• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Ola,

als eerst mijn excuses dat dit misschien niet helemaal 't juiste topic is. Alleen het is zo moeilijk om wat te vinden over mijn probleem en ik hoop heel erg dat jullie mij verder kunnen helpen.

Waarschijnlijk weet iedereen nog wel toen UPC al die mediaboxen ongevraagd opstuurde naar leden. Op die manier ben ik er ook aan gekomen, toen één keer aangesloten en verder nooit gebruikt. Ik heb inmiddels een nieuwe LCD tv aangeschaft (Samsung LE32S81B) en heb de upc mediabox weer uit de kast gehaald.

Alles netjes aangesloten en warempel, ik heb beeld! Maar kom er al snel achter dat ik een aantal zenders mis... Ned 1,2,3 rtl 4 etc.. kan ik wel ontvangen maar af en toe ontbreekt er één. Zoals RTL 5, eurosport & discovery channel. Als ik naar deze zenders ga krijg ik alleen een zwart beeld.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe, of zou moeten verbeteren?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon even de helpdesk bellen (als je nog een abbo op digitale tv hebt tenminste) die kunnen dit zo voor je oplossen ;)

• Gonzalioz
Mijn Abbo is de: Starter (de minste)... Anders zou ik ook die andere zenders niet kunnen ontvangen natuurlijk :). Maargoed ik ga morgen dan maar aan de telefoon hangen als 't dan nog niet is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonzalioz op 28-05-2008 21:27 ]

• ik222
  • Niet online
Mwa ligt eraan alles wat FTA is kan je gewoon ontvangen zonder abbo, maar volgens mij zijn dat tegenwoordig alleen nog NED 1, 2 en 3 + UPC kanalen.

• Gonzalioz
Hey ik222,

Bedankt voor je hulp. Ik stond gistermiddag met de telefoon in mijn hadden klaar om upc te bellen. Toen ik de tv nog een keer aanzetten en ik alle zenders kon ontvangen! Zou UPC even tijd nodig hebben gehad om mijn kastje te registreren? Of heb ik met het rommelen het starter pakket aangevraagd m.b.v. "zenders uitbreiden functie van upc"... 8)7 ik weet het niet. Maar maakt mij ook weinig uit. Ik heb nu wat ik wil :)

Ciao!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 15:21
Dit lijkt eerder op een signaal probleem.
De zenders die je op noemt maken gebruik van een hogere bitrate dan andere zenders van digi UPC.

Volgens de helpdesk van UPC ligt het meestal aan de binnenhuisbekabeling. (standaardverhaal)
Ik ga er van uit dat deze bij jou in orde is. (metaal afgeschermde connectoren, C12 coax)
Maar in dit geval is het de connectie met de Kabel Hub, of verkeerde regiocode geprobeerd.

Heb je ook slecht beeld op analoog? Rond de Discovery/NGC kanalen? ( vrije greep uit frequenties, regio afhankelijk, wel in de meeste regio's gebruikt)
Zit de mediabox tussen de analoge aansluiting?

Als je met de coax connector achter op de mediabox 180 graden draait, zie je dan ook lichte sneeuw/spikkels op beeld?

• ik222
  • Niet online
Als de meeste zenders het perfect doen en enkele helemaal niet dan heeft UPC gewoon een verkeerde code in je smartcard staan.

Heeft dus totaal niets met signaal problemen te maken 8)7

Het kan wel aan de bekabeling liggen als het ene kanaal perfect beeld is terwijl het beeld op een ander kanaal slecht is eb blokken vertoon. Dit heeft te maken dat bepaalde frequenties meer last hebben van interferentie dan andere. Maar helemaal zwart beeld is gewoon een decoding probleem ;)
Pagina: 1