Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 2003] automatisch scrollen ? mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59
Ik ben bezig om de monteurs planning te verwerken in excel, nou is dat zeker geen probleem, maar deze zou ik graag wilen weer geven op een LCD-televisie van 94cm.

Nu past dit niet op het scherm, het zijn te veel monteus om weer te geven (+/- 45 monteurs) en zo dat het natuurlijk leesbaar blijft vanaf een bepaalde afstand.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de pagina waar de planning op staat automatisch op en neer te laten scrollen zodat alles een keertje in beeld komt.

Het hoeft niet in excel, mag natuurlijk ook een ander programma zijn.

Teteringen

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Wat is je programmeer kennis?
Met programmeren is hier vrij makkelijk zelf een applicatie voor te bouwen, vooral met de recente talen van Microsoft is de koppeling naar een excel sheet snel gelegd.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Probeer eens wat met Auto Mouse.

• Arie26
Xof schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:28:
Wat is je programmeer kennis?
Met programmeren is hier vrij makkelijk zelf een applicatie voor te bouwen, vooral met de recente talen van Microsoft is de koppeling naar een excel sheet snel gelegd.
Programeer kennis, die houdt ergens op bij het in programmeren van telefoon nummers op mijn GSM :+ Sorry.

Teteringen

• Arie26
Ik denk dat dit zeker de moeite waard is om eens verder mee uit te proberen, het werkt wel redelijk zo als ik net heb geprobeerd.

Teteringen

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tip : kijk naar een serieuze app. Ik neem aan dat het best wat geld mag kosten als het om 45 monteurs gaat, en met excel dingen blijf je aanprutsen.

Kijk gewoon eens naar fatsoenlijke planning software. Mooiste zou imho zijn als het ook een html view heeft zodat je monteurs gelijk op hun telefoon met internet ondersteuning hun planning kunnen inzien.

Anders krijg je iets waar je nu al druk mee bezig : je hebt een excel sheet en daarbij een programmaatje voor dit, een programmaatje voor dat. Ergens zit nog een koppeling voor zus en voor zo.En op het laatst koop je nog 1 handig progje erbij die conflicteert met een ander progje en de hele boel klettert in elkaar...

• Arie26
Gomez12 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:10:
Tip : kijk naar een serieuze app. Ik neem aan dat het best wat geld mag kosten als het om 45 monteurs gaat, en met excel dingen blijf je aanprutsen.

Kijk gewoon eens naar fatsoenlijke planning software. Mooiste zou imho zijn als het ook een html view heeft zodat je monteurs gelijk op hun telefoon met internet ondersteuning hun planning kunnen inzien.
We hebben al gekeken naar enkele programma's en er zijn ook al mensen voor langst geweest, maar die paketten zijn veel te uit uitgebreid voor het gene wat wij willen.
Het betreft elektromonteurs die soms 1 dag op een werk zitten maar vaak nog veeel langer.
Dus al die koppelingen en andere spielerij van koppeling naar gsm en/of pda's en eventueel nog met werkbonnen is niet nodig.
Gomez12 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:10:

Anders krijg je iets waar je nu al druk mee bezig : je hebt een excel sheet en daarbij een programmaatje voor dit, een programmaatje voor dat. Ergens zit nog een koppeling voor zus en voor zo.En op het laatst koop je nog 1 handig progje erbij die conflicteert met een ander progje en de hele boel klettert in elkaar...
Hier heb je wel gelijk in dat het niet te gek wordt natuurlijk.
heb je misschien een tip ?? en eigelijk is de planning niet het probleem maar de weer gave, nu printen we hem uit op A3 en ligt deze op de balie.

[ Voor 36% gewijzigd door Arie26 op 28-05-2008 23:20 ]

Teteringen

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Kijk in VBA eens naar de functie "ActiveWindow.SmallScroll"
Pagina: 1