SiemEik schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:51:
Voor welke leeftijd zou je Soldier Front classificeren? Is er wat bekend over het effect op jonge kinderen van het spelen van dit soort realistische oorlogspellen? Mijn zoontjes zijn 11 en 14. Die van 14 speelt het al en ik twijfel sterk of ik zijn broertje zich hier ook al in moet laten storten.
Waarom maken ze geen gezellige actiespellen? Tips?
Een bezorgde vader
Mijn broertje van 14 speelt het ook, en scheldt het hele huis bij elkaar als het niet lukt (wat dus vaak voorkomt). Een beetje enthousiastme ok, maar hoe hij tekeer gaat. Ik zit op dezelfde kamer mijn games te doen (ben zelf 16), en als ik vraag of het wat rustiger kan geeft hij dit antwoord: ''Houd je bek joh!''. Valt niet met hem te praten.
Uitkijken dus

.
Oh, en ik geloof best dat de oorlogs spelletjes zelf geen kwaad kunnen (met een goede opvoeding zullen ze zich ook wel realiseren dat oorlog fout is), maar zorg wel dat hij niet te fanatiek word, en spreek hem er zeker streng op aan als hij gaat schelden/schreeuwen oid. Als hij dat doet, laat hem dan maar een weekje niet meer op de PC, simple as that

.
En nog iets: Als klein schoffie van 8 speelde ik altijd Formule 1 racen met een stuurtje, dat vond ik toen geweldig, dat je echt in zo'n auto zat!
Als de 11 jarige een spelletje wil doen, geef hem dan een race spelletje of een ander onschuldig spelletje. Ik zou het in ieder geval nog niet aanraden tot hij een jaar of 13 is. (ligt er natuurlijk ook aan hoever hij is)
[
Voor 30% gewijzigd door
TheJVH op 27-05-2008 22:48
]