[TMNF] 3k project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143042

Topicstarter
Hey iedereen, zoals je kan lezen ben ik van plan een 3k project filmpje te maken...

Wat is een 3k project?

Een 3k project voor TrackMania Nations Forever is een filmpje waarin minstens 3000 replays verwerkt zitten van één en dezelfde track. Een voorbeeld voor een 1k project filmpje kan je HIER bekijken.

Het promo-filmpje voor dit project is HIER te vinden.

Welke track wordt er gereden en met welke auto?

De track is SN-Massiveness welke je HIER kan downloaden. De track sla je op in je tracks map van TMNF, standaard te vinden in C:\Documents and Settings\Je naam\Mijn documenten\TrackMania\Tracks\Challenges. In het spel zelf, vind je de track dan weer terug als je gaat bladeren in een Solo spel.

De auto die gebruikt wordt is de standaard TMNF auto. (de vlag speelt geen rol)

Hoeveel replays heb je?

Momenteel heb ik een 700-tal replays in mijn bezit, gemaakt door een paar mensen op verschillende fora, mezelf en een goede vriendin. Dit moeten er nog veel meer worden, en er zijn nog een paar andere mensen bezig met replays te maken.

Hoe lang mag een replay zijn?

Een replay mag niet korter zijn dan 20 seconden, en niet langer dan 40 seconden.

Opslaan doe je als volgt: als je finisht, klik je op replay opslaan, je verandert niets aan de bestandsnaam die het spel aanduidt. Enkel als er al een replay met dezelfde tijd bestaat, mag je erachter een letter zetten om een nieuwe replay te creeëren.

Hoe krijg je de replays in je bezit?

Als je het spel normaal geïnstalleerd hebt, staan de replays standaard in C:\Documents and Settings\JE NAAM\Mijn documenten\TrackMania\Tracks\Replays.

De replays die je wil doorsturen moeten in een .zip of .rar bestand staan, en je stuurt dit ingepakte bestand door naar mij. Mijn email is mariobitters@gmail.com
offtopic:
weet niet of die tag het wel juist doet :p

Is er een deadline voor het versturen van replays?

Ik wilde graag voor eind Juni het filmpje volledig klaarhebben, dus het beste zou zijn om voor 20 juni je replays te verzenden. Iedereen die minstens één replay naar mij verstuurd heeft, krijgt een vermelding in de credits van het filmpje!

Vermeld wel in je mail, welke naam er vermeld moet worden in de credits (er staat een naam in de replay zelf, maar misschien heb je liever een andere schermnaam. Hou deze wel een beetje netjes... :p)

De mensen die meedoen, wil ik alvast heel hartelijk bedanken, en ik zou zeggen, have a nice flight! ;) Indien je nog meer vragen hebt, post ze dan maar, en zal er zo spoedig mogelijk op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Hier is nog een leuk voorbeeld, met 30 replays:
http://www.youtube.com/watch?v=soBQDDNHVXY

En nog een mooie:
http://www.youtube.com/wa...f1uq5ga1U&feature=related

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 28-05-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:15
Ik ga het doen, als het een leuke map is, reken op zo'n 100 replays van mij (of meer) :) .

EDIT: Gered: vrij lastig om te finishen, maar mijn snelste tijd is nu 14.XX. Die kan er natuurlijk niet in. Daarom heb ik een zelfde ongeveer, en dan heb ik gewoon gewacht bij de finish, die is 20:XX :P

Edit2: Ik kom 50% van de pogingen op z'n kop neer. Als ik dan soms ook vergeet de replays op te slaan, schiet het niet op. Heb er nu zo'n 20 :) .

[ Voor 74% gewijzigd door TheJVH op 28-05-2008 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga er heel even bij vermelden dat het de bedoeling is om de grote jumps te nemen... aan de verkorte versie heb ik namelijk niet veel, hoewel ik die replays toch laat staan, en er een kort stukje film van maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 09:34

Draven

It wasn't me

Heb even een replay naar je verzonden :)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Haha, gaaf. d:)b
Ik ga je er voor 20 juni ook een stel mailen!

