Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 20:55
Ik heb 3 Samsung SpinPoint 500GB hardeschijven aan mijn Gigabyte X38 moederbord hangen. 1 daarvan is Windows op geïnstalleerd en die gebruik ik dagelijks. De anderen hebben een tijd lang ongepartitioneerd in het systeem gehangen zonder stroom. Wegens ruimtegebrek heb ik de andere twee nu ook aangesloten. Alleen Windows (XP Pro) ziet ze niet (ook niet in apparaatbeheer of volumebeheer)? Ik heb ook geprobeerd met een Linux opstartCD en daar zijn ze verder wel gewoon te gebruiken. Ik snap het niet meer.... :s

[ Voor 4% gewijzigd door Triggy op 28-05-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
Start, Run, 'diskmgmt.msc' zonder haakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Snel, en net voor de edit helaas. Daar staan ze ook niet tussen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Het zou kunnen zijn dat 2 schijven op een andere sata controller hangen (soms zitten er 2 op een bord, maar ben te lui om uit te zoeken of jou bord dat ook heeft).
Dan zou je de schijven aan dezelfde controller kunnen hangen, of die andere controller installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Er zitten inderdaad 2 controllers op het moederbord. De ene is ingebakken op de southbridge en heeft 6 gele sata poorten. De tweede controller is een aparte chip met twee paarse sata stekkers. Alle harddisks (en mijn DVD brander) zitten nu op dezelfde controller aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Misschien een triviale vraag:
Is deze dan wel geinstalleerd? :+

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Hardwarematig bedoel je? Alle stekkers zitten er in dus dat zou het probleem niet moeten zijn. En ja: you made me look :+ Het was ook wel vreemd geweest als linux ook afgekoppelde harddisks kon zien.
Pagina: 1