Toon posts:

Bij elke netwerk driver install een BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, sinds niet al te lang geleden heb ik mijn eigen computer geassembleerd.
Alles werkt tip-top, maar één device heb ik nooit aan de praat gekregen. Het betreft mijn onboard WiFi AP. Iedere keer als ik de bijgeleverde, of de van internet gedownloade drivers probeer te installeren krijg ik een blue screen. Ik heb geprobeerd hiermee te leven, het punt is echter dat door de aanwezigheid van dit AP, de fabrikant (asus) het onnodig vond een 2e netwerkpoort op het moederbord te plaatsen. Ik heb dus geen mogelijkheid mijn PS3 met mijn computer te verbinden.

Vervolgens heb ik geprobeerd een oude netwerk kaart (realtek) te gebruiken om een extra poort erbij te krijgen. Ook hier kreeg ik exact dezelfde blue screen. De kaart was echter zo oud dat ik het niet kon uitsluiten dat ie ofwel kapot was, of dat er gewoon geen vista drivers voor zijn. Dus heb ik besloten een nieuwe netwerkkaart te kopen van Intel. En ja hoor, ook deze geeft exact hetzelfde blauwe scherm.

Ik vermoed dat dit geen fout van Vista is, als 3 verschillende devices alle 3 dezelfde error geven op een clean install zou je verwachten dat dit probleem wat meer over het internet zou verschijnen. Mijn eigen vermoeden ligt daarom bij een defect moederbord. Echter ben ik zelf geen expert op dit gebied, dus zou ik graag wat meningen hierover willen horen.

Mijn specs:
Mobo: Asus P5K-E Wifi Solo AP
CPU: Intel E8400
Geheugen: 4 Gb OZC 800 Mhz DDR2
NIC: Intel Pro/1000 PT Desktop

Foto van BSOD:
Afbeeldingslocatie: http://www.tengoku.nl/bsod.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, anyone? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 20:46 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Via Google dit gevonden, valt te proberen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels verholpen. Bedankt voor de link, het probleem was hier niet mee op te lossen maar het heeft me wel op het idee gebracht. Ik zit namelijk op een campus netwerk aangesloten waarbij we gebruik moeten maken van het PPPoE protocol. De drivers voor vista zijn hiervoor niet zo geweldig en elke keer als een netwerk device zich probeert te installeren krijgt het de zooi hiervan over zich heen, met een crash tot gevolg.