Toon posts:

P5N-E SLI + E6750, welke cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al een tijdje met dit systeem, maar voor Age of Conan wil ik toch wat gaan overklokken. Ik dacht dat ik het met de standaard Intel Cooler niet zou lukken en daarom zoek ik een cooler. Ik had een Arctic Freezer 7 Pro erbij besteld, maar die paste op geen enkele manier. Mijn budget gaat tot 25 euro. Geluid moet weinig zijn als hij op lage toeren staat, op hoge toeren maakt niet zo veel uit omdat ik dan toch vaak aan het gamen (met muziek) ben. De coolingpasta kan ik gebruiken van een vriend dus dat vormt ook geen probleem. Ik heb hier en daar wat rond gesnuffeld maar er is te veel diversiteit. Welke kunnen jullie mij aanraden?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Arctic Freezer 7 Pro past wel maar dan moet je even de onderste lamellen die boven de northbridge zitten een klein beetje verbuigen en dan zou het moeten werken. ;)
Tot 25 euro zijn er niet echt goede koelers. Misschien kun je de boxed koeler gebruiken voor een kleine overklok is deze ook wel voldoende.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Zalman Cooler CNPS7000B-ALCU S478-754-775-939-940

Heb hem zelf ook en is lekker stil en kouder dan stock op stille modus. Op snelle modus is ie wel wat luider dan stock (imo). Voor de Socket 775 heb je wel nog een speciaal opzetstukje nodig dat je onder je mobo moet vastzetten.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

-The_Mask- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:46:
De Arctic Freezer 7 Pro past wel maar dan moet je even de onderste lamellen die boven de northbridge zitten een klein beetje verbuigen en dan zou het moeten werken. ;)
Tot 25 euro zijn er niet echt goede koelers. Misschien kun je de boxed koeler gebruiken voor een kleine overklok is deze ook wel voldoende.
Arctic Freezer 64 Pro? (Hence de 64).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
qanar schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:04:
Zalman Cooler CNPS7000B-ALCU S478-754-775-939-940

Heb hem zelf ook en is lekker stil en kouder dan stock op stille modus. Op snelle modus is ie wel wat luider dan stock (imo). Voor de Socket 775 heb je wel nog een speciaal opzetstukje nodig dat je onder je mobo moet vastzetten.
Deze is van een wat oudere generatie: de arctic freezer presteert waarschijnlijk beter.

Als je budget het toelaat kun je ook gaan voor een Scythe Infinithy of een duurdere Zalmann (9700 oid).

Verwijderd

Geef net ff wat meer geld uit...
Heb je plezier van!

Ga voor de Scythe Infinithy! :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:40

M2M

medicijnman

of houd die freezer pro en doe wat aan die NB koeler van je. Zet er een actieve op voor een prikkie. Nvidia chipsets worden nogal heet en niet alle CPU koelers koelen de NB ook met hun airflow. Zeker met overclocken is het nogal aan te raden dat ook de NB goed gekoeld wordt. Toen ik op mijn P5N-E nog de oude passieve had, was het ding niet aan te raken (waterkoeling =/= airflow) en viel het nog wel eens uit.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Zalman 7500 besteld, net 5 euro boven mijn budget maar ik denk dat het een goede aankoop is. Ik ben niet voor de 7000 gegaan omdat ik hem gewoon passend wil hebben zonder extra gedoe :).
Pagina: 1