[ Voor 7% gewijzigd door JWfx op 28-05-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:42

BioHazard

*\o/*

Wow dat is echt zeer gaaf! _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Draven schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:24:
Heb even een replay naar je verzonden :)
Welke naam heb je liefst dat ik gebruik in de credits? Draven of Minipeace¥RdV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Gebruik minipeace¥RdV maar, draven is nog een heeeeeele oude nickname.:)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zal ik dat zo noteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

Hoe kunnen die replay's dan eigenlijk in elkaar verwerkt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant project. Wat ik mij ook afvraag hoe je al die replays bij elkaar gaat zetten? Dat voorbeeldfilmpje maar 15 minuten werk? Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
In TMNF heb je de mogelijkheid replays te bekijken, maar ook meerdere replays van 1 baan door elkaar. TMNF heeft dan ook een ingebakken functie die die replay omzet naar een mooi bestand, dus alle replays door elkaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zag het inmiddels ergens in de comments op youtube :P Volgens mij heeft die nieuwe nations forever nu ook de mogelijk ingame op te nemen en frame voor frame? Anders heb je wel een hell of een PC nodig om zoveel auto's op je screens vloeiend af te kunnen spelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Je moet idd behoorlijk beestje hebben staan om het allemaal in HQ te kunnen doen =) Heb zelf net ook weer filmpje gemaakt.. Maar hoge kwaliteit duurt hier wel even voordat het allemaal gerenderd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ja precies, je hoeft het niet te frapsen oid. Met genoeg tijd kan je eigenlijk alles maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt inderdaad zo dat je alle replays in 1x moet selecteren in de replay editor van TMNF. Goede tip is wel, als je zoveel replays ineens neemt, zet je graphics van het spel helemaal naar beneden, want anders kan het even duren voor hij reageert :p

Ik heb gister een filmpje gemaakt in High Quality van 45 sec (camera idem zoals in het promo-filmpje, maar dan met 650 replays) 1024*768, 35fps... pc heeft vannacht opgestaan, en heeft een 3u in beslag genomen om het te renderen. Bestandsgrootte is nu 72,5Mb :) dus ik vermoed ongeveer dat een 3000 replays iets langer zal duren, maar dat het ook geen dagen in beslag neemt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die resolutie kan nog wel een tikkie terug, de meeste video is nog geen 800*600, laat staan 1024*768. Wat betreft de kwaliteit kun je alle 'leuke' effectjes wel uitzetten, maar zou ik detail erin houden voor de .avi als je die nog eens wil gebruiken.

Van mij heb je er trouwens al vier, misschien maak ik er nog wel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:48
Klinkt leuk, ga ik strax/morgen (lees als ik tijd kan vinden met mijn huiswerk :P) ook wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jah ik weet dat de meeste filmpjes die resolutie helemaal niet halen, maar ik wou gewoon ff kijken, hoe lang het zou duren om dit al klaar te krijgen... maar al bij al valt dat toch mee :p denk dat het uiteindelijke filmpje een 640x480px gaat worden... nog groot genoeg lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

fyi: you've GoT mail

ontopic:
Ambitieus plan, werk ik graag aan mee :)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest tmnf ff opnieuw installen en zin maken (pc reinstall gedaan vorige week)

Maar voor de duidelijkheid, ik kan gewoon replays opsturen die gedaan zijn met de standaard auto van Nederland (oranje dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jah geen enkel probleem ;) standaard TMNF auto, het land speelt eigenlijk geen rol.

Veel plezier zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik deed hem net in 14.29, maar ik heb er bewust een paar langer gemaakt en die heb ik gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ty JWfx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178522

hm ik heb net een leuke gereden maar helaas met skin..kun je er wat mee of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien voor een volgende keer een baan maken waar je niet zoveel kans hebt om op de kop terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stuur maar door carfreak10 ;) als er een skin op zit, verander ik hem wel ;)

@ Lighteye jah ik was ook al zoiets aan het denken hihi... denk dat de volgende een 10k filmpje wordt als dit aanslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
Heb ook enkele replays gemaild.

@JWfx: hoe krijg je dat voor elkaar in 14 sec. ? Kom nl. niet eens in de buurt daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08

Grannd

da Granndest

Heb er 3 in een rar gemailt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:26:
@JWfx: hoe krijg je dat voor elkaar in 14 sec. ? Kom nl. niet eens in de buurt daarvan.
In de lucht draaien en direct de booster terug pakken. Dan flex om die palen heen en je hebt 'm :P

Of en hoeveel je per mail verstuurd hebt hoef je niet te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel allemaal voor de replays ;) bijna 800 stuks in totaal in mijn bezit :D gaat goed vooruit! Als je er meer hebt, laat maar komen hihi :p

btw, voor de mensen die de track op snelheid willen spelen... het record van mezelf staat op 12.55s en het onofficiële record op 11.96s (geen bewijsmateriaal van)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 143042 op 28-05-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik had ook 14, gewoon niet naar de overkant geweest :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kleine update :)

950 replays in mijn bezit! gaat goed vooruit, nogmaals bedankt aan iedereen voor de replays! ;)

er mogen er nog altijd opgestuurd worden , dus hou je vooral niet in!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Zal eens kijken of ik straks er ook even een paar kan spelen, spel ligt al weer tijdje figuurlijk te verstoffen, maar heb wel even zin.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik ga hem ook maar weer installeren, lijkt me wel geinig om aan zoiets "mee te doen."

