Voorstel tot overzichtelijk houden TMF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Voorstel tot overzichtelijk houden van het TMF.

Generieke draden in het TMF zetten, van een bepaalde categorie, en in die draden werken met volgnummers.

Voorbeeld :

Overzicht Modforum :

-Post hier je ondergewaardeerds deel XX :

-Post hier je overgewaardeerds deel XX :

-Post hier je Trolls/Flamebaits deel XX :

In de desbetreffende draad zelf start een poster dan met een nummer van een posting, bijvoorbeeld :

------------------------------------
“Verzoek 1 :

Deze posting van xxxx. Mag naar mijn idee wel naar +3 toe, hij staat nu op +1”

Iemand die daar mee aan de slag wil, kan hier vervolgens op reageren :

“Reactie op 1:

Ik heb hem een +1 – ondergewaardeerd gegeven !”

Dit systeem zorgt ervoor dat er geen onduidelijkheid ontstaat met betrekking wie er nu op welke posting reageert, wat er vervolgens voor zorgt (zou kunnen zorgen) dat mensen niet zo snel een posting te ver doormodereren, zodat de score niet zo snel hoger of lager wordt dan de bedoeling is.

Met dit voorbeeld in gedachten zou je dus zoiets kunnen krijgen :

-------------------------------------
“Verzoek 1:

Deze dikke trol staat op +4 – inzichtvol, die kan wel naar beneden toe !
“Verzoek 2:

Volgens mij is dit een flamebait die op +3 staat, wat vind de rest ervan ?"
“Reactie op 1:

Ik heb hem een –1 – Troll uitgedeeld ! >:)”
“Verzoek 3 :

Mik deze Troll SVP naar –1 toe ! :(
“Reactie op 2:

Ik vind het ook een flamebait, dus die heeft hij van mij gekregen. Staat nu dus op 2.”
“Reactie op 1

Van mij ook een Troll erbij !
“Reactie op 3 :

Ik vind het eigenlijk helemaal geen Troll, ik vinnum best goed beargumenteerd !”

Ik denk dat jullie het idee wel een beetje snappen zo.

Dit zorgt er dus voor dat er voor de “Die-hards” een snelle methode is om een “mis-moderatie” te melden, en houdt het forum wat schoner, en kunnen de “normale” gebruikers nog steeds de gewone moderatievraagjes stellen.

Wat vinden jullie van het idee ?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

STRAK plan man ! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Persoonlijk zie ik geen probleem, maar vooruit, zal ik voortaan ook aan mee doen.

(over 2 maanden dus Idee 1 tm 367-topics :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik vrees dat alle postings in een draadje nogal onoverzichtelijk gaat worden voor iedereen die hier "not-that-often" langsfietst. Dan is een hint in een enkel draadje toch makkelijker.

Maar goed, daŽs mijn mening.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 15:26 schreef GA!S het volgende:
Ik vrees dat alle postings in een draadje nogal onoverzichtelijk gaat worden voor iedereen die hier "not-that-often" langsfietst. Dan is een hint in een enkel draadje toch makkelijker.

Maar goed, daŽs mijn mening.
Het is ook niet de bedoeling dat iedereen dit systeem verplicht hanteert, maar dat het "naast elkaar" gehanteerd wordt.

Mensen zoals jij, ik, Jaymz, ecteinascidin, TgF, Testcase en toekomstige "frequente bezoekers" die de wegen kennen, kunnen die threads gaan gebruiken voor hun meldingen, mensen die hier niet zo vaak komen kunnen natuurlijk gewoon een draadje opstarten.

Wat je nu ziet is dat de meeste meldingen eigenlijk van de "Die-hards" afkomstig zijn, en als wij dat in zulke draden zouden doen, houdt dat de hoeveelheden "3-5 posts draden" minimaal, omdat wij het in een "gebundelde" draad doen.

edit:

* GaMeOvEr zag nu pas dat Jaymz vergeten was een heel woord te tiepen ! |:(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Vooralsnog rijst het aantal topics in TMF nog niet de pan uit, dus het lijkt mij persoonlijk dat het de boel alleen maar onoverzichtelijker maakt. Maar goed, als het ervan komt, doe ik wel een beetje mee ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'T nadeel is: (ik hoop dat ik duidelijk ben)

Als case 3 is gemeld, en iemand wil nog reageren op case 2 wordt dat vrij onoverzichtelijk.

Melding1
Reaktie1
M2
R1
R2
M3
R2
R1
M4
R3

"Door de bomen het bos niet meer zien"

Maar, misschien heb ik het onjuist :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Owkee, Owkee....

Laat maar vallen dan.

Heb ik weer : overactief met oplossingen bezig zijn waar nog geen probleem voor is...

:(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

NEEEEEEEEEEEE

Ik DENK alleen dat ik een valkuil zie, maar of ik gelijk heb, weet je pas als je het probeerd.

