Toon posts:

USB Bootable Disk compatible maken met Industrie PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik moet voor mijn stage een Bootable USB Disk maken voor een Industrie PC. Nu staan alle benodigde spullen erop en hij is bootable, dit heb ik getest op een gewone desktop pc, maar hij doet het NIET op een Industrie PC en dat is wel de bedoeling.

Heeft iemand enige tips over hoe dit wel kan?

Bij voorbaat dank. :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41
Je hebt eigenlijk twee mogelijkheden:

1) Je zoekt in het BIOS naar opties waarmee je kan booten van usb. Vaak staat er in het BIOS wel iets als USB-FDD, USB-HDD of USB-ZIP. Soms wordt ook wel eens de 'naam' getoond en dan kun je er ook van booten.

2) Het industriële pc'tje heeft misschien geen mogelijkheid om te booten van USB stick. Als dat het geval is moet je een andere manier vinden om te kunnen booten.

Losse opmerking: ik mis in de topicstart wat je zelf al hebt geprobeerd. Dat is eigenlijk een must om te vermelden voordat je een topic opent, zodat je niet bij iedere post hoeft te zeggen 'heb ik al geprobeerd'. Op die manier kunnen we je gerichter helpen.

offtopic:
Welkom op GoT, trouwens. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-05-2008 09:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:48:
Je hebt eigenlijk twee mogelijkheden:

1) Je zoekt in het BIOS naar opties waarmee je kan booten van usb. Vaak staat er in het BIOS wel iets als USB-FDD, USB-HDD of USB-ZIP. Soms wordt ook wel eens de 'naam' getoond en dan kun je er ook van booten.

2) Het industriële pc'tje heeft misschien geen mogelijkheid om te booten van USB stick. Als dat het geval is moet je een andere manier vinden om te kunnen booten.

Losse opmerking: ik mis in de topicstart wat je zelf al hebt geprobeerd. Dat is eigenlijk een must om te vermelden voordat je een topic opent, zodat je niet bij iedere post hoeft te zeggen 'heb ik al geprobeerd'. Op die manier kunnen we je gerichter helpen.

offtopic:
Welkom op GoT, trouwens. ;)
Thanks. :)

Tijdens het booten van de IndPC geeft ie foutmeldingen aan. In de boot staat drie boot load opties en die staan op: USB-HDD, HDD-0 en weer USB-HDD. Ik heb hier vrij weinig verstand van ik doe nog niet zo lang ICT en ik heb nog nooit met een IndPC geweest dus ik heb geen idee hoe de drive zou heten.

De IndPC heeft boot mogelijkheden.

BVB

EDIT: Ik krijg een Syntax error...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 10:34 . Reden: Toevoeging ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Ik neem toch aan dat je met vragen (ook) bij je begeleidende docent terecht kunt?

Welke syntax error krijg je?
Probeer zoveel mogelijk informatie te geven als je een probleem hebt, met "een syntax" error weet niemand wat voor error.

[ Voor 48% gewijzigd door frickY op 28-05-2008 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:35:
Ik neem toch aan dat je met vragen (ook) bij je begeleidende docent terecht kunt?

Welke syntax error krijg je?
Probeer zoveel mogelijk informatie te geven als je een probleem hebt, met "een syntax" error weet niemand wat voor error.
Ze willen dat ik het geheel zelf uitzoek door middel van het gebruiken van internet maar ik kom er echt totaal niet uit.

Nadat ik het domein enzo heb ingevuld lijkt alles het goed te doen totdat hij zegt:

''Syntax error - Universal TCP/IP Network Bootdisk - Script Complete!!''

Daarna geeft hij de naam van de computer en hoe ik de mac address kan achterhalen en dergelijke.

Ook staat er opties om bepaalde commands uit te voeren zoals ''net view'', ''net view \\computer''.

EDIT: Ik zie nu dat ik het krijg tijdens het proberen te verbinden met het netwerk. Wellicht heb ik iets verkeerds ingevuld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 10:46 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Wat wil je doen, welke hardware heb je en welke software probeer je te gebruiken? das echt basic info! Voor wat je wil bereiken: ik zie dat je een "universal network bootdisk" probeert te gerbuiken, moet de machine op het netwerk? Kan je bijvoorbeeld wel booten dmv een plain dos bootdisk?
Voor wat betreft hardware: zoek specs van je machine op het internet, schroef desnoods de kast open om het type chipset (en wie weet een herkenbare netwerkcontroller) op te schrijven!
Voor wat betreft software; die universal bootdisk; waar heb je hem gehaald, wat moet hij vor je doen, welke alternatieven heb je onderzocht? "universal" werkt gewoonlijk meestal, maar l het niet werkt kan het een hoop gepiel zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:49:
Wat wil je doen, welke hardware heb je en welke software probeer je te gebruiken? das echt basic info! Voor wat je wil bereiken: ik zie dat je een "universal network bootdisk" probeert te gerbuiken, moet de machine op het netwerk? Kan je bijvoorbeeld wel booten dmv een plain dos bootdisk?
Voor wat betreft hardware: zoek specs van je machine op het internet, schroef desnoods de kast open om het type chipset (en wie weet een herkenbare netwerkcontroller) op te schrijven!
Voor wat betreft software; die universal bootdisk; waar heb je hem gehaald, wat moet hij vor je doen, welke alternatieven heb je onderzocht? "universal" werkt gewoonlijk meestal, maar l het niet werkt kan het een hoop gepiel zijn ;)
Ik kan hiermee voorlopig wel aan de slag. Ik zal deze vragen voor me zelf beantwoorden en proberen een oplossing te vinden. Bedankt voor je hulp.
Pagina: 1