Toon posts:

msi k7pro2 socketA niet vooruit te branden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatst zo'n mooie moederplank gekocht met een tbird 950 derop en sjonge, wat is dat ding sloom zeg. men celeron laptop van een jaar oud is nog sneller. hier wat data:
harddisk: ibm pluto 7200 30gb ata100, booten met dosflop, h2bench van c't draaien en *gasp* 2,5mb/s? mijn laptop harddisk haalt nog 8mb/s.... hoe kan dat
video: asus v3800 tnt2 compabtible, quake I opstarten, 320x200, 55fps?? wauw, ik haal op men laptop op 512x386 nog 36! .. hoe kan dat
harddisk nog een keer: 1x30gb partitie aanmaken, w2k installeren, opstarten.. onstabiel.. hmm nog eens, nu met c: 2gb, d: op extended de rest. BAM w2k niet meer installeren, inaccessible boot device. opzoeken, blijkt lba mode te zijn. maar wat ik ook doe, alles wat ik aan partities maak boven de 2gb veroorzaakt een keiharde bluescreen in w2k.
iemand die dit verhaal eerder heeft gezien/gehoord en vooral hoe het op te losse is!??!? graag!

Verwijderd

ik zeg maar een ding en dat is via 4 in 1 drivers + nieuw bios

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste bios derop gezet maar die harddisk performance test ik met een dosfloppy booten en dan haaltie dus maar 2,5mb/s. zonder drivers en of windows ellende

Verwijderd

Topicstarter
|:(
er zijn toch wel meer hardware gurus die hier wat over kunnen zeggen? hoe kan het dat die harddisk zo sloom is, zelfs onder dos? nix met windows te maken?

Verwijderd

Koop een 7200 rpm schijf.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het al. ibm 7200 toeren ata 100 schijfje... kijk deze is het:

Artikelnummer: 112007
Partnummer: DTLA-307030
Garantie: 36 maanden
Deze harde schijven serie (75 GXP) heeft het in de testen behaald tot 37 Megabyte per seconde aan continue (!) datadoorvoer. Daarnaast zijn ze hun concurrenten een stapje vooruit in veiligheid. Deze schijven kunnen namenlijk 400 G-krachten weerstaan (in niet draaiende toestand).

Prijs: ƒ429.00 inclusief BTW.

U-DMA 100, maximaal 100 Mb/s datadoorvoersnelheid
2048 Kb data buffer
7200 toeren per minuut
< 8.5 ms gemiddelde zoektijd

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

The End

!Beginning

In Windows: Bij je hardwaredevices, naar je harddisk gaan, properties en DMA aanvinken. Heb ik tijden naar gezocht :) Werkt wel!

• Rashann
  • Laatst online: 15:45

Rashann

Zoek de hond...

En zorg ook dat in je BIOS aanstaat dat het kan/mag... want dat had ik ook, draaide m'n HD op PIO mode 4 in plaats van ATA-33 (oude schijf :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Vind je het gek dat hij in dos mode bagger traag is, ondersteund dos DMA dan? Volgens mij niet. Zelfs met smartdrive is het nog bagger traag.
Pagina: 1