Toon posts:

Hoe werkt dat nu eigenlijk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op www.macfreak.org las ik het volgende:
De Philips DSS370 speaker set is een digitaal audio wonder. Deze set bestaat uit 2 sateliet speakers en een sub-woofer, en kan aangesloten worden op de nieuwe iMac's en G4 via de USB poort. Op de oudere Mac's kan deze speaker set worden aangesloten middels de oude vertrouwde mini-jack kabel.

Ik ben nu ruim twee maanden de trotse bezitter van dit setje herrie. In het begin heb ik de nodige problemen gehad onder OS8.6. Dit heeft te maken met het feit dat OS8.6 nog geen USB Streaming Audio ondersteund. Met de introductie van OS9 ging het een heel stuk beter. Ik kon nu in ieder geval de speakers aansluiten via USB. Via de mini-jack plug hebben de speakers de nare gewoonte dat de volume knoppen niet werken, standaard staat het volume zeer hoog van deze speakers met als gevolg dat iedere keer wanneer ik mijn Mac aan zette, dit 3 huizen verderop te horen was.

Onder OS9 had ik toch nog wat kleine probleempjes. Soms herkende de Mac de speakers niet helemaal goed en klonk het geluid een beetje vreemd, krakend meer eigenlijk. Apple heeft recent de MacOS 9 Audio Update versie 1.1 uitgebracht, en wat viel mij op... alles werkt perfect!
Hoe werkt dat streaming audio? Zit je ook met beperkingen omdat USB maar ong. 1,5 MB per seconde aankan, met bepaalde bitrates?