Toon posts:

EPISODE II : INTEL,INTEL of CYRIX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar het had EPISODE II: AMD,INTEL of CYRIX moeten wezen. Dus GET READY TOOOOOOOOOOOO RUMBLE!!!!! JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!! :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Ja.
Misschien wordt het weer tijd voor je pilletje??

:?:?:?:?:?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Een Cyrix III 500MHz op een Epox of DFI bordje. Dat is pas smullen :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, hier kun je zelfs nog een zinnige discussie over voeren ook-

De vraag is hoeveel geld je hebt. Heb je net een bank overvallen, dan kun je grotendeels op eigen smaak kiezen tussen een P4 of een supergeOCde Tbird (zie Tweakers van vanmiddag).

Heb je aardig wat, maar niet zo astronomisch veel, dan ben je volgens mij met AMD net iets beter af, niet omdat de chips beter zijn (vrijwel gelijk gemiddeld genomen) maar omdat ze wel per MHz een stuk goedkoper zijn (de helft ofzo, meestal), en high-end mobo's elkaar niet echt ontlopen (prijs ABIT SA6-R=prijs ABIT KT7A-R).

Heb je een wat beperkter budget, maar nog altijd iets van 2000,-, begint het flink af te hangen wat je prioriteiten zijn. Games zijn het zwaarst, maar misschien moet je wel kiezen tussen bijv. een betere VGA kaart en een CDRW... denk dat je hier toch wel bij een Duron uitkomt, omdat die wel VEEL beter performt dan de Celeron (zelfs op 100MHz FSB), en stukken goedkoper is dan Tbird/P3.

Het wordt pas weer spannen als je echt een minibudget hebt (1500 incl. monitor ofzo). Dan wordt Cyrix misschien wel een optie, omdat je kunt gaan voor een ultragoedkope So370 mobo met alles geintegreerd, en een chip die goed een slak imiteert, maar wel draait. Als performance je lief is zit je niet in deze prijsklasse. Celeron is m.i. een beetje duur geworden, en Duron kan het qua chipprijs wel redden, maar totdat ik SiS730/ VIA KM133 mobo's voor bodemprijzen zie, ben je nog steeds met een Cyrix goedkoper uit.

Goed, dan de onvermijdelijke vraag: waarom heb ik nergens Intel aangeraden?
Antwoord: 1 reden- PRIJS:(
De Celeron rent rondjes rond de Cyrix, de PIII kan een Duron eruitknallen en een P4, hoewel langzamer op gelijke kloksnelheid, kan door pure GHz de Tbird meester worden. Wat is er mis mee? Ze kosten in alle segmenten zowat het dubbele van de concurrent. Doe daar wat aan en ik zit direkt weer aan de Intel:P

Oslik, blyat! Oslik!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik hou het persoonlijk op AMD, veel processor voor weinig geld...
Intel laatst helemaal vrolijk, celeron 800! jippie, eindelijk op 100 MHz...
wordt et ding aan veel kanten voorbijgelopen door een duron 600... En voor de prijs van die intel heb je bijna 2 duron 600's... steek ik het verschil liever in wat extra geheugen.
Ook programmatuur wordt steeds meer aangepast voor AMD, dus...

Intel's P4 is voor mij voorlopig nog een beetje een wassen neus, als je weet dat ze bijna de helft van het ontwerp hebben geschrapt vanwege de kosten... bijvoorbeeld de level 3 cache die ze erop wilden plakken.... te duur!!

Dan doet AMD volgens mij toch wel iets goed, als ze zoveel processor leveren voor zo weinig...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Zeg Willem Jan, dit topic is al duizend keer geweest.

Maar als je het echt wilt weten:
Ik kies voor AMD, omdat ik een hekel heb aan afzetters.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48
toch zie ik liever Anakin Skywalker ea in Episode II

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 14:37 schreef Mastermind het volgende:
Zeg Willem Jan, dit topic is al duizend keer geweest.

Maar als je het echt wilt weten:
Ik kies voor AMD, omdat ik een hekel heb aan afzetters.
Ben jij Eric van de Computer Club OudeTonge?, Jij zat naast mij weet je nog toen we Unreal Tournament deden, klopt toch? ooooooooooooooooooooooooooooooooo "Hoi" hehehe aie aie aieeee MEIN LEBEN!!HEAD SHOT YEEAAHH!!:9

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 14:39 schreef monkel het volgende:
toch zie ik liever Anakin Skywalker ea in Episode II

:)
Hahahaaha of Darth Vader in zijn nieuwe pak LOLOL :)
Pagina: 1