Digitaal Sony W400: wat te doen voor digitale tv?

Pagina: 1
Acties:

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 17:05
Hallo iedereen,
Gisteren heb ik met mijn oude heer een 40 inch Bravia W4000 gekocht bij de mediamarkt. Helaas is deze TV op dit moment daar nog niet op vooraad, maar als we de MM mogen geloven zullen we binnen een week deze TV wel af kunnen halen, mits Sony ze goed aanlevert(waar ik dus beter niet kan hopen).

Hoe dan ook, we willen natuurlijk goed beeld bij deze TV en dus is analoog geen optie meer.
We hebben zelf al een tijdje terug een DTV-kaart van Casema gekocht(voordat het verandert werd naar Ziggo, ik neem aan dat het beeld en dergelijke ook gewoon nu Ziggo is) en we hebben nog een Samsung decoder met SCART-aansluiting. Op een normale CRT prima beeld.
Maar volgens de meeste berichten die ik hier lees is SCART niet heel erg handig meer voor een LCDTV.
Een nieuwe decoder kopen zou dus een optie kunnen zijn. Echter heeft deze Sony TV de mogelijkheid om digitaal tv zonder decoder en zelfs HDTV zonder decoder af te kunnen spelen, waardoor een decoder niet meer nodig is. Kan iemand mij vertellen of dit ook meteen betekent dat je er zomaar een kaartje(mits het niet encrypted is) erin kan doen?

Ook vertelde Hooijmans(de directeur van de MM Den Haag) dat je voor de ingebouwde digitale tvtuner een 'module' nodig hebt. Hij voegde daar ook nog eens aan toe dat je beter nu geen module kan kopen omdat er de mogelijkheid is dat alle zenders op zwart gaan met de huidige module. Ik kan alleen verder op internet hier niets over vinden?
Waarvoor dient een module eigenlijk precies? Ik zelf heb daar namelijk niet zoveel weet van.
Is het trouwens ook mogelijk om nog meer uit de SCART-aansluiting te halen?

Ik hoop dat mijn vragen beantwoord kunnen worden :) .

Er zit een typo in de titel, niet op letten.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
voor de sony bravia w4000 kun je een alphacrypt classic kopen. Dat is een module die je in je tv stopt. In die module steek je weer je kaartje met digitaal abbo. Bij de 3000 serie waren er hier nogal wat problemen mee, maar voor zover ik weet zijn deze bij de w4000 opgelost? Deze alphacrypt kaarten werken naar mijn weten niet op samsung tv's dus je zit nog even vast aan je externe digitale decoder. Dat alphacrypt op zwart gaat zijn slechts geruchten. Zo heb ik gehoord dat ziggo er werk van wilt maken om deze kaarten te gaan supporten.

Om betere kwaliteit uit je scart te halen kun je een degelijke(re) kabel proberen. Deze zijn over het algemeen dikker en dus beter afgeschermd. Zet je kastje redelijk dicht bij je tv zodat je niet zo'n lange kabel nodig hebt (scheelt in de kosten en signaalverlies)

[ Voor 51% gewijzigd door ToWi1989 op 28-05-2008 16:31 ]

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 17:05
In alle winkels wordt wel verteld dat Alphacrypt classic op zwart gaat.. Ik wil natuurlijk wel zekerheid dat ik het wel een tijdje kan gebruiken voordat ik 150 euro o.i.d. uitgeef. Lastige situatie.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Dat zeggen ze inderdaad, zie ook dit topic: AlphaCrypt binnenkort op zwart?

Ik heb er geen kijk op (ik werk niet bij ziggo/casema) maar dit verhaal komt elke zoveel tijd weer terug en ik geloof er weinig van.
Maar in jouw geval is er eigenlijk weinig te verliezen als je er voor kiest. Je hebt de tv al gekocht. Je hebt al een smartcard. Je moet alleen nog een alphacrypt kopen, en als die echt op zwart gaat verkoop je dat ding weer via ebay (in duitsland wordt die veel gekocht). En voor de zekerheid bewaar je de samsung decoder in de kast. Je kan er hooguit een euro of 20 op achteruit gaan (koopprijs - verkoopprijs van de alphacrypt).

[ Voor 7% gewijzigd door job op 28-05-2008 17:52 ]