Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP-SP3] In batchfile iexplorer aanroepen voor sms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bij voipcheap.com kan je een account registreren waarmee je na €10,- tegoed gestort te hebben kan bellen en smssen! Nu hebben ze een hele mooie optie om sms te verzenden. Ik heb een batchfile waaruit gebruikers kunnen smssen en ook een batchfile die door een monitoringsysteem aangeroepen als er iets mis/goed gaat.

In die batchfile staat iets als: call "c:\program files\internet explorer\iexplorer.exe" "https://myaccount.VoipCheap.com/clx/sendsms.php?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=MAG-LEEG&to=00316XXXXXXXXX&text=Melding ontvangen op %TIME% %DATE% van %1 over %2 met status %3"
Hiermee roept hij Internet Explorer aan en verzend de sms. Maar m'n batchfile gaat niet door voordat ik de Internet Explorer weer afgesloten heb. Is dit op 1 of andere manier op te lossen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer het eens met start ipv call.

Verder vraag ik me af om voor een monitoringsysteem te vertrouwen op externe partijen. Als je netwerk of interverbinding er nu uitligt, kan er ook niet een sms verstuurd worden.

Koop gewoon een simpel sms-modem en hang deze rechtstreeks aan het monitoringsysteem. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Nog een proces triggeren die na 1 minuut de betreffende IE sessie afschiet?
(Moet niet zo heel moeilijk zijn als er VoipCheap oid in de titelbalk staat.
Question Mark schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:14:

Verder vraag ik me af om voor een monitoringsysteem te vertrouwen op externe partijen. Als je netwerk of interverbinding er nu uitligt, kan er ook niet een sms verstuurd worden.

Koop gewoon een simpel sms-modem en hang deze rechtstreeks aan het monitoringsysteem. :)
Dat wel.... maar ik heb 'm al gebookmarked omdat het wel een aardige "leuk voor thuis" oplossing is... d:)b

(doorgeven dat rendering-jobs klaar zijn bijvoorbeeld, kan ik zelf beslissen of ik via logmein.com weer nieuwe aanslinger of de pc maar netjes uitzet om stroom te sparen)

[ Voor 70% gewijzigd door Coach4All op 28-05-2008 10:20 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:14:

Dank je! Dat was hem!

Ik heb hier 3 DSL lijnen waarbij bij hij kijkt of die route nog werkt en zo niet dan pakt hij een andere route over een andere lijn.

Tevens bouw ik er ook een korte wait in waarna hij het process killt. Had dit niet vermeld omdat het niet relevant was.

EDIT:
Om het verhaal compleet te maken:
Kijk voor een mooie ping optie met errrorlevel HIER
EXE voor mailen vanuit dos HIER

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 12:33 ]

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 16:48
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:11:
Hi,

Bij voipcheap.com kan je een account registreren waarmee je na €10,- tegoed gestort te hebben kan bellen en smssen! Nu hebben ze een hele mooie optie om sms te verzenden. Ik heb een batchfile waaruit gebruikers kunnen smssen en ook een batchfile die door een monitoringsysteem aangeroepen als er iets mis/goed gaat.

In die batchfile staat iets als: call "c:\program files\internet explorer\iexplorer.exe" "https://myaccount.VoipCheap.com/clx/sendsms.php?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=MAG-LEEG&to=00316XXXXXXXXX&text=Melding ontvangen op %TIME% %DATE% van %1 over %2 met status %3"
Hiermee roept hij Internet Explorer aan en verzend de sms. Maar m'n batchfile gaat niet door voordat ik de Internet Explorer weer afgesloten heb. Is dit op 1 of andere manier op te lossen?
Ben hier ook een beetje mee aan het experimenteren.
Staan er ook spaties in je te versturen tekst..? en zo ja, krijg je dan geen problemen met het versturen van tekst waar spaties in staan..?
Zodra ik bij bijv
start "c:\program files\internet explorer\iexplorer.exe" "https://myaccount.VoipCheap.com/clx/sendsms.php?username=username&password=password&from=+3161234567890&to=%1&text=%2"

Bij %2 tekst invul met een spatie wordt deze weglaten bij het uiteindelijke resultaat in de adresbalk en zie je dus alleen het eerste woord van je te versturen sms

Member of the Ukraine IT Army