Hallo,
Ik heb vraag rondom het optellen van data uit verschillende tabellen. Er zijn twee tabellen genaamd order & product.
Nu wil ik graag de totaal prijs van een bestelling berekenen. Nu dacht ik dit te toen met een enkele query, alleen dit blijkt niet te werken omdat de subquery dan meer dan 1 resultaat terug geeft.
De uitkomst zou dus 90 moeten zijn..
vergeef me mijn misschien, brakke mysql query. k ben niet zo goed met subquery's en dergelijke
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Is dit mogelijk met 1 query, of zal ik toch meerdere query's moeten gaan gebruiken?
dank
Ik heb vraag rondom het optellen van data uit verschillende tabellen. Er zijn twee tabellen genaamd order & product.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Order: order_id | number | product_id ------------------------------------------------- 1 | 5 | 7 ------------------------------------------------- 2 | 2 | 6 Product product_id | price | -------------------------------- 7 | 10 | -------------------------------- 6 | 20 | |
Nu wil ik graag de totaal prijs van een bestelling berekenen. Nu dacht ik dit te toen met een enkele query, alleen dit blijkt niet te werken omdat de subquery dan meer dan 1 resultaat terug geeft.
De uitkomst zou dus 90 moeten zijn..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| SELECT SUM(number*( SELECT products.price FROM temporary LEFT JOIN products ON temporary.product_id=products.product_id WHERE temporary.session_id = '".$session_id."' )) AS total FROM temporary WHERE temporary.session_id = '".$session_id."' ") |
vergeef me mijn misschien, brakke mysql query. k ben niet zo goed met subquery's en dergelijke
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Is dit mogelijk met 1 query, of zal ik toch meerdere query's moeten gaan gebruiken?
dank