Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een UPC gebied, en wil digitale televisie ontvangen zonder losse decoders en de ingebouwde decoder van mijn TV (Bravia 40w3000) gebruiken. UPC is nu begonnen met stelselmatig versleuten van zenders die voorheen nog prima te bekijken waren, ik ben het zat en op zoek naar een structurele oplossing. Ik heb echter het idee dat er niet zo gek veel opties zijn.
  • Digitenne signaal is van matige kwaliteit
  • Digitale schotelontvanger, ook hier lees ik niet echt positieve ervaringen qua kwaliteit
Ben je nu echt gewoon verplicht om mee te gaan in de koppelverkoop van UPC als je een digitaal signaal wilt ontvangen, of mis ik nog een optie?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je geen opties. Maar hoezo noem je het koppelverkoop? Het is toch niet zo gek dat als je naar de digitale kanalen kijkt, dat je dat ook een abonnement hebt en dat ze dus de boel weer versleutelen? En dat je daarvoor zo'n mediabox nodig hebt, is volgens mij het gevolg van afwezigheid van standaardisatie. Dit zal met de komende jaren hopenlijk verbeteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Noork op 27-05-2008 21:33 ]

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Aangezien de kabel aanbieders weinig of geen ondersteuning bieden voor flatscreens met een ingebouwde CI ben je naar mijn mening wel aangewezen op een kabel of schotel decoder.
Een goede schotel installatie steekt met kop en schouder uit boven digitale ontvangst via de kabel!
Vraag via familie/vrienden/kennissen of zij in het bezit zijn van een schottel installatie en neem dan
je flatscreen mee om het te bekijken. Echt, beter dan een schotel installatie bestaat er niet!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-02 13:37

ABD

Ik heb sinds kort een HD ready plasma (met pcmcia slot)en ik ben niet te spreken over de kwaliteit van digitale TV van UPC. Het benadert signaal benadert de kwaliteit niet van DVDs die ik afspeel. Ik ga dit draadje dan ook scherp in de gaten houden.

Verwijderd

Schotel, beter ga je niet krijgen. M'n moeder woont in het buitenland en gebruikt een schotel om NL zenders te ontvangen (Canal Digitaal) en dat is echt _veel_ beter dan digitale tv via Ziggo of whatever. Gewoon echt _veel_ beter.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:26:

• Digitale schotelontvanger, ook hier lees ik niet echt positieve ervaringen qua kwaliteit
[/list]

Digitale schotel heeft de beste tv kwaliteit (beeld en geluid) die je kan krijgen, beter ook dan alle kabelmaatschappijen. Als je digitale tv wilt en geen UPC kies je dus voor schotel (tenzij je digitenne erg goed kan ontvangen en tevreden bent met die kwaliteit).

Daarnaast heb je met schotel ook meer keuzevrijheid in je decoder, schotel en alle apparatuur die erbij hoort. Je kan het zo leuk maken als je zelf wil (meerdere lnbs. 2 schotels etc). Plus een paar honderd free to air zenders.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 28-05-2008 00:53 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Schotel lijkt me inderdaad de beste optie qua aanbod en kwaliteit. Echter werkt dit via DVB-S, iets wat je onboard tuner niet ondersteunt. Persoonlijk ben ik overigens zeer tevreden met de kwaliteit van Digitenne (zelfs met externe Samsung tuner), maar je moet wel goed bereik hebben (check) en een TV met een goede scaler (check) :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:26:
Ik woon in een UPC gebied, en wil digitale televisie ontvangen zonder losse decoders en de ingebouwde decoder van mijn TV (Bravia 40w3000) gebruiken. UPC is nu begonnen met stelselmatig versleuten van zenders die voorheen nog prima te bekijken waren, ik ben het zat en op zoek naar een structurele oplossing. Ik heb echter het idee dat er niet zo gek veel opties zijn.
  • Digitenne signaal is van matige kwaliteit
Ben je nu echt gewoon verplicht om mee te gaan in de koppelverkoop van UPC als je een digitaal signaal wilt ontvangen, of mis ik nog een optie?
Jazco2nd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:52:
[...]

Digitale schotel heeft de beste tv kwaliteit (beeld en geluid) die je kan krijgen, beter ook dan alle kabelmaatschappijen. Als je digitale tv wilt en geen UPC kies je dus voor schotel (tenzij je digitenne erg goed kan ontvangen en tevreden bent met die kwaliteit).

