voettekst wordt niet goed afgedrukt

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nu ben ik bezig geweest met mijn verslag. Eindelijk klaar tijd voor het afdrukken!

Nu zit ik met het volgende probleem.
Mijn voettekst wordt maar voor 50% afgedrukt, dit geeft 'Afdruk voorbeeld' ook al aan (dus me printer is niet kapot of koppen zitten niet dicht).

Maar als ik op mijn stage ben dat zelfde documt open en wil gaan afdrukken drukt het meteen goed af, ook het 'Afdruk voorbeeld' is goed.

Aan Word alleen kan het niet liggen, heb er al een pdf van gemaakt, zelfs dan nog is er dat probleem.

Het gekke is als ik thuis voor 'zonder rand' kies het wel goed is. Alleen dat toch niet mogen.
Zowel op me stage als thuis heb ik formaat A4 210x297mm.

Iemand een idee waar de fout zit?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Verwijderd

Waar kies je "zonder rand"? Welke printers gaat het om?

Volgens mij is het een hardwarematige beperking van je printer. De kan maximaal tot een bepaalde afstand (marge) van de rand van het papier drukken. Ik heb hier het zelfde probleem. (HP OfficeJet 5610)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 19:37 ]

• RobbyTown
  • Niet online
Zelf heb ik een HP 2575. Op stage hebben we een laser printer type weet ik zo niet.

Zonder rand kies ik bij mijn printer opties/eigenschappen > papier/kwaliteit.

Het lukt me wel om 100% af te drukken als ik Fotopapier pak en dan zonder rand doe. Dan is mijn kaft op een A4 van boven tot onder helemaal afgedrukt op een A4 fotopapiertje. Dat wordt dan ook in het 'Afdruk voorbeeld' aangegeven.

Dus mijn printer kan het wel. Schat dat de settings verscheerd zijn ofzo alleen waar moet ik zoeken de instellingen om een A4 af te drukken zijn toch goed neem ik aan.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 28-05-2008 19:44 ]

Verwijderd

Gebruik je dezelfde pc/laptop zowel op bedrijf als thuis?
Anders kan het gerust en waarschijnlijk zelfs aan Word liggen.
Want als je hetzelfde resultaat in een pdf printer en in de 'echte' printer krijgt, zou ik de fout meteen bij Word zoeken.
Is het op het bedrijf en thuis dezelfde Word versie?
Is je word van thuis volledig up to date?

• RobbyTown
  • Niet online
Op me stage heb ik een andere computer maar dezelfde Word.

Ik heb z'n PDF creator. Als van Word naar PDF gezet is het document gewoon goed (Adobe reader 8, zowel thuis als me stage).

Alleen bij het afdrukken gaat het gewoon mis. Zowel als ik de PDF file heb als het Word document.
Bij het afdrukvoorbeeld geeft hij al aan dat de voettekst niet mee komt.
Heb even screenshot gemaakt. Zoals je ziet ik mis een heel stuk wit (net het stuk waar het cijfer moet komen)
Afbeeldingslocatie: http://www.vtopics.nl/fotoboek/tweakers/thuis_afdruk_fout.png

Zal morge een screenshot opstage maken.

Tevens als mijn PDF file op stage ook gewoon goed afdrukt en hier thuis niet lijkt het mij sterk dat zoals Adobe als Word fout zijn.

• RobbyTown
  • Niet online
Nu ben ik mijn stage. Meteen screenshot gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/7363/stagegg2.jpg

Zoals je ziet drukt hij het pagina nummer nu wel af en er een stuk wit meer.

Alle 2 een pfd document.
Maar met Word is het precies het zelfde.

Check ik de printer settings @stage dan geeft deze A4 210x297mm aan.

Alleen het lijkt wel als @stage de afdruk automatisch berekend.

Hoe kan dit 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 29-05-2008 08:53 ]

Pagina: 1