Als de baan niet te lastig is dan stuur ik de mijne ook wel in. :+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe update: we zijn officieel halfweg met de replays! nog 1500 stuks te gaan! Heel hartelijk bedankt voor degenen die al hebben meegeholpen, en degenen die nog mee willen helpen. ;) hoop dat dit filmpje een succes wordt.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 10:24

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Klinkt geinig... Zal vanavond ook maar weer eens los gaan dan, voor het goede doel!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Laatst online: 14:58

pcprutser

No message

ik heb er al 6, maar moet nu werken... vanavond nog ff een paar keer doen :)

-edit-
31 keer gespeeld... wat word die track lame zeg 8)7 maargoed...

trouwens, hoe krijg je de camera in een ander standpunt? ik kom niet verder dan de standaard 3 van de auto :s

Op naar het 10k project (met een leukere baan)!

[ Voor 61% gewijzigd door pcprutser op 04-06-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pcprutser schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:03:

trouwens, hoe krijg je de camera in een ander standpunt? ik kom niet verder dan de standaard 3 van de auto :s
Hoe bedoel je? er zijn namelijk maar 4 camera's beschikbaar tijdens het racen... 1 in je auto, 2 kortbij je auto, 3 iets verder van je auto, 7 vrije camera (4,5,6,8 om de cam te sturen, rechtse muisknop om te tilten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76109

Leuk idee, ben nu aan het downloaden. Leuke ontspanning als pauze tijdens het schrijven van afstudeerverslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nieuwe update:

2220 replays... de mensen die nog replays hebben voor mij, mogen deze doorsturen. Het aantal dat je nog hebt, maakt niet uit, de replays die ik tekortkom, maak ik zelf snel bij.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 143042 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:10:
nieuwe update:

2220 replays... de mensen die nog replays hebben voor mij, mogen deze doorsturen. Het aantal dat je nog hebt, maakt niet uit, de replays die ik tekortkom, maak ik zelf snel bij.

Groetjes
Nou... op 1 dag tijd krijg ik hier ineens een MASSA replays binnen... en zit dus momenteel aan 3170 replays. De deadline voor het filmpje blijft op 20 juni staan, dus laat ze maar komen! elke replay die ik aankrijg doet mee, dus wie weet wordt het wel een 4k project :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:21
You've got mail!! Ik heb ook maar even een kleine bijdrage geleverd van 20 replays, misschien komen er nog meer. Alle kleine beetjes helpen natuurlijk! :D

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
herinnering aan degenen die mee wilden doen aan het 3k project. Overmorgen (20 juni) is de laatste dag dat jullie je replays kunnen sturen naar mij... na 23.59 GMT+1 aanvaard ik geen replays meer... dit is omdat ik in het weekend het filmpje probeer af te werken. Momenteel heb ik 3663 replays, dus op naar de 4000 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Hoeveel heb je er nu? en wanneer komt het filmpje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

slownick, beetje offtopic maarre:
Met welke codec sla jij m op na het bewerken? Want ik heb een beetje last van de tm-tube converter.. Die verneukt de codec behoorlijk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
van die codec, daar heb ik zelf nog niet echt een idee van, ik ga ff rondkijken welke het beste uit de bus komt, en dan laat ik het je meteen weten.

Wat betreft het aantal replays dat zijn er 4267 geworden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 143042 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:12:
van die codec, daar heb ik zelf nog niet echt een idee van, ik ga ff rondkijken welke het beste uit de bus komt, en dan laat ik het je meteen weten.

Wat betreft het aantal replays dat zijn er 4267 geworden! :)
Ben benieuwd!
Wanneer verwacht je het filmpje klaar te hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop het filmpje ten laatste op 30 juni af te hebben... momenteel ben ik een paar problemen tegengekomen, die ik zeker eruit moet zien te krijgen. groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:10
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het gegaan is met dit project.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Jammer dat we niets meer te horen hebben gekregen, ik ben namelijk erg benieuwd naar het filmpje. Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Idd, waar blijft het filmpje? Ik ben benieuwd naar het resultaat :D en ik denk dat ik niet de enige ben...
Pagina: 1

Let op:
Niet iedereen hoeft hier te melden of en hoeveel er gemailed is ;-)