Macbook via nokia 6120(vodafone) het internet op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.257 views

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb sinds gisteravond een macbook hier, en ik had altijd al een goed uitgeruste telefoon een nokia 6120 met HSDPA, UMTS, GRPS en bluetooth, nu wil ik dus het internet op met een vodafone abonnement, maar het gaat niet helemaal zoals het moet geloof ik

Ik verbind mijn macbook met mijn telefoon
ik klik aan dat ik de telefoon als modem gebruikt moet worden en tik in bij de instellingen

telefoonnummer: live.vodafone.nl en *99# beiden werken niet
login:vodafone
pass:vodafone

dan klik ik op connect en dan disconnect hij direct weer

Ik kan: mijn de inhoud van m'n telefoon bekijken
internetten met mijn telefoon met opera mini browser

Ik heb nog geen blox aangemeld(wil ik pas doen als het werkt)

ik heb het trouwens geprobeerd met de standaard nokia gprs modem scripts en met de HSDPA scripts van http://www.taniwha.org.uk/

Wat doe ik verkeerd?

Interpolis, glashelder!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
telefoonnummer is volgens mij *99#

• TheIbex
owja vergeten te vertellen: heb ik ook al geprobeerd!

Interpolis, glashelder!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
is het uberhaupt toegestaan om via je gsm te internetten zonder speciaal abonnement...
in usa (cdma netwerk) is dit standaard geblokkeerd door de provider. alleen met bepaalde hacks kan je faken dat je geen gebruik maakt van dial up networking...
ik denk dat je ook met je vodafone standaard geen gebruik mag maken van je data dmv "tethering". via blox kan ik me dat al helemaal voorstellen; een data abonnement moet geen problemen geven.

welnu mijn instellingen met een mbp en motorola v3m (verizon, dus t zal allemaal wel anders zijn)
tel: #999#
login telnr@vzw3g.com
pw: vzw

modemscript is verizon ev-do, maar generic dialup nw werkt ook.

ik kan me voorstellen dat je alleen kan inbellen op *99# ipv live.vodafone.nl; probeer gewoon even generic script... mss heeft vodafone ook een eigen script (verizon hier iig wel)

• TheIbex
Hij geeft nu de mededeling dat ie geen antwoord krijgt van de ppp server aan de overkant

Ik heb alles volgens plan, of zou ik toch echt eerst die blox moeten activeren?

Interpolis, glashelder!

• TheIbex
Is dit raar? In windows via VMware fusion met de nokia pc suite. heb ik in een keer verbinding?

Ik tik dit nu ook via m'n vodafone connectie?

Iemand nog een idee?

Interpolis, glashelder!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 17:12
Als je 10.5 hebt (10.4 weet ik niet zeker, volgens mij vanaf 10.4.7 wel op deze manier):
Alleen op deze manier maakt ie de juiste dataport aan via Bluetooth.

1: Zet je telefoon BT aan en op zichtbaar(!)
2: Rechtsbovenin BT icoontje klikken en "Set up Bluetooth device"
3: Kies Continue = > Mobile Phone => [ NAAM TELEFOON ] => Continue
4: Vink "Access the internet with your phone's data connection" aan
5: Zorg dat de volgende dingen in het venster staan:

Phone Vendor: Nokia
Phone Model: GPRS (GSM/3G)
Username: vodafone
Password: vodafone
APN: live.vodafone.com
CID: 1

5: (security option) Zet de waarneembaarheid van je BT op je mobiel uit.
6: Ready 2 go!

[ Voor 24% gewijzigd door Uberprutser op 29-05-2008 14:00 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• TheIbex
Vreemd... ik heb het vandaag nog eens geprobeerd. en nu werkte het in 1 keer. t weekend dus lekker verbonden zijn met de rest van de wereld.

problem solved, bedankt iedereen

Interpolis, glashelder!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:55
Wat ik zelf altijd doe met m'n SE W810i en HTC S710:
- telefoon koppelen (hoeft maar 1 keer, maar toch)
- uit het bluetooth menu bij het apparaat 'verbind met netwerk' kiezen

verder geen instellingen en het werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door hans_lenze op 29-05-2008 21:08 ]

while (! ( succeed = try ()));

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 09:44
Domme vraag misschien, maar kan elke mobiel zo eenvoudig als modem dienen?

Dat heeft dan waarschijnlijk als nadeel dat je niet meer gebeld kan worden?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 17:12
hans_lenze schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:07:
verder geen instellingen en het werkt.
familyman schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:52:
Domme vraag misschien, maar kan elke mobiel zo eenvoudig als modem dienen?

