Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vanavond... prachtige zonsondergang O+
Ik pak mijn Nikon D200 en wil op manual focus een plaatje schieten.
Klik... en daarna helemaal niets meer -O-

Het display op de bovenkant laat niet eens meer zien hoeveel foto's ik nog kan schieten.
Ook als ik hem verschillende keren van on naar off zet gebeurt er nog niets.
In eerste instantie lijkt het alsof de accu leeg is maar met een andere accu waarvan ik 100% zeker weet dat hij vol is het zelfde resultaat.
Ook als ik binnen in de camera kijk lijkt alles er gewoon normaal uit te zien :S

Is er nog hoop of wordt dit een bezoekje aan het service center ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 21:17
Beetje stomme vraag misschien, maar zit er wel een geheugenkaartje in?

Ik weet niet hoe het zit bij Nikon maar bij m'n Canon kan ik instellen dat ik geen foto's kan maken als er geen kaartje in zit.

Hoeveel foto's heb je er ondertussen mee gemaakt? Misschien is de sluiter aan het overlijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr-b op 28-05-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 09:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je alles van en uit de camera verwijdert (dus ook de lens) en je doet er een accu in. dan nog steeds niets op het display? Even om uit te sluiten of het geheugenkaart of lens gerelateerd kan zijn.
Dr-b schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:58:

Ik weet niet hoe het zit bij Nikon maar bij m'n Canon kan ik instellen dat ik geen foto's kan maken als er geen kaartje in zit.

Hoeveel foto's heb je er ondertussen mee gemaakt? Misschien is de sluiter aan het overlijden.
Bij Nikon zie je dan nog steeds wat op het display (een -E- als ik het goed heb bij de D200).
Foto's maken gaat niet, maar is idd afhankelijk van een menu-instelling dacht ik.

[ Voor 59% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2008 22:02 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Dr-b schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:58:

Yep, geheugenkaart zit erin.
Het aantal foto's is een goeie vraag.
Heb hem destijds (maandje of 4 geleden) tweedehands van iemand overgenomen dus ik ben bang dat het er nogal wat kunnen zijn.
Maar doet dan echt de hele camera niets meer als de sluiter aan het overlijden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
BlaTieBla schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:
Als je alles van en uit de camera verwijdert (dus ook de lens) en je doet er een accu in. dan nog steeds niets op het display? Even om uit te sluiten of het geheugenkaart of lens gerelateerd kan zijn.
Inderdaad, goeie tip.
Heb zojuist de geheugenkaart en lens verwijderd... nog niets.

Zo op het eerste gezicht lijkt het een power failure maar helaas heb ik alleen accu's om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 21:17
Het zou zomaar kunnen dat er een mechanisme in is gebouwd om te zorgen dat de camera zichzelf buiten werking stelt als de sluiter stopt met werken.

Ik neem aan dat de D200 een stuk of 50k sluiterbewegingen aan zou moeten kunnen zonder al teveel problemen.

Kan je handmatig de spiegel op laten klappen voor handmatige schoonmaak ofzo, dan zie je vanzelf of de sluiter werkt of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr-b op 28-05-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of er firmware updates voor die camera zijn uitgebracht, maar misschien kun je hem aan de USB hangen om een nieuwe firmware te flashen. Misschien dat ie dan weer "iets" reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Dr-b schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:09:
Het zou zomaar kunnen dat er een mechanisme in is gebouwd om te zorgen dat de camera zichzelf buiten werking stelt als de sluiter stopt met werken.

Ik neem aan dat de D200 een stuk of 50k sluiterbewegingen aan zou moeten kunnen zonder al teveel problemen.
Hmm, toch maar even naar het service center dan.
En als ie de foto dan nog opgeslagen had.. maar het geheugenkaartje is nog helemaal leeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Chaser2600 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Inderdaad, goeie tip.
Heb zojuist de geheugenkaart en lens verwijderd... nog niets.

Zo op het eerste gezicht lijkt het een power failure maar helaas heb ik alleen accu's om mee te testen.
Zijn het originele accu's of third-party?
Ik heb nml nog een accu liggen van een ander merk en die deed het niet op mijn D200 EN D300, maar op 4 verschillende camera's in de winkel deed die accu het wel.
Het rare is dat die accu het wel een maand of twee gedaan heeft......
Volgens de lader is de accu vol, maar de camera's doet helemaal niets. Een originele Nikon accu doet het wel gewoon. Heel vreemd.
Dus alleen nog maar Nikon accu's voor mij

[ Voor 4% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
BlaTieBla schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:11:
[...]

