World in Conflict movie maker

Pagina: 1
Acties:

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik weet niet of er hier veel mensen rondlopen die ervaring hebben met de Movie Maker die ingebouwd zit in World in Conflict, maar toch even m'n vraag :)

Ok, ik heb dus in een local server met 15 bots een game gespeeld van 20 minuten, en na afloop de replay opgeslagen. Vervolgens heb ik die replay geopend en het spel direct gepauzeerd waarna ik "Cincamnew liberty_island" heb gedaan om een nieuwe movie maker sessie te starten.

So far so good, toen ben ik begonnen met een simpele checkpoint neer te zetten doormiddel van 'i', waar dus de camera gaat beginnen met recorden. Vervolgens een 2e checkpoint neergezet waarna er automatisch een spoor wordt aangelegd tussen de 2 checkpoints. Vervolgens nog een stuk of 10 checkpoints neergezet waardoor ik zo'n heel spoor kreeg.

Ok, mijn vragen:

1) Bij het maken van een checkpoint stel je in in welke richting de camera moet kijken. Als je vervolgens naar de volgende checkpoint gaat, draait de camera dan automatisch op een 'smooth' manier naar de volgende kijk-richting? Kunnen testen nu ik weet hoe het werkt, en dit werkt prima :)

2) Stel dat ik de 1e 20 seconden wil filmen en de laatste 20 seconden... Hoe kan ik dan mijn 'path' onderbreken en elders een nieuw path beginnen? Of moet ik dan gewoon mijn path opslaan en recorden waarna ik een los film bestand heb, en dus voor elk stukje dat ik heb gefilmd een los film bestandje genereren waarna ik die uiteindelijk samenvoeg met $random_movie_maker_programma?

3) Als ik een path heb gemaakt, hoe kan ik die dan af laten spelen zodat ik kan checken of het lekker loopt? Met F5 (executes current path) gaat hij alleen naar m'n 1e checkpoint toe maar speelt hij het niet af... Misschien mis ik iets? (antwoord: K en L toetsen om heen en weer te bewegen, en de execute mode uitzetten met F5).

4) Hoe kan ik de replay terugspoelen? Of ben je gewoon de pineut als je te ver hebt afgespeeld?

5) Tussen 2 checkpoints wordt telkens een wit spoor gecreëerd die je met + uit kan rekken en met - juist kleiner kan maken... Nu loopt mij spoor door een object heen, hoe kan ik m'n spoor buigen zodat dit niet gebeurd? Moet ik dan bij elke kleine afwijking een nieuwe checkpoint maken? Ik kan het spoor namelijk niet selecteren.

6) Ik heb een keer per ongeluk mijn laatste checkpoint gedeselect (omdat ik drukte op F5 en dus naar m'n 1e checkpoint ging)... Vervolgens wilde ik dus weer verder gaan met m'n spoor, maar telkens als ik nu een nieuwe checkpoint maak gebeurd er iets raars (een nieuwe checkpoint wordt aan het begin gemaakt in plaats van aan het einde, of er komt een checkpoint aan het einde, maar de vorige verdwijnt... Of er komt een checkpoint maar dat witte spoor tussen m'n checkpoint wordt op een hele rare manier door de hele map afgebogen... Iemand een idee hoe ik gewoon verder kan gaan als ik per ongeluk iets anders selecteer?

7 (editted) Zodra ik wil gaan filmen (.) tijdens het rondvliegen door m'n path dan gaat het ineens zo hard laggen dat ik 1 frame per seconde krijg 8)7 Niet bepaald leuk dus... Iemand een idee hoe ik dit kan renderen zonder lag? (het liefst dus niet real-time)

Jaja, vaag stukje tekst, vrees dat niemand er iets van begrijpt :P Ik heb al een PDF gedownload en uitgeprint met alle keys en console commands, en ik heb me daarin goed ingelezen hoe het werkt. Het is alleen veel te oppervlakkig allemaal. Hoop dat er hier mensen met kennis van zaken rondlopen die me een kleine quick tutorial kunnen geven.

Oja, het filmpje zal ik uiteraard posten als hij af is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 29-05-2008 00:09 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Ok... iemand een idee hoe ik het kan filmen zonder teveel lag te krijgen? Met FRAPS gaat het beter, maar ik kan niks met FRAPS files aangezien windows movie maker (en alle andere programma's) die FRAPS files als geluidsbestanden herkennen (ze hebben wel .avi extensie)... En ja, heb al codecs geïnstalleerd.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:49
Raar, bij mij doen de FRAPS Files het wel gewoon. Anders bestaat er ook wel Gamecam, moet je even googelen :) .