Sinds kort heb ik een vervelend probleem met m'n Diamondback, zoals de titel al zegt disconnect/reconnect hij regelmatig. De mate waarin hij dit doet hangt sterk af van het gebruik, bij intensief gebruik, gamen e.d., gebeurt het vaker. Het leuke is nu dat als het eenmaal in bijv. CoD4 gebeurt, en ik blijf een beetje door zwiepen met de muis zodat het vaker gebeurt, dat er een mooie BSOD verschijnt met razerlow.sys als aangewezen schuldige. Wat ook opvalt is dat bij gebruik de LED die in de muis zit lichtjes flikkert, dit gebeurd niet als de muis stilstaat.
Nu heb ik al gezocht uiteraard en vond o.a. dit topic: Razer Copperhead waar wordt doorverwezen naar deze pagina over het probleem.
Wat ik dus zover achterhaald heb is dat er overal naar een RMA gesuggereerd wordt, hoewel ik voor deze weg kan kiezen zou ik toch eerst iets anders willen proberen te veranderen wat mij is opgevallen.
Onderaan de pagina in link nummer 2 hierboven wordt het volgende gemeld:
Wat ik nu met dit topic wil vragen is of er Tweakers zijn met een Razer Diamondback die dezelfde problemen hebben, en/of willen kijken hoeveel energie de muis gekregen krijgt (Apparaatbeheer > USB Controllers). Daarnaast wil ik graag weten of het mogelijk is om die hoeveelheid toegewezen energie op een of andere manier te verhogen. Ik heb een paar dagen geleden de drivers geupdate met de nieuwste beschikbaar op de Razer site maar het probleem is gebleven. Ook heb ik de muis in alle mogelijke USB poorten gestopt die voorheen allemaal voldoende power aan de muis gaven maar tevergeefs.
Alvast bedankt voor de reacties
Nu heb ik al gezocht uiteraard en vond o.a. dit topic: Razer Copperhead waar wordt doorverwezen naar deze pagina over het probleem.
Wat ik dus zover achterhaald heb is dat er overal naar een RMA gesuggereerd wordt, hoewel ik voor deze weg kan kiezen zou ik toch eerst iets anders willen proberen te veranderen wat mij is opgevallen.
Onderaan de pagina in link nummer 2 hierboven wordt het volgende gemeld:
Als ik vervolgens bij Apparaatbeheer kijk, en dan onder de USB-hoofdhub zie ik dat Windows mijn muis slechts 100mA geeft ... Ik kan me ergens vaag herinneren dat toen ik een tijdje terug dit bekeek deze waarde hoger lag, ergens rond 175mA. Vandaar dat de muis dus ook uitvalt, puur door gebrek aan energie en lijkt mij dus het probleem -niet- bij de muis te liggen maar bij m'n hardware of software.Similar problems can occur with most integrated USB ports which supply only 100mA(max) of power when the Copperhead requires 200mA. The mouse will lose power globally but most often during high stress such as gameplay. Get an external, AC powered USB hub that supplies 500mA(max) to each port.
Wat ik nu met dit topic wil vragen is of er Tweakers zijn met een Razer Diamondback die dezelfde problemen hebben, en/of willen kijken hoeveel energie de muis gekregen krijgt (Apparaatbeheer > USB Controllers). Daarnaast wil ik graag weten of het mogelijk is om die hoeveelheid toegewezen energie op een of andere manier te verhogen. Ik heb een paar dagen geleden de drivers geupdate met de nieuwste beschikbaar op de Razer site maar het probleem is gebleven. Ook heb ik de muis in alle mogelijke USB poorten gestopt die voorheen allemaal voldoende power aan de muis gaven maar tevergeefs.
Alvast bedankt voor de reacties