Nieuw gebouwde PC start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:22
Hallo,

Ik heb zelf een systeem gebouwd, maar zoals altijd heb ik de CPU + RAM laten inbouwen bij de winkel.

Nu loop ik zelf tegen een probleem aan, ik bouwde alles in de Antec Fusion kast en hij wilde niet starten.

Rode powerled op mobo brand wel, maar bij aan zetten gaat de groene (teken dat pc aan is) even aan, en dan daarna weer direct uit.

Ik alles eruit gehad en getest buiten de kast, maar hier gaat het wel gewoon goed.

Weer terug in de kast met alleen de 2 power kabels op mobo en weer het zelfde probleem. PC gooit zich meteen uit.

Iets mis met de aarde van de kast? of waar zou ik naar moeten kijken?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Afstandsbusjes?

En voor de rest natuurlijk:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en (hoewel hópeloos verouderd gelden de basics nog altijd): Hoe bouw ik een PC?

[ Voor 87% gewijzigd door Mad Marty op 28-05-2008 19:33 ]

Rail Away!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en ga georganiseerd testen. Het is verder zinvol als je aangeeft wat voor hardware het om gaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Razor109
ja die zitten er gewoon op.. das genoeg toch?

kan er nog meer mis mee zijn dan?

Moest er zelf nog 2 indraaien, de rest zat er al standaard in.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat er te veel afstandsbusjes inzitten
kijk daar eens naar.

Probleer heb eens op te starten met een schroevendraarer wel
ingebouwd in de kast mischein is de aan en uit knop defect,

Probeer eens met zo min mogelijk op te starten dus usb en zo niet aangesloten !!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Volgens mij zit er idd ergens een afstands busje niet op zijn plaats ,kijk of alle gaten in je moederbord overeen komen met de afstands busjes

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Razor109 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:33:
ja die zitten er gewoon op.. das genoeg toch?

kan er nog meer mis mee zijn dan?

Moest er zelf nog 2 indraaien, de rest zat er al standaard in.
Alleen afstandsbusjes gebruiken daar waar ook daadwerkelijk een schroefje in komt. Je kunt ook eens kijken ,of er geen van de pootjes(van de onderdelen) die door het mobo heen gesoldeerd zijn, tegen de achterplaat van je kast aankomen. Sommigen kunnen wel eens(te) lang zijn, en sluiting veroorzaken

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:33
Heb je je voeding (extra vierkante connector dan) op een correcte manier aangesloten, bij sommige voedingen heb je namelijk twee vierkante connectors die dienen voor de stabielere voeding.
Als je de verkeerde inplugt dan krijgt het bord wel stroom maar zal het niet opstarten.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Heb je hem al geprobeert te starten op de beunhazen manier: Niet met een knopje maar gewoon een metalen voorwerp door je opstart pinnetjes schrapen. Werkt altijd.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Razor109
Na lang testen en proberen is't gelukt.. weer van voor af aan begonnen en stapje voor stapje. Na iedere aanpassing weer testen.

Weet dus niet wat het precies was, maar hij doet het nu stabiel.

Ik heb het vermoeden dat het gaat om de CMOS-Jumper, daar zit zo'n handvatje op en daar zat mijn powercable tegen aan gedrukt volgens mij.

Ik kwam erachter toen ik hem buiten de kast had lopen, omdat ik er perongeluk aankwam en hij ook uitviel.

Nu alles mooi weggewerkt en ruim uit de buurt van die Jumper gebleven, nu doet hij het goed en stabiel.

Ubuntu wordt geinstalleerd en dan op naar XBMC-Linux ;)

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Razor

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar was je dus zelf achter gekomen als je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gebruikt had. Het is niet voor niets dat we vragen dat je dat doorneemt (niet even lezen, echt doen :o ) voordat je een topic hier opent. Want wat je hier doet is gewoon het wiel opnieuw uitvinden, en daar heeft niemand echt wat aan, dus gaat dit topic dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 28-05-2008 21:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.