Toon posts:

AS2 maakt van <br /> een ,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik ben bezig aan een flassite die draait op een cms. De text in de site is dus html text uit een database. Nu is het zo dat flash niet wil luisteren... Als ik in een stuk text een <br /> neerzet wordt de regel wel afgebroken alleen zet flash er een , (komma) neer. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? De tekst wordt via xml ingelezen, CDATA tags helpen ook niet

Meteen nog maar een issue

*** Security Sandbox Violation ***
SecurityDomain 'http://192.168.0.??/??/??/rabobank.png' tried to access incompatible context 'file:///Mac%20osx%20hd/??/??/??/??/??/fc.swf'

op een plaatje krijg ik deze error, ik laad deze in dmv een moviecliploader die de pics uit een array vist.

Anyone?

Thanx already!

Grtz,

wes

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 11:48 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je probeert vanaf een webserver(192.168.0.x) een lokaal bestand te openen of omgekeerd? Dat mag niet vanwege de veiligheid..

Maar goed, flash sites zijn evil, dus je kan maar beter overnieuw beginnen in normaal HTML. Kan een search engine er ook nog wat mee, kun je nog eens linken naar een subpagina, kun je het gewoon met elke browser openen, enzo.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Dit houdt in dat je de tekens die van betekenis kunnen zijn in XML vervangt door code die dat niet is, HTML entities ook wel XML entities genoemd. Er zijn vijf tekens die van belang zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dit houdt in dat je de tekens die van betekenis kunnen zijn in XML vervangt door code die dat niet is, HTML entities ook wel XML entities genoemd. Er zijn vijf tekens die van belang zijn:
< = &lt; = kleiner dan
> = &gt; = groter dan
' = &apos; = enkel aanhalingsteken (apostrophe)
" = &quot; = dubbele aanhalingsteken (quote)
& = &amp; = ampersand
Vervang in je code de tekens aan de linkerkant door de entities aan de rechterkant. 

Dus <br/> wordt &lt;br/&gt;

Dit is niet echt handig. Voor je het weet maak je een fout en je code wordt volstrekt onleesbaar. Maar er is een alternatief: CDATA.

Vervang in je code de tekens aan de linkerkant door de entities aan de rechterkant.

Dus <br/> wordt <br/>

Dit is niet echt handig. Voor je het weet maak je een fout en je code wordt volstrekt onleesbaar. Maar er is een alternatief: CDATA.

[ Voor 27% gewijzigd door midget op 28-05-2008 11:55 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

Vrij baude statement. Iets met de juiste tool voor een bepaalde oplossing.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Wat je ook kan proberen is het volgende in je tekstvlak te zetten:

tekstveld.multiline = true

tevens moet de bovenste regel van je XML de volgende tekst bevatten:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Waarom niet meteen utf-8? Westerse encoding werkt in de meeste gevallen goed, maar waarom niet meteen voor utf-8 gaan zodat je zeker weet dat het voor 98% van de gevallen goed gaat?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
TeeDee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:54:
Vrij baude statement. Iets met de juiste tool voor een bepaalde oplossing.
Flash is evil is toch een vaker gehoorde mening. Maar de disclaimer "voor dit soort sites naar mijn mening" was er inderdaad even bij in geschoten.

Als ik het goed snap wordt er hier hulp gevraagd bij het bouwen van een soort CMS in Flash. Daar is Flash nooit voor bedoeld geweest. Bijvoorbeeld gehandicapte mensen met tekstgebaseerde browsers zullen de site niet zomaar kunnen bezoeken. Toch een beetje evil als je het mij vraagt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

pedorus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:14:
Als ik het goed snap wordt er hier hulp gevraagd bij het bouwen van een soort CMS in Flash. Daar is Flash nooit voor bedoeld geweest. Bijvoorbeeld gehandicapte mensen met tekstgebaseerde browsers zullen de site niet zomaar kunnen bezoeken. Toch een beetje evil als je het mij vraagt.
Als ik het goed snap, hangt er alleen een CMS achter wat moet communiceren (content aanlevert) voor Flash.

Leuk ook dat je textbased browsers erbij haalt. Als dit totaal buiten de doelgroep / verwachting ligt, kom je nog steeds op "the right tool" uit.

Toegegeven, als het een all purpose, all access site moet zijn: stop met flash :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
midget schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:54:
Dit houdt in dat je de tekens die van betekenis kunnen zijn in XML vervangt door code die dat niet is, HTML entities ook wel XML entities genoemd.
offtopic:
XML Entities != HTML Entities

In XML zijn er namelijk maar 5 gedefinieerd, in HTML vele malen meer :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
[b]Je probeert vanaf een webserver(192.168.0.x) een lokaal bestand te openen of omgekeerd? Dat mag niet vanwege de veiligheid..

Maar goed, flash sites zijn evil, dus je kan maar beter overnieuw beginnen in normaal HTML. Kan een search engine er ook nog wat mee, kun je nog eens linken naar een subpagina, kun je het gewoon met elke browser openen, enzo.
Daar heb je een crossdomain.xml file voor ....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:44:
[...]

offtopic:
XML Entities != HTML Entities

In XML zijn er namelijk maar 5 gedefinieerd, in HTML vele malen meer :Y)
hier heb ik een htmlentities.as bestand voor, staat (bijna) alles in.. een aantal voorbeelden

aryEntities[" "] = "\u00A0"; // non-breaking space
aryEntities["¡"] = "\u00A1"; // inverted exclamation mark
aryEntities["¢"] = "\u00A2"; // cent sign
aryEntities["£"] = "\u00A3"; // pound sign
aryEntities["¤"] = "\u00A4"; // currency sign
aryEntities["¥"] = "\u00A5"; // yen sign
aryEntities["¦"] = "\u00A6"; // broken vertical bar (|)
aryEntities["§"] = "\u00A7"; // section sign
aryEntities["¨"] = "\u00A8"; // diaeresis
aryEntities["©"] = "\u00A9"; // copyright sign
aryEntities["®"] = "\u00AE"; // registered sign
aryEntities["°"] = "\u00B0"; // degree sign
aryEntities["±"] = "\u00B1"; // plus-minus sign
// remove spaces from next three lines in actual code
aryEntities["& sup1;"] = "\u00B9"; // superscript one
aryEntities["& sup2;"] = "\u00B2"; // superscript two
aryEntities["& sup3;"] = "\u00B3"; // superscript three

Verwijderd

Topicstarter
pedorus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:14:
[...]

