Ik heb een betrekkelijk simpel probleem denk ik, alleen niet simpel genoeg wat ik op kan lossen.
Met m'n php-skills (ahum) open ik met readfile een php file, waarvan de output naar de kijker word geschreven.
Tot gisteren heeft dit jaren prima gewerkt. Echter, m'n webhoster heeft ergens met z'n poten aangezeten (upgrade php ofzo, of instellingen veranderd) waardoor dit ineens niet meer werkt.
Even een concreet geisoleerd voorbeeld:
readfiletest.php:
readfiletest2.php:
Het starten van readfiletest.php werkte voorheen dus prima en de output was:
- Php versie 4.3.9
- Ik krijg geen foutmeldingen
- De PHP code in readfiletest2.php word geheel niet geparsed, als ik daar b.v. een sleep in doe, duurt het uitvoeren van readfiletest.php niet langer.
- Zelfde geprobeerd met file_get_contents, zelfde probleem.
- De documentatie van readfile zegt niet specifiek iets over het wel of niet parsen van php code. (lijkt me ook meer iets voor de server).
- Als ik readfiletest2.php rechtstreeks start, is de output zoals verwacht "Dit werkte ooit!"
- Als ik readfiletest2.php leegmaak en wat kale tekst erin zet, word dat door readfile goed getoond.
Iemand suggesties wat te doen om dit werkend te krijgen?
Met m'n php-skills (ahum) open ik met readfile een php file, waarvan de output naar de kijker word geschreven.
Tot gisteren heeft dit jaren prima gewerkt. Echter, m'n webhoster heeft ergens met z'n poten aangezeten (upgrade php ofzo, of instellingen veranderd) waardoor dit ineens niet meer werkt.
Even een concreet geisoleerd voorbeeld:
readfiletest.php:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php error_reporting(E_ALL); echo "readfile:<br>"; if (readfile("readfiletest2.php")==FALSE) echo "readfile failed"; ?> |
readfiletest2.php:
PHP:
1
2
3
4
| <?php echo "Dit werkte ooit!<br>"; sleep(1000); ?> |
Het starten van readfiletest.php werkte voorheen dus prima en de output was:
Maar sinds vandaag:readfile:
Dit werkte ooit!
Nog wat info:readfile:
- Php versie 4.3.9
- Ik krijg geen foutmeldingen
- De PHP code in readfiletest2.php word geheel niet geparsed, als ik daar b.v. een sleep in doe, duurt het uitvoeren van readfiletest.php niet langer.
- Zelfde geprobeerd met file_get_contents, zelfde probleem.
- De documentatie van readfile zegt niet specifiek iets over het wel of niet parsen van php code. (lijkt me ook meer iets voor de server).
- Als ik readfiletest2.php rechtstreeks start, is de output zoals verwacht "Dit werkte ooit!"
- Als ik readfiletest2.php leegmaak en wat kale tekst erin zet, word dat door readfile goed getoond.
Iemand suggesties wat te doen om dit werkend te krijgen?
Alles kan stuk.