[mobo of processor] muis en tb traag + nog een probleem

Pagina: 1
Acties:

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Probleem 1: Ik heb het probleem dat de muis en het toetsenbord traag reageren. Dit ligt niet aan windows, maar aan de hardware zelf, omdat dit probleem zich ook voordoet in de bios en windows installatiescherm. (is het mogelijk dat een virus dit doet in de bios ofzo?)

Specs: Moederbord: Gigabyte K8N51GMF-9
Processor: Amd 64 3500+
Voeding: Antec truepower trio 430 watt
Graka: XFX 8600GTS

Probleem 2: Tevens gaat de computer niet aan als ik de voedingsknop aan en uit zet (en dan weer op de aanknop druk) ik moet dan de aanknop heel lang inhouden en dan 10 keer in drukken voordat de pc aangaat. Ik heb de knop zelf getest, deze is goed. Ik heb met een schroevendraaier dat pinnetje op het mobo contact gemaakt, toen ging ie ook niet direct aan.

Het lijkt me dat het moederbord of processor half gaar is. Maar kan dit niet testen met andere hardware... Iemand tips, wat kan ik doen? Ik vind het maar een raar probleem en weet niet waar ik moet beginnen met testen.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Probleem 1:
Vervang de batterijtjes eens, als het een draadloos setje is, dat kan schelen. Anders nog via een andere USB poort proberen of via PS/2.
Probleem 2
Dit komt doordat er nog reststroom in het mobo zit. Dit moet eerst even wegvloeien voordat hij weer wilt opstarten. Gebeurt hier ook als de stroom uitvalt, moet eerst een halve minuut wachten voordat hij weer aangaat. (Waarom doe je de PC eigenlijk uit via de knop van de PSU :?)

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Bitage schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:10:
[...]

Vervang de batterijtjes eens, als het een draadloos setje is, dat kan schelen. Anders nog via een andere USB poort proberen of via PS/2.

[...]

Dit komt doordat er nog reststroom in het mobo zit. Dit moet eerst even wegvloeien voordat hij weer wilt opstarten. Gebeurt hier ook als de stroom uitvalt, moet eerst een halve minuut wachten voordat hij weer aangaat. (Waarom doe je de PC eigenlijk uit via de knop van de PSU :?)
Het is geen draadloos zetje, de muis en toetsenbord zijn via PS/2 aangesloten, usb toetsenbord + muis heb ik niet. (Het moet gewoon werken op PS/2).

Soms moet de stroom er gewoon helemaal af, als ik bijvoorbeeld de pc wil verplaatsen. Ik zal eens proberen of het met gewoon wachten wel aangaat:P

Ik heb trouwens de nieuwste bios revisie

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Wat zit er voor de rest in jouw systeem?
Ik had die wel/niet opstart problemen door een defecte HDD, dus specs posten is wel handig hier.

target assimilated