Ik woon op kamers en heb hier zelf internet aangesloten, omdat dat er nog niet was. Inmiddels bijna een jaartje geleden. (Casema overigens)
De huisbaas beloofde steeds draadloos (wifi) internet voor alle huisbewoners, maar na eindeloze beloftes/uitstellingen is dat nu gerealiseerd.
Ik gebruik nu een desktop pc maar wil deze vervangen door een macbook. Met de macbook wil via de wifi verbinding van de huisbaas internetten en dan zeg ik meteen mijn Casema op.
Maar ik heb vragen over dat internet van mijn huisbaas.
Allereerst wil ik duidelijk maken dat wij daar als huisbewoners recht op hebben dus niet dat ik onrechtmatig gebruik maak van zijn wifi.
Vraagjes:
Kan de huisbaas zien dat mijn macbook verbonden is aan de wifi?
Zoja, wat kan hij dan allemaal zien?
Kan hij mijn internet geschiedenis lezen?
Als ik bijv een torrent download en ik download/upload veel kan hij dan zien dat ik iets download?
Als dit het geval is, wat kan ik hier tegen doen?
Ik stel graag prijs op mijn anonimiteit en wil dat graag zo houden
De huisbaas beloofde steeds draadloos (wifi) internet voor alle huisbewoners, maar na eindeloze beloftes/uitstellingen is dat nu gerealiseerd.
Ik gebruik nu een desktop pc maar wil deze vervangen door een macbook. Met de macbook wil via de wifi verbinding van de huisbaas internetten en dan zeg ik meteen mijn Casema op.
Maar ik heb vragen over dat internet van mijn huisbaas.
Allereerst wil ik duidelijk maken dat wij daar als huisbewoners recht op hebben dus niet dat ik onrechtmatig gebruik maak van zijn wifi.
Vraagjes:
Kan de huisbaas zien dat mijn macbook verbonden is aan de wifi?
Zoja, wat kan hij dan allemaal zien?
Kan hij mijn internet geschiedenis lezen?
Als ik bijv een torrent download en ik download/upload veel kan hij dan zien dat ik iets download?
Als dit het geval is, wat kan ik hier tegen doen?
Ik stel graag prijs op mijn anonimiteit en wil dat graag zo houden