Toon posts:

333mhz ram @ 266mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe ram gekocht. Mijn oude 2x 512 sodimmetjes (pc2700 333mhz) omgewisseld voor 2x 1gb.
Nu zie ik tijdens het booten dat mijn ram opeens maar op 266mhz draait.

Ik heb wat testjes gedaan. Wanneer ik een van de twee nieuwe reepjes erin heb krijg ik 333mhz tijdens mijn boot post te zien. Bij de andere blijft echter het scherm zwart. Doe ik echter een van mijn 512mb reepjes erbij dan pakt hij wel 333mhz vreemd genoeg. Windows xp en mijn bios zien ook wel alle aanwezige ram.

Is dat ene reepje ram gammel? Is dit te verschil 333mhz te verwaarlozen? Of moet ik het terug sturen (usa)?

Afbeeldingslocatie: http://dev.twistoflemon.net/cpu-z1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dev.twistoflemon.net/cpu-z2.jpg

update: beide reepjes starten op met een dram timing van 333mhz, samen (totaal 2gb) 266mhz, die ik 1gb + 512mb dan pakt hij ook 333mhz. Hij shcrikt terug van de hoeveelheid ram ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 12:38 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dus als je een oud reepje bij die 'gammele' module zet, lukt het wel om te booten? Begrijp ik dat zo goed? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat ligt toch aan de FSB van je systeem?

Ik heb hier ook pc3200 (200 mhz) dat draait op 186mhz. No big deal.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad met een oud reepje erbij boot hij wel. Nu heb ik dus beide nieuwe reepjes erin.
-
Zoveel kaas heb ik niet gegeten van de FSB e.d. Maar ik vind het erg typisch dat mijn oude ram op 333mhz boot en de nieuwe op 266mhz. Maar als jij zegt dat het verschil te verwaarlozen is...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 11:13 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hangt er een beetje van af wat de FSB van je systeem is en mogelijk wat voor chipset er op je mobo zit.
Als de FSB van je systeem op 266MHz zit dan is dit prima gedrag en zal 333MHz waarschijnlijk niet vlotter zijn. Als de FSB van je systeem echter 333MHz is dan wil je het geheugen daar het liefst ook op hebben.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar nog aan toevoegend dat we zonder volledige specs hier geen uitsluitsel kunnen geven (we vragen die niet voor niets standaard in het beleid :o ) - en dat er in de PMG FAQ meerdere artikels staan die hiervoor relevant zijn. Het is de bedoeling dat je die doorleest voor je een topic opent. Omdat dat klaarblijkelijk niet gebeurd is hier (en zoals gezegd ook een aantal andere zaken ontbreken) gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.