[PW-feat] Sorteren op totaalprijs ipv productprijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien iets kleins, maar wat uitermate handig zou zijn is de mogelijkheid tot het sorteren op de som van productprijs + verzendkosten, in plaats van enkel de productprijs.

Ik zal het iets verduidelijken: er staat een product te koop voor 70 euro bij shop A en 75 bij shop B. Shop A berekent 14 euro verzendkosten, shop B 5 euro. Dus totaal kom je bij shop A op 84 euro uit en bij shop B op 80 euro, maar toch staat shop A als eerste vermelding.

Kan zijn dat ik dit in een topic of optie ergens gemist heb, maar het zou volgens mij geen kwaad kunnen om dit standaard te maken :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je weet wel dat je daar sowieso op kan sorteren door bovenaan de kolom op de beschrijving te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je sorteert op Kosten, dan is dat op totale kosten (dus niet zoals je misschien verwacht op enkel de bijkomende kosten) :)

Misschien is het wel een idee om dat doormiddel van een andere tooltip wat duidelijker te vermelden?

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 27-05-2008 22:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zodra de devvers tijd hebben :) Komen de kosten te vervallen en worden deze vervangen door de prijs plus de kosten. We zullen dan zeer waarschijnlijk op deze kolom, prijs plus kosten, sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:54:
Als je sorteert op Kosten, dan is dat op totale kosten (dus niet zoals je misschien verwacht op enkel de bijkomende kosten) :)
Thanks :) Had het in eerste instantie niet uit de tooltip opgemaakt, maar mooi dat het erin zit.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bump :)

klopt het dat dit met de nieuwe PW layout, niet meer mogelijk is?

als ik bijvoorbeeld de goedkoopste 8 GB usb stick wil opzoeken, dan ben ik wel even bezig

bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

'niet meer mogelijk' ? Wat was er eerder wel mogelijk dat er volgens jou nu niet meer in zit?

De totale kosten hebben nooit in de categorieoverzichten gezeten en gezien de relatieve complexiteit van die regels en forse toename van data die moet worden doorgerekend tov de huidige situatie zie ik dat ook niet zo gauw erin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:49:
[...]
Thanks :) Had het in eerste instantie niet uit de tooltip opgemaakt, maar mooi dat het erin zit.
dat zie ik daar toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is enkel in het productoverzicht, niet in het categorieoverzicht. En in het productoverzicht zit het ook nog gewoon.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sorteren op prijs bij de categorielijsten (en zoekresultaten) is op kale prijs, op die plek is het gewoon bijzonder complex om nog efficient voor het door jou gewenste soort kosten de beste prijs uit te rekenen voor elk product. Bovendien sluit dat niet eens altijd aan bij je wensen, want het kan zijn dat je al meerdere producten in een mandje hebt... en dan is de prijs per product weer anders. Het is op zich wel jammer dat het zoveel rekenwerk is, want daardoor wordt het overzicht voor heel goedkope producten die je niet 'ergens bij besteld' inderdaad wat lastiger te gebruiken.

Je kan wel, door over de prijs te hangen met je muis, een popupje krijgen met de goedkoopste 3 aanbieders gesorteerd op de totale kosten. En in de prijslijsten per product is het inderdaad standaard daar al op gesorteerd.
Beide functionaliteiten zijn niet veranderd met de nieuwe layout van de pricewatch en dus ook al vrij lang hetzelfde.
Pagina: 1