Zijn het originele accu's of third-party?
Ik heb nml nog een accu liggen van een ander merk en die deed het niet op mijn D200 EN D300, maar op 4 verschillende camera's in de winkel deed die accu het wel.
Het rare is dat die accu het wel een maand of twee gedaan heeft......
Volgens de lader is de accu vol, maar de camera's doet helemaal niets. Een originele Nikon accu doet het wel gewoon. Heel vreemd.
Dus alleen nog maar Nikon accu's voor mij
Ja, ik heb het zoiezo niet zo op third-party spul dus beide accu's zijn origineel van Nikon.
Ik zou het nog met een kabel kunnen proberen want ik zie dat de D200 daar wel een aansluiting voor heeft. Zo kan ik in ieder geval uitsluiten of het een spannings probleem is. Maar helaas heb ik zo'n kabel niet liggen.

Overigens is dit het eerste issue dat ik tegenkom (heb hem natuurlijk nog niet zo heel lang). Verder altijd super tevreden geweest en nog geen mankementje vertoond.
Gelukkig net terug van vakantie, maar ik mis hem nu al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 12:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

In Canon's zit ook nog een klein knoopcelletje, voor het bewaren van oa tijd/datum. Dat heeft jouw Nikon ook vast, vervang deze eens door een nieuwe.

Edit: of in elk geval even uit de camera halen om deze even echt te resetten.

[ Voor 21% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-05-2008 22:51 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:12
ajhaverkamp schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:50:
In Canon's zit ook nog een klein knoopcelletje, voor het bewaren van oa tijd/datum. Dat heeft jouw Nikon ook vast, vervang deze eens door een nieuwe.

Edit: of in elk geval even uit de camera halen om deze even echt te resetten.
Bij de D80 wordt de batterij voor de klok altijd bijgeladen met de accu/netvoeding, dat doet de camera helemaal zelf. En zelfs al is die batterij leeg, dan verschijnt er alleen maar een waarschuwing 'clock' op het display. Alleen de klok valt dan dus uit.

Ervan uitgaande dat dit hetzelfde is op de D200, lijkt me de kans klein dat het hieraan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Er is gewoon iets stuk lijkt me. En jep, daar hebben ze die service centers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 22:30
check voor de grap 's de shuttercount in een recent plaatje wat wel weggeschreven is. Verder kun je een nikon body ook een harde reset geven (zie boekje) maar ik vermoed dat 'ie naar de Nikon dokter toe moet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Goed, wat mij nu weer overkomt... :?

De camera doet het inmiddels weer *O*
Ben naar de eerste de beste fotozaak om de hoek gestapt en het probleem voorgelegd.
Eerst een heel verhaal van opsturen, kosten etc. Al met al zou ik op zo'n 200 Euro moeten reken. Tjah, je hebt er geen nieuwe camera voor dus twijfel.. twijfel.. Zegt die gast opeens, laat eens kijken.. misschien kan ik wat dingetjes proberen..
2 minuten later, camera werkt weer als een zonnetje 8)7

Helaas wilde hij niet kwijt wat hij gedaan heeft om hem weer tot leven te wekken maar hij rekende dan ook geen kosten. Ik moest het doen met de opmerking "je moet het boekje nog maar eens goed lezen, dit is een professionele camera". :O

Naar zeggen was het een instelling en het kon nog een keer gaan gebeuren. Geen idee wat ik daar mee moet aangezien ik ieder knopje op de camera kan dromen. Ook de manual heb ik al een keer doorgenomen enige tijd geleden maar kan me niet herinneren dat door een bepaalde instelling of handeling de complete camera dienst weigert.

Anyhow, hij doet het weer maar het mysterie van de schijndode camera is nog niet opgelost :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34

RBH

Nou, lekkere service dan. Hij zal waarschijnlijk wel gewoon wat knopjes hebben gedrukt en toen deed hij het op eens weer. Daarom wilde hij het niet zeggen. :D

Mooi dat hij het weer doet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
BlaTieBla schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:26:
waarschijnlijk heeft tie het volgende gedaan

[...]

Anders zou ik het ook niet weten......
Dit had ik al geprobeerd dus dat is het niet geweest volgens mij...
Heb inmiddels nog eens vluchtig door het manual gebladerd en ook een search op internet heeft niets opgeleverd }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 22:30
Probeer 't 's op dpreview in het d200 deel.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Toch gok ik met BlatieBla mee. Ik ben er ook al achter gekomen met mijn camera dat als Nikon schrijft "een paar seconden" dat e.a. toch wel een beetje vreemd kan werken. Ik heb zo ook al een keer een grapje gehad. Een paar seconden een knop indrukken en alles begint te knipperen en zo verder. Dus ik denk: Done...... dus niet. Nog een keer geprobeerd en nadat alles begon te knipperen nog een paar seconden vastgehouden... Wel gelukt.
Pagina: 1