Toon posts:

Hoe Files hosten voor download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hopelijk heb ik dit in de goede sectie geplaatst. maar ik zeg geen andere gedeeltes waar het beter thuis past.

ikzit met een vraagje. Op dit moment ebn ik voor een forum bezig een schreensaver zelf te maken. deze bevat dan afbeeldingen die allemaal met het onderwerp van het forum te maken heeft. deze sla ik dan zo op dat andere users ze zometeen ergens kunnen downloaden en installeren op hun computer.

maar nu stuit ik op een probleem. het hosten van de bestandjes ergens. ik wil geen gebruik gaan maken van rapidshare en megaupload achtige websites.
wel heb ik een account op Gethost.nl waar je de ruimte hebt om je eigen website te hosten enzo.
ik dacht dat als ik daar gewoon ergens het .rar bestand neerzet, iemand door middel van de correcte url erheen deze dan zou kunnen downloaden. maar dit werkt dus niet.
helaas kan ik ook op internet nergens vinden hoe ik dit zou kunnen doen. waarchijnlijk is het zo ontzetten verzelfsprekend hoe het moet, dat niemand het ergens heeft beschreven. maar is het iets waar ik net even niet aan denk.
is er iemand die me uit de brand kan helpen met een uitleg hoe ik dat kan doen?

alvast heel erg bedankt voor uw tijd en moeite!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom werkt het niet door het bestand neer te zetten met de correcte url? Wat gebeurd er, wat staat er in de logs, wat voor foutmeldingen krijg je?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Want :?
Heb je foutmeldingen? Andere (essentiële) informatie die je achterhoudt? Iets?

Verder: Waar hoort mijn topic?
PRG >> I&H

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 28-05-2008 10:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:50:
ik dacht dat als ik daar gewoon ergens het .rar bestand neerzet, iemand door middel van de correcte url erheen deze dan zou kunnen downloaden. maar dit werkt dus niet.
Hoezo werkt dat niet? Als ik een .rar bestandje upload naar mijn website dan werkt dat wel gewoon. Misschien is het case-sensitive (linux host)? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar duurde het even voor de server van gethost de wijzigingen verwerkt had. wanneer ik nu de correcte link intoets xxxx.gethost.nl/test/xxxxx.rar dan gaat hij deze gelijk uitvoeren.
wanneer ik alleen naar de xxxx.gethost.nl/test/ ga. dan kijk ik de volgende fout:

"Forbidden
You don't have permission to access /Test/ on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2 Server at dante.gethost.nl Port 80 "

ik neem aan dat als ik een overzicht wil hebben van de bestanden in deze map, ik een html pagina moet maken?

alvast bedankt !

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:56:
blijkbaar duurde het even voor de server van gethost de weizigingen verwerkt had. wanneer ik nu de correcte link intoets xxxx.gethost.nl/test/xxxxx.rar dan gaat hij deze gelijk uitvoeren.
wanneer ik alleen naar de xxxx.gethost.nl/test/ ga. dan kijk ik de volgende fout:

"Forbidden

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

ik neem aan dat als ik een overzicht wil hebben van de bestanden in deze map, ik een html pagina moet maken?

alvast bedankt !
Kom op zeg lees je eens in in de materie.
Anyway de reden waarom je forbidden to access slash krijgt is omdat je geen index hebt in die directory
Het bestand even chmodden naar 775 en direct aanroepen ipv de map lost je probleem op
dus
xxxx.gethost.nl/test/bestandsnaam.rar

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

blijkbaar duurde het even voor de server van gethost de weizigingen verwerkt had. wanneer ik nu de correcte link intoets xxxx.gethost.nl/test/xxxxx.rar dan gaat hij deze gelijk uitvoeren.