Daarnaast heb je met schotel ook meer keuzevrijheid in je decoder, schotel en alle apparatuur die erbij hoort. Je kan het zo leuk maken als je zelf wil (meerdere lnbs. 2 schotels etc). Plus een paar honderd free to air zenders.
Hier een analoog/upc-digitaal/analoge en digitale schotelkijker ( :P )...

De 'kwaliteit' van digitale tv omschrijven is erg subjectief en lastig om te doen.
Ik heb de afgelopen jaren plaatsen gezien, waar UPC Digital er niet uitzag, terwijl dat een straat verderop enorm scherp beeld gaf (leek wel een verschil in bitrate).

Digitenne moet je als je voor beeldkwaliteit gaat, boycotten. Digitenne zit gewoon met een beperkte bitrate en daar moet een x aantal kanalen op. Voorlopig (tot ze mpeg4 invoeren, en dus ook wer meer zenders) gaat de kwaliteit dus niet vooruit.. Daarbij zijn de tuners ook prut; zelfs de ingebouwde digitenne tuner in mijn Bravia geeft 'mooier' (zachter/minder blokkig) beeld weer, dan de kpn tuners..

Televisie via de digitale schotel ervaar ik momenteel nog als het 'lekkerst' kijken.
Ondanks de lagere bitrate (upc levert hogere bitrates op een aantal kanalen) lijkt de encoder/decoder van Canal Digitaal beter zijn werk te doen dan die van UPC.

Apart is wel, dat ook Canal Digitaal af en toe last heeft van spontaan droppende bitrates... en dan vooral op de 'luxe' betaalzenders; discovery, national geographic en nog enkelen (waaronder de xxx-kanalen)..

Mijn persoonlijke advies; koop een leuke schotelantenne van 80cm en een of meerdere lnb`s... duur in aanschaf, maar het aanbod is een stuk groter dan bij iedere andere aanbieder. Tevens is het beeld van bijvoorbeeld onze oosterburen idoot strak (8/10+Mbit bitrate).. om maar iets te noemen.

Je kunt verder altijd nog een basispakket nemen bij canaldigitaal, waarbij je uiteindelijk minder kwijt bent dan via UPC, maar evenveel of zelfs meer plezier aan zult beleven (zeker lettend op de prijsverschillen).

Iets anders... denk niet, dat er nu opeens wèl iets op tv te bekijken valt, want met 350+ zenders is dat meestal nog steeds niet het geval ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:31:
Volgens mij heb je geen opties. Maar hoezo noem je het koppelverkoop?
Koppelverkoop omdat UPC de smartcard met opzet koppelt aan de eigen decoder. Met die decoder harken ze aanzienlijk wat UPC On Demand omzet binnen, maar ik wil gewoon die smartcard in mijn eigen TV stoppen.

Even afgezien van het feit dat de ingebouwde Bravia hd decoder standaard al betere resultaten geeft, is er geen enkele reden te bedenken waarom de UPC hardware een pré zou moeten zijn. Ik wil alleen die encryptiesleutels op de smartcard, en wil daar best genoeg voor betalen.

Wat betreft schotels, ik lees hier in diverse threads dat de kwaliteit juist veel lager zou zijn als wat je via de kabel binnenkrijgt? Maar hier wordt weer gesproken over hogere kwaliteit :S

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 16:28 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Koppelverkoop omdat UPC de smartcard met opzet koppelt aan de eigen decoder. Met die decoder harken ze aanzienlijk wat UPC On Demand omzet binnen, maar ik wil gewoon die smartcard in mijn eigen TV stoppen.

Even afgezien van het feit dat de ingebouwde Bravia hd decoder standaard al betere resultaten geeft, is er geen enkele reden te bedenken waarom de UPC hardware een pré zou moeten zijn. Ik wil alleen die encryptiesleutels op de smartcard, en wil daar best genoeg voor betalen.

Wat betreft schotels, ik lees hier in diverse threads dat de kwaliteit juist veel lager zou zijn als wat je via de kabel binnenkrijgt? Maar hier wordt weer gesproken over hogere kwaliteit :S
Lees mijn post; de bitrate is lager bij CD, maar het beeld wordt doorgaans als beter ervaren door de consument.. (als gevolg van het gebruik van betere encoders/decoders)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1