Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik heb een tijdje terug een abo met telefoon op internet besteld en nummerbehoud. Nu had ik me T-Mobile al opgezegt en ook vertelt dat ik nummerbehoud wou gebruiken. Nu bleek dat ik niet had moeten opzeggen en dat me contractvervaldatum werd verlegt.
Ik belde T-mobile op dat ze mij hier niet over gehadden geïnformeerd terwijl ik zeer duidelijk had vermeld dat ik nummerbehoud wou gebruiken (stond zelfs bij hun in de computer als notitie), ze hebben mij verteld dat ik het alsnog vervroegd kon aanvragen en dit heb ik gedaan... echter werd het door T-Mobile al weer afgekeurd en werd de opzegdatum weer met 3 maanden verlengd :( Ik belde meteen op hoge poten T-Mobile waar ik eerste een irritante man aan de lijn kreeg die letterlijk zei dat ik maar 'pech had en maar lekker moest wachten', nog ene keer gebeld en kreeg toen een vriendelijke vrouw aan de telefoon zoals ik van hun gewend was. Die zou ervoor zorgen dat alle aanvragen nu goedgekeurd worden . Ook weer aangevraagd bij VF maar toen ik ze vandaag belde wisten ze van niks en bleek dat ze bijna niks van me hadden en ze dachten dat ik nog een abo wou aanvragen. Ik heb het nog een keer herhaalt en letterlijk bevestigt gekregen... volgens hun bestaat mijn abo nog niet en zit ik eigenlijk nergens aan vast 8)7

Als ik nu dus T-Mobile gewoon zeg dat ze hem maar totaal op moeten zeggen ipv. wachten op nummerbehoud en verder niks doe, dan heb ik gewoon zeer goedkoop een telefoon (die ik al een tijdje binnen heb). Dit bevestigde tevens de VF mederwerker aan de lijn :P

Zie ik nu iets over het hoofd en klopt het of hoe zit het?

Overigens heb ik de telefoonzaak gebeld of zei dit probleem kunnen oplossen omdat ik niet de boel wil oplichten maar als hun het dus niet voor elkaar krijgen dan heb ik goedkoop een telefoon en neem ik een simonly erbij... of ik zie iets over het hoofd.

[ Voor 8% gewijzigd door XoReP op 28-05-2008 11:34 ]

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Als je nummerbehoud fout is gegaan krijg je je tijdelijk nummer dat bij T-Mobile is aangevraagd.

Dus, geen goedkope telefoon!

Verwijderd

Als ik je post goed begrijp zou je van T-Mobile naar Vodafone gaan. Normaliter krijg je bij een overstap naar Vodafone pas je toestel wanneer je portering goedgekeurd is. Het is dus vreemd dat je het toestel al hebt. Bij Vodafone heb je geen tijdelijk nummer, dus je theorie zou goed kunnen kloppen.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 16:10
Grappig dat ik dit topic nu zie. Ik heb een vergelijkbaar probleem, alleen andersom. Ik stap juist over van t-mobile naar hi. T-mobile keurt nu nummerovername niet goed, en hi levert mij al wel toestel.

Mijn oplossing: Hi maar weer annuleren want mijn nummer wil ik echt niet kwijt....

Heel gedoe met die providers

Verwijderd

Je kunt bij Hi telefonisch je nummerbehoudaanvraag reviseren. Als je dan de kloppende gegevens geeft (afhankelijk van waarop hij nu afgewezen is) wordt het probleem opgelost.

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-10 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:19:
Als ik je post goed begrijp zou je van T-Mobile naar Vodafone gaan. Normaliter krijg je bij een overstap naar Vodafone pas je toestel wanneer je portering goedgekeurd is. Het is dus vreemd dat je het toestel al hebt. Bij Vodafone heb je geen tijdelijk nummer, dus je theorie zou goed kunnen kloppen.
Ik heb bij BelCompany al twee keer m'n nieuwe mobiel meteen meegekregen, maanden voor de portering. Meteen bij de aanvraag van het nieuwe abonnement. 1e keer Orange -> Hi, en nu Hi -> Vodafone.
Maar als jij je nieuwe mobiel (van Vodafone) al in huis hebt, en je staat bij hen niet eens in het systeem, dan lijkt het er wel op dat je een gratis telefoon hebt.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 15:30
Veneficus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Ik heb bij BelCompany al twee keer m'n nieuwe mobiel meteen meegekregen, maanden voor de portering. Meteen bij de aanvraag van het nieuwe abonnement. 1e keer Orange -> Hi, en nu Hi -> Vodafone.
Maar als jij je nieuwe mobiel (van Vodafone) al in huis hebt, en je staat bij hen niet eens in het systeem, dan lijkt het er wel op dat je een gratis telefoon hebt.
Vodafone moet goedkeuring krijgen van de oude provider om het nummer te kunnen overnemen. Vodafone geeft dan ook geen tijdelijk nummer, zoals de andere providers dat wel doen. En omdat nummerbehoud tussen KPN (Hi) & Vodafone erg veel voorkomt, gaat die goedkeuring op werkdagen vaak binnen 5 a 10 minuten. Dus kun je in de winkel vaak meteen je telefoon mee krijgen :)

Verwijderd

Bij een aanvraag tot nummerbehoud, krijg je het nieuwe toestel pas mee, wanneer we van de andere provider een goedkeuring op de aanvraag hebben. In sommige gevallen is dat al binnen 10 minuten mogelijk.
Het kan echter gebeuren dat de aanvraag wordt afgewezen. Dat kan verschillende ooraken hebben. Bijvoorbeeld als de adresgegevens die bij de aanvraag zijn opgegeven, niet overeen komen met de gegevens bij de andere aanbieder. Ook wanneer er bij het aanvragen geen rekening is gehouden met een eventuele opzegtermijn, kan dat voor de andere partij reden zijn om de aanvraag af te wijzen.

@XoReP: Als je wilt kunnen we uitzoeken wat er met jouw aanvraag is gebeurd. Stuur me in dat geval even een PM of een mailtje.

Antoine
Pagina: 1