[iMac] strepen over het scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Mijn Intel iMac (1st gen 24") geeft de laatste tijd regelmatig horizintale strepen over het scherm. Het zijn een soort van storings strepen, welke vreemd genoeg ook met een screenshot vast te leggen zijn. Ze komen vaak niet over de hele breedte van het scherm, maar in vensters. Ook tijdens afspelen van film bestanden flikkert er vaak een groene streep over het scherm.

Ook crashed mijn Mac de laatste tijd bij het converteren/comprimeren van video files. Hij blijft dan hangen op de spinning beachball en reageert nergens meer op... de beachball kan ik dus nog wel bewegen. Meestal gebeurt zo'n crash bij het minimizen van een venster (gele bolletje), halverwege het genie effect blijft hij dan hangen.

Iemand een idee? Ik dacht eerst aan mijn videogeheugen.. maar begin nu te denken dat mijn processor oververhit? Dit terwijl hij een temperatuur van 46 graden aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb ergens iets gehoord van strepen over het scherm na een apple update? Op mijn werk is er ook een (wat oudere) imac die het heeft, de persoon heeft toen eens gezegd dat hij op google had gevonden dat er nog gebruikers waren die dit hadden na een apple update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
Dat was waarschijnlijk het probleem met witte strepen over het scherm. Ik heb last van echte storings-strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Misschien is je videokaart aan het sterven, of zit er ergens een breuk in een kabeltje, zou even contact opnemen met Apple.

[ Voor 21% gewijzigd door StefSOFT op 29-05-2008 12:50 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
StefSOFT schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:58:
Misschien is je videokaart aan het sterven, of zit er ergens een breuk in een kabeltje, zou even contact opnemen met Apple.
En dat leg je met een screenshot vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:31:
[...]

En dat leg je met een screenshot vast?
Ik zeg dat het een video kaart is. 9 uit 10 keer repareer ik zo een probleem met een nieuwe video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Alles wat met een screenshot vast te leggen is, is IMHO een softwareprobleem.

Post anders eens zo'n screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
http://www.hofhuis.org/meuk/scherm.png
Hier een screenshot van zo'n streep... erg vreemd dat het met een screenshot vast te leggen is vind ik.
Pagina: 1