Toon posts:

Home Cinema Set op 2 digitale ontvangers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kernvraag: kan ik mijn HCS tegelijkertijd op zowel mijn satellietontvanger als op mijn digitale kabelTV ontvanger aansluiten?

Situatie nu: satellietontvanger met scart op TV. HCS digitaal (2 stekkers) op de satellietontvanger.
Gewenste situatie (ik krijg er digitale kabelTV bij): beide digitale ontvangers met scart op TV (AV1 en AV2, dat werkt al) en de HCS met een Y-kabel o.i.d. op beide ontvangers. Ik stel me zo voor dat de korte pootjes van de Y-kabel in de respektievelijke ontvangers zitten en de lange poot in de HCS. Uiteraard staat er steeds maar 1 ontvanger aangeschakeld.

Is dit technisch mogelijk, m.a.w. is er zo'n Y-kabel en gaat het werken? Of zijn er andere opties zodat ik mijn HCS op beide ontvangers kan laten werken zonder steeds de kabeltjes in de op dat moment ingeschakelde ontvanger moet prikken?

Verwijderd

Je kan ze toch gewoon digitaal aansluiten via een optisch kabeltje?

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
je kunt ook beide digitale ontvangers op je tv aansluiten en vanuit je tv een kabel aansluiten op de audio out (of optisch out, ligt aan je tv) naar je HCS.

Verder kun je natuurlijk gewoon van BEIDE onvangers met een aparte kabel op je HCS aansluiten en via je HCS switchen tussen imput signaal.

meer info is wel handig zoals type ontvangers, type tv en type HCS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb simpele Y-kabeltjes gevonden. Beide digitale ontvangers staan nu op de Home Cinema Set en het loopt als een tierelier. Geen geschakel: gewoon OF de kabelontvanger OF de satellietontvanger aanzetten en ER is geluid.

Bedankt voor de reakties.