_JGC_ schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:50:
Eens per half jaar is te weinig. Ik had ook de rare gewoonte om gewoon bij de kleine beurt of bij het wisselen van zomer/winterbanden door de garage er lucht bij te laten pompen, maar inmiddels heb ik zelf een luchtpomp en controleer ik het regelmatig zelf (iets wat je thuis kunt doen doe je over het algemeen vaker dan iets waarvoor je speciaal ergens naartoe moet rijden of geld in moet gooien).
Mijn zomerbanden hebben een halfjaar op zolder gelegen bij de automaterialenzaak, uiteraard gevuld met voldoende lucht. Toen ze weer gemonteerd werden, zat er nog maar 1,5 bar in, terwijl die dingen voor het laatst afgevuld waren met 2.2 bar.
Ik ag toch hopen dat als je je wintersloffen d'r onder laat gooien, of je zomersloffies, dat de garage gelijk even de bandjes op spanning brengt voor je, als deel van de service van het wieltjes wisselen? dat zou dus niet uit moeten maken. Bij een buert horen ze dat trouwens ook gewoon te doen, effe bandjes checken en eventueel oppompen. dat is dus al minstens drie keer per jaar, misschien 4 als je veel rijdt, dat je banden spanning gecheckt wordt.
Ik vind het wel best dan. Als de druk echt te laag wordt gaat m'n boordcomputer miepen, dus ik hoor het verder wel.