Dat heeft dan waarschijnlijk als nadeel dat je niet meer gebeld kan worden?
In deze situatie wordt een Nokia mobiel beschreven, bij sommige toestellen is het wat omslachtiger of, zoals hans_lenze schreef, simpeler.
Ikzelf heb echter alleen ervaring met Nokia toestellen daar ik alleen deze in bezit het en alleen deze support.
Overigens kan je gewoon gebeldt worden, alleen je internetverbinding zal tijdelijk gestaakt worden (zover ik weet).

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 29-05-2008 23:00 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
als je gebeld wordt, wordt de data verbinding verbroken, maar die kan je snel weer opnieuw opzetten...

of je telefoon als modem kan dienen hangt natuurlijk af van zijn specs. de meeste umts/gprs telefoons kan je gewoon via een kabel of bluetooth als modem laten verbinden

• TheIbex
ik was dus net even bij een maatje zonder draadloos internet met de macbook. en ik kreeg tijdens de verbinding een sms... ik kon de sms gewoon lezen enzo. terug sturen. en de data verbinding bleef bestaan...

Interpolis, glashelder!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45

Mad_Demon

de dokter

Komt omdat SMS dataverkeer is ;) Alle mobiel internet modems hebben ook een SMS functie in het programma zitten.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• familyman
Ok, dan snap ik eigenlijk die kaartjes voor de laptop ook niet.

Trouwens, kan je het ook zo instellen dat de inkomende oproep naar voicemail gaat als je op inet zit?

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
familyman schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:32:
Ok, dan snap ik eigenlijk die kaartjes voor de laptop ook niet.

Trouwens, kan je het ook zo instellen dat de inkomende oproep naar voicemail gaat als je op inet zit?
Volgens mij niet, spraakverkeer gaat ALTIJD voor dataverkeer, je kunt natuurlijk je toestel wel doorschakelen naar een ander nummer?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DenTeD123 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Volgens mij niet, spraakverkeer gaat ALTIJD voor dataverkeer, je kunt natuurlijk je toestel wel doorschakelen naar een ander nummer?
Wanneer je 3G/UMTS/HSDPA verbonden bent, kun je daarnaast gewoon bellen en sms'en. In het geval van GPRS/EDGE wordt tijdelijk de dataverbinding op "hold" gezet (niet verbroken), totdat je gesprek afgelopen is. SMSjes hebben, in mijn ervaring, de hoogste prioriteit op een netwerk, deze kun je altijd ontvangen.
(Ik spreek slechts uit eigen ervaring, Telfort UMTS à €10,- o.i.d.)
Afhankelijk van je telefoon kun je instellen of je wilt doorschakelen bij dataoproep, etc.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• familyman
Dus gewoon een toestel kopen dat als mobiel kan dienen, een blackberry of liever een iphone 3g, en die als modem gebruiken. Dat bespaart meteen de kosten van een dataabonnement. Dat klinkt als zeer aantrekkelijk.

Hierboven zie ik geen goede redenen om het niet te doen. iemand?

Verwijderd

Ik probeer mijn macbook met snowleopard te tetheren met mijn nokia en KPN abonnement. Van alles heb ik geprobeerd maar ik kom geen stap verder. Ik heb al zeker 7 verschillenden recepten uitegeprobeerd.
Is er iemand die deze combinatie werkend heeft? |:(

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:32:
Ik probeer mijn macbook met snowleopard te tetheren met mijn nokia en KPN abonnement. Van alles heb ik geprobeerd maar ik kom geen stap verder. Ik heb al zeker 7 verschillenden recepten uitegeprobeerd.
Is er iemand die deze combinatie werkend heeft? |:(
Wat voor Nokia heb je, en welke settings gebruik je? Krijg je wel of geen foutmelding, en zo ja, wat staat erin?

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt de bedoeling om een oud topic omhoog te halen, zeker als je probleem in dit geval met een compleet andere configuratie is. Dit topic gaat daarom op slot.

Je mag een nieuw topic openen voor je probleem, maar vermeld dan wel duidelijk wat je configuratie is (welke Nokia, welk KPN abonnenment, welke MacBook, welke versie van Snow Leopard), wat precies het probleem is, waar je naar gezocht hebt en wat je gevonden hebt, wat je precies hebt geprobeerd (en niet alles, want dan kan ook iemand je helpen; je hebt immers alles al geprobeerd), wat er niet werkt en waarom niet (foutmeldingen e.d.).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.