"Forbidden

alvast bedankt !
Dan staat indexing van de directory inderdaad uit. Je zou een .htaccess bestandje kunnen proberen aan te maken met daarin "Options +Indexes" (oid, weet het niet meer zo goed uit m'n hoofd). Ook zijn er genoeg PHP scriptjes die dit automatisch voor je kunnen doen. Voor het eerste geval raad ik je aan om de Apache documentatie even door te nemen, en voor het tweede geval even te Googlen ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Alle door jou geopende topics eindigen in een slotje... Bedenk je eens waarom!
Het doet pijn aan m'n ogen...
... xxxx.gethost.nl/test/ ga. dan kijk ik de volgende fout:

"Forbidden
Hierboven stond al: case sensitive...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er eens in verdiepen. ik heb nog niet eerder van Apache documentatie gehoord, dus ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan.

heel erg bedankt voor de hulp!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:00:
ik ga er eens in verdiepen. ik heb nog niet eerder van Apache documentatie gehoord, dus ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan.

heel erg bedankt voor de hulp!
ik denk dat mensen hier op tweakers er meer aan hebben als je je ook eens verdiept in de policy op GoT en nettiquette etc.
Je post gedrag is nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:02:
[...]

ik denk dat mensen hier op tweakers er meer aan hebben als je je ook eens verdiept in de policy op GoT en nettiquette etc.
Je post gedrag is nou niet echt om over naar huis te schrijven.
dat ik veel schrijffouten maak, daar kan ik nou eenmaal ook niet veel aan doen. heb gewoon veel last van disclectie en zelfs met elk bericht nalezen haal ik ze er niet uit.

van de 5 topics die ik ooit heb gepost op het hele forum was ik van de eerste 2 niet eens op de hoogte dat alle regeltjes erg strak worden nageleefd. daarom heb ik mogelijk 2 en misschien zelfs 3 keer een vraag gesteld waar ik zelf na veel zoeken uit was gekomen

en wat er verder allemaal niet schort aan mijn posts zou ik niet weten, maak lijkt me ook niet zo denderend ernstig.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

blijkbaar duurde het even voor de server van gethost de wijzigingen verwerkt had. wanneer ik nu de correcte link intoets xxxx.gethost.nl/test/xxxxx.rar dan gaat hij deze gelijk uitvoeren.
[...]
Wat bedoel je met "gelijk uitvoeren" is dat niet gewoon een instelling van jouw browser, dat ie .rar bestanden meteen wil openen, ipv ze gewoon op te slaan? En plaats anders gewoon eens het echte linkje in een bericht en bekijk dat bericht (dus niet versturen, maar alleen bekijken), zodat je op het linkje kan klikken. Probeer dan eens rechtermuisknop en opslaan als. Werkt het dan wel zoals je wilt?

offtopic:
Tip van de dag: Gebruik Firefox als browser en installeer een Nederlands woordenboek voor in de ingebouwde spellingscontrole. Ow, en hoofdletters aan het begin van je zin heeft natuurlijk niets met dyslexie te maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:10:
[...]

dat ik veel schrijffouten maak, daar kan ik nou eenmaal ook niet veel aan doen. heb gewoon veel last van disclectie en zelfs met elk bericht nalezen haal ik ze er niet uit.

van de 5 topics die ik ooit heb gepost op het hele forum was ik van de eerste 2 niet eens op de hoogte dat alle regeltjes erg strak worden nageleefd. daarom heb ik mogelijk 2 en misschien zelfs 3 keer een vraag gesteld waar ik zelf na veel zoeken uit was gekomen

en wat er verder allemaal niet schort aan mijn posts zou ik niet weten, maak lijkt me ook niet zo denderend ernstig.
Omdat je er zelf over begint zal ik verduidelijken wat ik bedoel

Ik heb het niet over je spelfouten, ik vind niet dat ik een ander daar op mag beoordelen.
However je post gedrag aangaande, hulp vragen en niet actief meehelpen is waar ik op doel.

En het is dus WEL ernstig als je NIET weet wat er schort aan je posts, dat houd namelijk gewoon in dat je de regels NIET gelezen hebt.

Pagina: 1