IP Tracing niet naukeurig genoeg

Pagina: 1
Acties:

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Goeie morgen jongens,

(Hoop dat ik deze topic op de goeie plaats heb gezet)

Wij hebben een klein probleempje. Een vriend van me heeft een stalker via mails. De mails die hij krijgt gaat over dingen die eigenlijk niemand zou moeten/kunnen weten. Nu is dit het probleem nog niet. Maar nu wordt hij ook gebeld en gestalkt / gedrijgt.

Uiteindelijk via de header van de mail hebben we de IP kunnen zien. Maar tegenwoordig zegt dit niets meer. Maar is het mogelijk om alleen de regio achter te halen? Bedoel ik hoef zijn straatnaam niet te weten of niks. We willen graag weten of dit een bekende is of niet.

Als ik op internet kijk en zoek op het IP dan kom ik in Rotterdam uit en soms Amersfoort. Dit wil dus niks zeggen want heb het ook met meerdere IP`s geprobeerd en zelfde resultaten.

Is de enigste optie om de provider te bellen van dat IP en te vragen of ze gegevens willen vrijgeven? Maar volgens mij is dit niet toegestaan ivm privacy/wet?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
>Is de enigste optie om de provider te bellen van dat IP en te vragen of ze gegevens willen vrijgeven? >Maar volgens mij is dit niet toegestaan ivm privacy/wet?

Yep, enkel de ISP kan eventueel verdere gegevens verstrekken...
Jij gaat die gegevens niet krijgen.
Indien je formeel een klacht bij de Politie/Cyberpolitie gaat openen zouden zij deze gegevens KUNNEN bekomen indien de feiten zwaar genoeg wegen !!

[ Voor 8% gewijzigd door jvanhambelgium op 28-05-2008 10:00 ]

• Killertjuh
jvanhambelgium schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:59:
>Is de enigste optie om de provider te bellen van dat IP en te vragen of ze gegevens willen vrijgeven? >Maar volgens mij is dit niet toegestaan ivm privacy/wet?

Yep, enkel de ISP kan eventueel verdere gegevens verstrekken...
Jij gaat die gegevens niet krijgen.
Indien je formeel een klacht bij de Politie/Cyberpolitie gaat openen zouden zij deze gegevens KUNNEN bekomen indien de feiten zwaar genoeg wegen !!
Mm das jammer :'(. Maar zijn er ook tools hiervoor die iets naukeuriger zijn ongeveer een straal van 20a30km ofoz

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Helaas niet, die tools kunnen er wel zo naast zitten dat het onmogelijk is om er ook maar een beetje betrouwbaar te kunnen zijn.

Ik woon bijvoorbeeld in het zuiden en als ik mijn ip trace via zo'n website dan kom ik ergens rond Amsterdam uit, je kunt er dus echt niets mee zien eigenlijk...

Als het echt erg is dan is het enige wat je kunt doen naar de politie stappen, en zelfs die moeten behoorlijk wat bewijs aanleveren voordat ze de gegevens krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 28-05-2008 10:07 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:58

Kettrick

Rantmeister!

Killertjuh schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Mm das jammer :'(. Maar zijn er ook tools hiervoor die iets naukeuriger zijn ongeveer een straal van 20a30km ofoz
nee, kort maar krachtig. Het administratieve adres van een IP zegt niets over de fysieke locatie helaas.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij mijn ip werkt het vlekkeloos.
Ik kom zelfs in de goede plaats uit :)
http://www.ip-adress.com/ipaddresstolocation/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

RoeLz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:06:
[...]

nee, kort maar krachtig. Het administratieve adres van een IP zegt niets over de fysieke locatie helaas.
moet toch eerlijk zeggen dat ik er niet mee zit, eigenlijk.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hier werkt het gelukkig ook voor geen meter :).

Xs4all ip-adres, en ik kom ongeveer 80km 'verkeerd' uit... totaal niet erg.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kom echt exact in mijn woonplaats uit!
Hoe kan dat dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Killertjuh
dennus2006 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:07:
Dat heb ik ook gemerkt :) maar nu kijk je naar je eigen IP dat werkt schijnbaar wel :O. Daarom vroeg ik me af of dat ook kan alleen van uit een andere ip adress

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kom je niet met RIPE toevallig op een netblock van een bedrijf (non-ISP) terecht?
Dan kan een gesprek met de beheerders / directie daar wellicht helpen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

dennus2006 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:07:
Volgens die pagina kom ik uit friensland ipv limburg.... kleine 200KM de andere kant op dus.

• Killertjuh
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:14:
[...]

Volgens die pagina kom ik uit friensland ipv limburg.... kleine 200KM de andere kant op dus.
proxy?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

dennus2006 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:10:
Hoe kan dat dan?
Afhankelijk van het IP / de ISP. Voor de ene IP-range kunnen ze waarschijnlijk aan gedetailleerdere data komen dan bij andere IP-range. Een IP van een inbelverbinding kan bijvoorbeeld door iedereen over de hele wereld gebruikt worden terwijl sommige ISP bijvoorbeeld een kleine range van hun IP's specifiek aan een wijkkast hebben toegekend.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Nee hoor, er klopt gewoon geen donder van, mijn server die in Adam in het rek zit komt volgens die pagina uit leiden.

Verwijderd

Ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n ding exact de fysieke locatie van een ip adres kan aanwijzen. ook hier werkt het totaal niet

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Jup, IP's zijn niet locatie gebaseerd. Volgens die site woon ik in Naarden.... Right.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

dennus2006 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:10:
Hoe kan dat dan?
Omdat toevallig jouw provider daar een POP heeft, dus klopt het toevallig..

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Killertjuh
Janoz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:16:
[...]

Afhankelijk van het IP / de ISP. Voor de ene IP-range kunnen ze waarschijnlijk aan gedetailleerdere data komen dan bij andere IP-range. Een IP van een inbelverbinding kan bijvoorbeeld door iedereen over de hele wereld gebruikt worden terwijl sommige ISP bijvoorbeeld een kleine range van hun IP's specifiek aan een wijkkast hebben toegekend.
Wat mij wel opvalt als ik een ip van een vriendin invoer krijg ik via deze site wel te zien waar ze woont en dat klopt ook nog? Waaorm deze wel en andere ip`s niet ze heeft als provider @home

http://www.maxmind.com/app/lookup_city

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toeval....

Verwijderd

Wij hebben een klein probleempje. Een vriend van me heeft een stalker via mails. De mails die hij krijgt gaat over dingen die eigenlijk niemand zou moeten/kunnen weten. Nu is dit het probleem nog niet. Maar nu wordt hij ook gebeld en gestalkt / gedrijgt.
Feit 1: Als niemand het kan weten dan kan er ook niet gemaild worden
Feit 2: De vriend heeft het blijkbaar toch aan iemand verteld of iemand is er zelf onderdeel van
Feit 3: Het is dus sowieso een bekende van die vriend

Stap 1: ga naar de politie om aangifte te doen
Stap 2: vraag je vriend aan wie hij het allemaal blijkbaar wel heeft verteld (en accepteer niet het antwoord 'niemand' want als hij met iemand bijv. sex heeft gehad dan zijn er sowieso 2 personen die het weten en als anderen het weten heeft 1 van de 2 zijn/haar mond voorbij gepraat
Stap 3: maak een lijstje van potentiele daders en stuur deze personen een mailtje
Stap 4: kijk naar de IP adressen van de reacties op het mailtje en vergelijk ze met het orginele IP adres

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:14:
[...]
Amersfoort / Hilversum / Woerden bij verschillende pagina's en ik woon in Limburg :P

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1