Ik heb Netware 4.11 draaiende + BorderManager 3.5 om daarmee restricties voor gebruikers te kunnen opwerpen (geen sexsites en niet downloaden bijvoorbeeld). Dat kan door middel van de ip-gateway en de proxy-server. Maar als ik clients bij de server wil laten inloggen op de ip-gateway dan lukt dat niet. In een statusscherm van Nwclient v3.30 staat dat de gateway op de server niet draaiende is maar ik heb via nwadmin aangegeven dat die gateway moet draaien. In de cliënts heb ik aangegeven dat ze de gateway kunnen vinden op .fs2-gw.roczadkine (gateway.context, zoals aangegeven in de documentatie van Novell), maar na een tijd zoeken kunnen ze die IP-gateway niet vinden.
De internet-verbinding is verder draaiende, de benodigde nlm's ook maar ik weet nu niet bepaald meer waar ik het moet zoeken
Kan iemand mij misschien wat tips geven pleezzz??
Update >>> ik heb via support.novell.com/forums gehoord dat het wellicht aan de nwclient v3.3 ligt die ik op de werkstations heb geïnstalleerd. Eerst dus een vorige versie van nwclient installeren (versie 3.21). Via Novell's downloads kun je die echter niet meer krijgen, weet iemand een plek waar dat wellicht op internet te vinden is?
De internet-verbinding is verder draaiende, de benodigde nlm's ook maar ik weet nu niet bepaald meer waar ik het moet zoeken
Kan iemand mij misschien wat tips geven pleezzz??
Update >>> ik heb via support.novell.com/forums gehoord dat het wellicht aan de nwclient v3.3 ligt die ik op de werkstations heb geïnstalleerd. Eerst dus een vorige versie van nwclient installeren (versie 3.21). Via Novell's downloads kun je die echter niet meer krijgen, weet iemand een plek waar dat wellicht op internet te vinden is?