Laptop case herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier een laptop staan die niet meer aangaat (voeding levert de juiste spanning, maar laptop geeft geen kick meer...)

Ik had de laptop helemaal opengehaald en alles eruit gehaald om zo alle FRU's uit te sluiten echter nog altijd niks, toen de laptop weer in elkaar gezet maar op 4 plekken te langeschroeven gebruikt :X resultaat bultjes van boven in de laptop case onder het toetsenbord (schroefjes hebben het plastic omhoog geduwd)

Is er een manier om dit enigsinds minder zichtbaar te maken, verhelpen? Terug duwen ben ik bang voor omdat alles dan mogelijk scheurt?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Misschien stomme vraag, maar als het ding toch kapot is, who cares om die 4 bultjes dan?
Trouwens, als je daar 4 te lange schroeven hebt, heb je ergens anders 4 te korte zitten. ;)
Volgende keer beter je schroeven sorteren en weten waaraan je begint. :)

Je kan proberen om ze terug te duwen. Leg er iets op dat wat breder is dan de bultjes en duw dat goed naar beneden.
Anders wordt het een nieuwe topcase bestellen.... :)

• Sjoerd
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:28:
Misschien stomme vraag, maar als het ding toch kapot is, who cares om die 4 bultjes dan?
Trouwens, als je daar 4 te lange schroeven hebt, heb je ergens anders 4 te korte zitten. ;)
Volgende keer beter je schroeven sorteren en weten waaraan je begint. :)

Je kan proberen om ze terug te duwen. Leg er iets op dat wat breder is dan de bultjes en duw dat goed naar beneden.
Anders wordt het een nieuwe topcase bestellen.... :)
Het zit zo, laptop is van een familielid, daar was een glas limonade overgegaan, toen heeft iemand anders hem tot 3x toe gerepareerd (aan uit knop werkte niet goed) de 4de kreeg ook hij hem niet gerepareerd en nu had ik hem dus meegekregen.

Maar vind het toch lullig om hem terug te geven nu vandaar ;) (laptop is anderhalfjaar oud en mss beslissen ze nog om een nieuw moederbord ervoor te bestellen of iets..)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Dan vraag ik me af hoe snel ze de laptop weer aan hebben gezet. Sowieso kan die een paar maanden later nog aan gort gaan...

* GENETX heeft ervaring met laptops + limonade + 4 maanden later alsnog kaduk

Echter lijkt het me makkelijk als je iets meer informatie geeft want je hebt wel van alles gedaan, maar daar hebben we nog weinig aan, dus:

- Welke laptop (exacte nummer)
- Welke specificaties (wat zit er in)
- Even puntsgewijs aangeven wat je al hebt gedaan
- Aangeven wat je denkt dat er echt mis is of waar het stuk loopt.

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 28-05-2008 09:20 ]

• Sjoerd
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:18:
Dan vraag ik me af hoe snel ze de laptop weer aan hebben gezet. Sowieso kan die een paar maanden later nog aan gort gaan...

* GENETX heeft ervaring met laptops + limonade + 4 maanden later alsnog kaduk

Echter lijkt het me makkelijk als je iets meer informatie geeft want je hebt wel van alles gedaan, maar daar hebben we nog weinig aan, dus:

- Welke laptop (exacte nummer)
- Welke specificaties (wat zit er in)
- Even puntsgewijs aangeven wat je al hebt gedaan
- Aangeven wat je denkt dat er echt mis is of waar het stuk loopt.
Type: Acer aspire 3620

Wat gedaan?
Service manual gedownload en deze compleet gevolgd (op de schroefjes na dan),
alles geprobeerd wat er in stond zonder resultaat dus waarschijnlijk gewoon een defect moederbord... Voeding geeft nog de juiste spanning af.
Met voeding in de laptop zie ik dat de batterij wel wordt opgeladen echter krijg ik de laptop met geen mogelijkheid aan gezet, reageert gewoon niet. Ook niet zonder batterij, geen zichtbare schade op het moederbord te zien helaas...