Dus . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 19 februari 2001 15:47 schreef GaMeOvEr het volgende:
Heb ik weer : overactief met oplossingen bezig zijn waar nog geen probleem voor is...
Tegen die tijd dat er een probleem van komt, heb je iig al een oplossing, dus het heeft wel nut... alleen nu nog niet enzo ;)
Een oplossing, maar geen probleem... meestal is het andersom :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nou, laten we het maar eens proberen dan, in de draad :

Post hier je overgewaardeerds deel 1....

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mensen zoals jij, ik, Jaymz, ecteinascidin, TgF, Testcase en toekomstige "frequente bezoekers" die de wegen kennen, kunnen die threads gaan gebruiken voor hun meldingen, mensen die hier niet zo vaak komen kunnen natuurlijk gewoon een draadje opstarten.
Waar ik een beetje bang voor ben is niet zo zeer dat mensen geen draadje meer OPENEN maar gewoon over de requests heen gaan lezen. Als de hard-core modders eens zonder punten zitten (o ja joh! Gebeurt dan wel eens dan ;)) dan kunnen de langsfietsende gebruikers nog wel eens een handje helpen. Misschien zijn het er meer dan je denkt omdat ze misschien wel TMF lezen en modden, maar niet posten.
Het idee is niet slecht hoor, misschien dat je het toe kan passen voor "probleem-topics" (AMD/Intel, nieuwe Windows, Videokaart-roundup) :)

edit:

Tel de misschiens in deze reply.

-1 misschien....

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het probleem van overvloed op dit forum heb ik nog niet gehad. Zal waarschijnlijk ook niet snel gebeuren.
Het is een idee dat zich iig nog moet bewijzen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wheehee :'(

Ecteinascidin vind mijn idee bagger !

Wheehee :'(

Jouw FAQ zuigt grote tijd ! >:)

;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosterd na de maaltijd:

Persoonlijk ben ik niet zo voor strakke lijnen, TMF is (geloof ik?) bedoeld om:

1) vragen te stellen omtrent een specifieke moderatie: "waarom kreeg ik -1 Overbodig?" of "Waarom staat die zo hoog?"

2) vragen te stellen over modereren in het algemeen

Zij die het vak van modereren verstaan weten wel wat ze moeten doen en hebben niet specifiek de behoefte (is mijn mening) aan richtlijnen.

Daarnaast moeten "we" (is weer mijn mening) voorkomen om van TMF een meldpunt te maken, uhm, wél een meldpunt, maar wat ik bedoel is het voorkomen van oproepen in de trand van: "Modpunten gezocht teneinde posting bladiebla naar de catacomben te kunnen verwijzen..." of "wie zet posting bladiebla op -4?"

Het zou (wishfull thinking?) meer moeten zijn in de vorm van een wat algemenere oproep "wie wil even kijken naar draad huppeldepup of posting whatever?", nogmaals, zij die het vak verstaan weten wel wat ze moeten.

Af en toe zie ik hier toch redelijk ongenuanceerde oproepen staan, die wellicht suggestief gelezen kunnen worden en een bepaald beeld kunnen oproepen richting de harde kern. Ook de minder ervaren krachten kunnen beïnvloed worden door deze manier van aanpak.

Wij zijn corrigerend en niet sturend, dus moeten wij onze posts hier ook als zodaning neerzetten, je vestigt je aandacht op iets en laat het aan de ander over wat ie er mee doet, je gaat niet iemand voor zeggen wat ie moet doen, in de regel dan...

Hmm, wellicht een vaag verhaal, mishien kunnen we het er eens over hebben?

/me gaat een lang weekend weg en komt met goede tips weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overbodig:

Ik dacht trouwens dat jullie het gingen regelen voor me dat ik veel modpunten zou hebben na mijn korte periode van rust?

Ik heb er toch echt wel 0.

Bedankt vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wheehee. :'(

* GaMeOvEr gaat niets meer bedenken totdat hij in staat is nuttige dingen te bedenken. :(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 11:00 schreef GaMeOvEr het volgende:
Wheehee. :'(

* GaMeOvEr gaat niets meer bedenken totdat hij in staat is nuttige dingen te bedenken. :(
Troll:

Tot volgend jaar dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich goed, maar wat Jaymz zegt is wel waar: door het gelul onder de melding sneeuwen de meldingen onder.

Beter is denk ik om gewoon 'threads' te melden. Dus "Deze thread bevat 1 of meer boutmoderaties". Niet melden welke, niet melden HOE fout. Dit levert dus op dat verschillende moderators de postings beter gaan bekijken en hun mening (uiteraard eensgezind ;)) laten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Een reaktie kan ook wel, zo van: "Volgens mij klopt hier iets niet"
Pagina: 1