Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik zit met een aantal problemen wat betreft VMware fusion, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Hier op mijn werk gebruik ik sinds gister mijn Macbook met Leopard i.c.m. Windows XP in VMware fusion. XP geinstalleerd met VMware dus niet via bootcamp. XP draait vlot, full screen op een tweede scherm, helemaal netjes. Alle hardware wordt herkend en XP kan probleemloos het internet op. Ik maak op mijn werk echter veel gebruik van het lokale netwerk waar meerdere computers (PC's) in hangen, hier lees en schrijf ik normaal gesproken veel files weg... deze wordt door windows XP totaal niet herkend en verschijnt nergens in de lijst. (NB. Leopard komt wel het netwerk op). Ik heb al geprobeerd dezelfde workgroup te joinen als de andere computers, en m'n airport verruild met een lan kabeltje. Ook dan probleemloos internet maar nog steeds kom ik het netwerk niet op. Mijn gok is dat de virtuele omgeving waarin windows nu draait dit gewoon niet mogelijk maakt? Heeft iemand suggeseties?

Een workaround zou zijn om de files die ik in windows maak weg te schrijven naar de VMware shared folder, en deze via Leopard weer het netwerk op te knallen, maar hier heb ik dan weer geen rechten voor in windows en ik kan deze ook niet aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in fusion je netwerk op bridged zetten, dan werkt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan, geherstart...en alles werkt! Wat geweldig! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh! Het in XP bestanden schrijven naar shared folder op je mac kun je mogelijk maken door simpelweg "read only" uit te vinken in het settings menu in VMware..