Flash is evil is toch een vaker gehoorde mening. Maar de disclaimer "voor dit soort sites naar mijn mening" was er inderdaad even bij in geschoten.

Sinds wanneer maakt het uit hoe de data in flash komt dan? Zeker niet veel met flash gewerkt.
Flash was nooit bedoelt om met een cms te werken....?? Dus rede te meer voor mij om het te ontwikkellen lijkt me.

Als Flash evil is ben ik Doctor Evill _O- Flash is tot alles in staat.

Wat betreft de textbased browsers, bij de ontwikkeling van een site hou ik geen rekening met textbased browsers, ik vind rekening houden met FF, IE6, IE7, safari wel genoeg. Zeker als het draait om een grafisch miracle is de meerwaarde van bezoekers die het niet kunnen zien NIHIL,
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen textbased exemplaar is, zeker ook voor mensen die geen flash hebben of het uitgeschakeld hebben.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zeg, we hebben een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop om je bericht te wijzigen; je topic op deze manier 3 keer omhoogschoppen wordt hier niet gewaardeerd. (zie ook topickick binnen 24 uur)

En al je toch aan het lezen bent: Waar hoort mijn topic?
PRG >> WEB

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 28-05-2008 13:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Succes met het opzetten van een door Google goed vindbare en indexeerbare site. :P

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 28-05-2008 13:33 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Succes met het opzetten van een door Google goed vindbare en indexeerbare site. :P
noproblem, done it before....

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:23:
Zeg, we hebben een [afbeelding] knop om je bericht te wijzigen; je topic op deze manier 3 keer omhoogschoppen wordt hier niet gewaardeerd. (zie ook topickick binnen 24 uur)

En al je toch aan het lezen bent: Waar hoort mijn topic?
PRG >> WEB
uhh leg uit....

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat moet ik daar aan uitleggen? Beide links zijn meer dan duidelijk genoeg lijkt me zo. Maar speciaal voor jou: Je topic is gemoved van PRG naar WEB omdat het daar hoort en 2 keer (kort) achter elkaar posten is niet gewenst, daar is de edit knop voor.

Het feit dat je het doodleuk nog eens flikt is andere koek...
edit:
Oh, en dan heb ik nog nagelaten je te wijzen op Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten :P

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 28-05-2008 13:42 ]

Over mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:33:
[...]

noproblem, done it before....
Nice, dan ben je de eerste ter wereld. Heb je zelf de spiders herschreven misschien van Google/MS/Yahoo/etc? :P Het enige dat je kunt doen is er omheen werken, maar dit werkt uiteraard verre van optimaal. Sterker nog, volgens de regels van de zoekmachine mag het niet eens, onzichtbare content op een pagina.

Magoed.. Ik ben absoluut niet anti-flash. Soms is vindbaarheid (en die paar gehandicapten) ondergeschikt aan het creeeren van een bepaalde beleving. En juist dat laatste gaat erg goed in Flash.

Het blijft een kwestie van the right tool for the right job, zoals al eerder aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:01:
[...]

Nice, dan ben je de eerste ter wereld. Heb je zelf de spiders herschreven misschien van Google/MS/Yahoo/etc? :P Het enige dat je kunt doen is er omheen werken, maar dit werkt uiteraard verre van optimaal. Sterker nog, volgens de regels van de zoekmachine mag het niet eens, onzichtbare content op een pagina.

Magoed.. Ik ben absoluut niet anti-flash. Soms is vindbaarheid (en die paar gehandicapten) ondergeschikt aan het creeeren van een bepaalde beleving. En juist dat laatste gaat erg goed in Flash.

Het blijft een kwestie van the right tool for the right job, zoals al eerder aangegeven.
de textbased content is niet onzichtbaar, het staat niet in hidden divs ofzo, het is gewoon een normale site met een stukje java dat checked of er flash ondersteunt wordtm zo ja wordt de flashcontent weergegeven, alleen als er geen flash ondersteunt wordt wordt de textbased site weergegeven. (swfobject.js)

Maar we gaan wel erg offtopic, lijkt nu meer over het gebruik van flash te gaan ipv over mijn issue's
mijn <br> werkt, alleen zet flash er een ,(komma) neer. Ik weet waar ik mee bezig ben, dus de standaard zaken zoals , html = true, htmlText=, multiline, enz enz staan goed ingesteld. Met de CDATA tags worden de tags weergegeven zonder dat flash er iets mee doet en met de htmlentities kan ik niks omdat ik niet een tag wil vervangen, ik kan natuurlijk niet alle ,'s gaan replacen met een whitespace ofzo

Grtz

UPDATE:
Opgelost!!!!!!!!!!!!
Bij het maken van het xml bestand de data rawurlencoding meegegeven, in flash de string unescape
dus rawurlencoding($string['content']) in php en unescape(my_xml.firstChild.nodeValue) in flash

Thnx for the effort guys!!

grtzzz

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 16:32 ]

Pagina: 1