Toon posts:

JVC TH-L1. Goed? Kan beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een surroundsysteem waar ik een media center PC en een 360 aan kan sluiten (beiden hebben beeld en geluid via HDMI) en die vervolgens (ook via HDMI) door kan lussen naar de televisie. Het systeem zal dus minstens twee HDMI ingangen en een HDMI uitgang moeten hebben, maar meerdere aansluitingen (RCA, optisch, enzovoort) zijn uiteraard welkom.

Mijn oog viel op de JVC TH-L1. Wat me vooral aantrekt is dat het apparaat niet zo'n enorm bakbeest is als de meeste uitgebreide receivers. Er zit geen DVD speler of upscaler of iets dergelijks in, maar dat interesseert me niet, aangezien alle media via de media center PC gespeeld zullen worden en die de upscaling voor rekening zal nemen. Wel maak ik me een beetje zorgen over het lage vermogen en de kleine speakertjes. Mijn woonkamer is ongeveer 5 bij 4 meter, ik weet niet of het voldoende zal zijn voor zo'n ruimte?

Heeft iemand ervaringen met dit systeem? Ik heb het idee dat het inmiddels ongeveer een jaar oud is... is er inmiddels iets beters voor een redelijke prijs?

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader onderzoek blijkt dat het ding geen geluid van de HDMI ingangen doorstuurt naar de speakers, maar dat je die met een aparte digitale aansluiting door moet sturen. :S

Dus... dat wordt het niet. Weet iemand een redelijk goedkoop alternatief?

Verwijderd

Weet wel dat de meeste (budget/midden-moot) AV-Receivers dit momenteel dus ook helemaal niet doen!
De HDMI is vaak ook switching, maar zowiezo vooral alleen maar video signaal.
Uiteindelijk maakt het toch niet zoveel uit, want de audio output is overal apart af te tappen (moet zowiezo ook op PC) en je kan op de receiver de audfio-inputs meestal vrij toekennen aan elk video-input signaal.
Want uiteindelijk wil je het geluid uit de speakers op je receiver en niet TV !!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:15:
Uiteindelijk maakt het toch niet zoveel uit, want de audio output is overal apart af te tappen (moet zowiezo ook op PC)
Dat moet helemaal niet op PC, mijn media center pc stuurt het geluid gewoon via HDMI.
Want uiteindelijk wil je het geluid uit de speakers op je receiver en niet TV !!!
Ja, daarom koop ik ook een audio receiver. De bedoeling is dat die dingen het geluid van het HDMI-signaal naar de speakers sturen en het beeld gesynct doorsturen naar de TV.

Is er in de budget/middenklasse dan echt niets dat deze basisfunctionaliteit biedt?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
wat is je budget incl speakers... middenklasse is vrij rekbaar... vind zelf receivers van rond de 500 euro middenklasse, zoals denon, marantz, onkyo, H/K etc... daar moeten wel modellen in te vinden zijn. die set icm kef 2005/3005 moet aardig klinken :P. is wel wat duurder dan een jvc oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
Pff. 500 is echt wel de max vrees ik. Laat ik vooropstellen dat ik geen audiofiel ben en ook geen interesse heb in ramentrillende volumes. Ik wil slechts een 5.1 setje waarop ik fijn films kan kijken en kan gamen, en enkele HDMI-apparaten op aan kan sluiten. Ik had gehoopt dit tussen de 300 en de 500 euro voor elkaar te krijgen. Als iets als de Logitech ZX-5500 twee HDMI-ingangen en een HDMI uitgang had dan zou ik hem bijvoorbeeld zonder na te denken gekocht hebben. :P

Eventueel is het natuurlijk ook mogelijk iets met maar 1 HDMI-ingang te kopen en dan al m'n apparaten op een switch te hangen, maar dan heb je weer een apparaat erbij..

• jpvk007
tja, voor 500 euro geef ik je weinig kans om een receiver te vinden die audio via hdmi weergeeft en ook nog eens je hdmi signaal kan bewerken (syncen zoals je aangeeft). ik zou dat hele hdmi verhaal laten varen en je pc en je xbox gewoon via s/pdif aan je receiver verbinden. het beeld gewoon apart naar de tv...
heb je ineens heel wat meer keus en in geluidskwaliteit merk je het echt niet (zeker niet op een "goedkopere" (rekbaar begrip) set met ook een low budget DAC)

waarom zou spdif niet meer voldoen en moet alles via hdmi en dolbydigital HD etc? enige voordeel zou een reductie zijn van het aantal kabels, maar die ene kabel...
ow ja, voor source switching: logitech harmony remote is heel makkelijk... alle acties die je apparatuur moet uitvoeren kan je programmeren

[ Voor 9% gewijzigd door jpvk007 op 30-05-2008 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
'Die ene kabel' moet natuurlijk 'twee keer zo veel kabels' zijn. :P

Maar, ik vrees er ook voor, om eerlijk te zijn. Het grote nadeel van je audio en je video apart aansluiten is natuurlijk dat je tegen out of sync problemen aan gaat lopen. Als je TV het beeld nog even gaat processen terwijl je speakers het geluid al uitstoten, dan gaat het beeld achterlopen op het geluid. Het hele idee van die gecombineerde A/V op HDMI was nu juist dat je daar geen last meer van had, maar nu blijkt geen enkele hardwarefabrikant daar iets mee te doen?

Jammer... Dan maar verder denken. Bedankt voor de info!

Verwijderd

Topicstarter
...en toen bleek er een Sony HT-SS1300 te bestaan met drie HDMI ingangen en A/V syncing voor rond de €400...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:16:
'Die ene kabel' moet natuurlijk 'twee keer zo veel kabels' zijn. :P

Maar, ik vrees er ook voor, om eerlijk te zijn. Het grote nadeel van je audio en je video apart aansluiten is natuurlijk dat je tegen out of sync problemen aan gaat lopen. Als je TV het beeld nog even gaat processen terwijl je speakers het geluid al uitstoten, dan gaat het beeld achterlopen op het geluid. Het hele idee van die gecombineerde A/V op HDMI was nu juist dat je daar geen last meer van had, maar nu blijkt geen enkele hardwarefabrikant daar iets mee te doen?

Jammer... Dan maar verder denken. Bedankt voor de info!
HDMI signalen moeten evengoed processed worden.

• jpvk007
lipsync problemen kan je in bepaalde receivers gewoon instellen (per source). ik denk dat je daar beter op kan zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 05:10:
[...]

HDMI signalen moeten evengoed processed worden.
...dat zeg ik toch ook?
Pagina: 1