Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online muziek verzameling beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb al m'n muziek als mp3 op een thuis servertje staan en draai een webserver zodat ik deze ook naar andere plaatsen kan streamen. Omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat iedereen eraan kan, heb ik een restrictie gezet in mijn apache2.conf.

Dit werkt opzich wel, ik krijg de files pas te zien nadat ik ben ingelogd, maar het probleem ontstaat bij het afspelen. Doordat ik pls files host op de server, kan ik makkelijk een hele playlist inladen. Het probleem is echter dat de muziek speler, in dit geval foobar2000, vervolgens begint te klagen dat de gelinkte files niet mogen worden afgespeeld
Unable to open item for playback (Unauthorized (401)):

Ik vroeg me af of hier een oplossing voor te vinden is, want je muziekcollectie kunnen bekijken maar niet afspelen is ook een beetje sneu ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Foobar moet die inloggegevens ook weten, die stuurt ze niet mee.

Via de url doe je dat zo:
http://user:password@domein.nl/music/artiest-titel.mp3

dus playlists updaten met die locatie denk ik.

Zou je voor mij iets willen proberen?
Zou je eens je online muziekmap willen toevoegen aan de medialibrary? ik wil weten of dat kan.

via preferences > medialibrary > add locatie http://user:password@domein.nl/music/ (met jouw gegevens uiteraard)

ff kijken of ie dat pakt...

[ Voor 93% gewijzigd door Mar2zz op 28-05-2008 12:21 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:06:
Foobar moet die inloggegevens ook weten, die stuurt ze niet mee.

Via de url doe je dat zo:
http://user:password@domein.nl/music/artiest-titel.mp3

dus playlists updaten met die locatie denk ik.

Zou je voor mij iets willen proberen?
Zou je eens je online muziekmap willen toevoegen aan de medialibrary? ik wil weten of dat kan.

via preferences > medialibrary > add locatie http://user:password@domein.nl/music/ (met jouw gegevens uiteraard)

ff kijken of ie dat pakt...
Er staat geen add location bij mijn media library.. :?

als ik via file -> add location het adres toevoegen dan werkt het toevoegen wel, maar het afspelen niet..

• Mar2zz
Kan zijn dat het er niet staat, ik deed het even uit het hoofd, zit op het werk. Dan staat er gewoon Add denk ik.

Heb je zekerweten user en wachtwoord goed? wat voor melding krijg je als je wachtwoord en user meestuurt?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:00:
Kan zijn dat het er niet staat, ik deed het even uit het hoofd, zit op het werk. Dan staat er gewoon Add denk ik.

Heb je zekerweten user en wachtwoord goed? wat voor melding krijg je als je wachtwoord en user meestuurt?
Die add staat alleen locale files toe, dus daar kan ik geen eigen locatie opgeven (map browser, geen file browser)

user/pass zijn ok.

• Mar2zz
Probeer je een playlist te starten of de mp3-file zelf. In playlists staat het path ook vaak, bij jou wsl zonder user/pass.. Probeer eens file rechtstreeks te doen.

Bij add, kan je daar misshien de map-url gewoon in het locatieplekje pasten en dan doen?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
Je gebruikt gewoon een "opendir"? Ik kan je sowieso MP3Act aanraden. Dit is een muziek-stream script. Werkt erg goed en bevat beveiliging, support voor playlists, "random" playlists aanmaken etc.

Erg prettig pakket, werkt perfect :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:36:
Probeer je een playlist te starten of de mp3-file zelf. In playlists staat het path ook vaak, bij jou wsl zonder user/pass.. Probeer eens file rechtstreeks te doen.

Bij add, kan je daar misshien de map-url gewoon in het locatieplekje pasten en dan doen?
ja, per file lukt het natuurlijk wel, maar dan is het idee van de playlist een beetje weg :)
Sypher schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:39:
Je gebruikt gewoon een "opendir"? Ik kan je sowieso MP3Act aanraden. Dit is een muziek-stream script. Werkt erg goed en bevat beveiliging, support voor playlists, "random" playlists aanmaken etc.

Erg prettig pakket, werkt perfect :)
Ik ga het eens bekijken

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26

BCC

Denk er dan wel even aan dat je username en password plaintext over de lijn gaan in de header :X

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
eigenlijk wel jammer dat foobar geen ondersteuning heeft voor inloggen. Itunes op m'n mac vraagt me namelijk gewoon om m'n passwd zodra ik de playlist wil afspelen en speelt daarna zonder te vragen alle files..

Het voordeel van deze methode is namelijk dat ik geen extra applicaties hoef te draaien op m'n server.

• Mar2zz
Pagina: 1