Geachte mede tweakers,
Ik heb een probleem met mijn site (alweer), als ik via mijn site inlog met IE, dan wordt de sessie gewoon gestart. En kan ik alle pagina's bereiken waarvoor ik ingelogd moet zijn, en als ik in FF of Safari inlog, wordt de sessie dus niet goed gestart en kan ik niks.
Ik gebruik trouwens meta om problemen met session() en header() uit te sluiten.
Het echo'en van de sessie in firefox en safari laat ook zien dat de sessie niet gestart wordt. Maar als ik de volgende pagina met alleen die code open in Firefox:
Dan wordt er wel 'Not Null' ge-echo'ed. Zonder dat ik een een sessie start.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik dacht altijd dat sessies browser onafhankelijk waren. En het lijkt me niet dat er een fout in mijn code zit, ander had het niet gewerkt in IE.
Ik heb een probleem met mijn site (alweer), als ik via mijn site inlog met IE, dan wordt de sessie gewoon gestart. En kan ik alle pagina's bereiken waarvoor ik ingelogd moet zijn, en als ik in FF of Safari inlog, wordt de sessie dus niet goed gestart en kan ik niks.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php // Set session variables session_start(); $_SESSION["username"]= $username; $_SESSION["id"]= $result["user_id"]; $_SESSION["userrights"] = $result["user_rights"]; if ($_SESSION["userrights"] == NULL){ ?> <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=error.php"> <?php } else { ?> <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=succes.php"> <?php } ?> |
Ik gebruik trouwens meta om problemen met session() en header() uit te sluiten.
Het echo'en van de sessie in firefox en safari laat ook zien dat de sessie niet gestart wordt. Maar als ik de volgende pagina met alleen die code open in Firefox:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? $_SESSION['userrights'] = "blaat"; if ($_SESSION["userrights"] == NULL){ echo "NULL"; } else { echo 'Not NULL'; } ?> |
Dan wordt er wel 'Not Null' ge-echo'ed. Zonder dat ik een een sessie start.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik dacht altijd dat sessies browser onafhankelijk waren. En het lijkt me niet dat er een fout in mijn code zit, ander had het niet gewerkt in IE.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E