Toon posts:

[Alu iMac] WD My Book FW400 connecten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik zit met een probleem. Ik heb een WD My Book Premium Edition Dual Interface (USB 2.0 / FW400) en het lukt me niet om de harddisk door middel van FireWire 400 deze aan mijn aluminium iMac te connecten. Als ik deze met de USB kabel connect dan wordt de disk netjes op mijn bureaublad gemount. Als ik dit met de FireWire probeer dan komt er niks op het bureaublad. Ik wil deze graag door middel van FireWire connecten om hogere snelheden te halen tijdens het backuppen.

Ik heb het boekje goed doorgelezen en alle stappen gevolgd maar dat hielp niet. Ook heb ik van de Western Digital site drivermanager gedouwnload en geinstalleerd ook dat hielp niet. Tot slot heb ik bij andere vrienden om hulp gevraagd.

Het gaat om de volgende apparaten:

Western Digital
My Book Premium Edition Dual Interface USB 2.0 / FireWire 400
Model # WD2500D032-000
Seiral # WCANK6598208

Aluminium iMac
2.8
Leopard 10.5.2

Hoop dat ik hier tips kan krijgen zodat het wel lukt.

Gr

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kan je de schijf wel in je Schijfhulpprogramma zien? zo nee is de schijf dan wel te zien via je systeemprofiel?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet te zien in mijn schijfhulpprogramma. In het systeemprofiel staat bij FireWire

Waarschuwing: FireWire-apparaten kunnen niet worden weergegeven.
Maximumsnelheid: Maximaal 800 Mb/sec

Edit: Het lampje van de WD gaat wel netjes aan.

Edit: In het systeemprofiel laat hij nu wel iets zien.

FireWire-bus:
Maximumsnelheid: Maximaal 800 Mb/sec

Onbekend apparaat:
Fabrikant: Onbekend
Model: Onbekend
Maximumsnelheid: Maximaal 400 Mb/sec
Verbindingssnelheid: Onbekend

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 19:09 ]

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:43
Zo snel mogelijk terug brengen, niet anders dan mizerie met die serie met de alu imac's. Feitelijk met alle WD myBook's..... koop een iomega of lacie. Maar koop deze niet, via firewire zijn ze nutteloos. Of ze werken 2 weken of totaal niet... werken ze uit de doos, dan heb je véél geluk. Terug brengen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik op apple.com een topic gevonden. Heel veel anderen ondervinden het probleem dat usb wel goed werkt en firewire niet. De disk is al een tijd oud en ik denk niet dat ik het zomaar terug kan brengen. Ik heb via westerndigital.com een mail gestuurd en wacht op een antwoord. Bij het intypen van westerndigital.nl kom je automatisch op de internationale site terecht.

Heeft iemand ervaring met de my passport van western digital?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik krijg een van deze dagen € 90 terug voor de schijf omdat FireWire400 het niet doet.

Nu heb ik rond zitten kijken op de site en ben deze Lacie tegen gekomen:
ShaneV raadde Lacie aan..

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=349779&view=detailed#ProductTabs

Heeft iemand ervaring met deze schijf? Ik wil het voor Time Machine gebruiken.

Ik heb al op kieskeurig gekeken maar geen reviews, helaas.

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

Je hebt eigenlijk bijna geen voordeel..... Het "langzame" Firewire 400 (400 Mbps) is niet sneller dan USB 2.0 (480 Mbps). Je kunt dan beter voor een Firewire 800 schijf gaan, maar die zijn duurder.

N.B. Firewire 800 heeft een compleet andere aansluiting dan Firewire 400.

Dus of terugbrengen en een duurdere schijf kopen of met de zelfde snelheid USB 2.0 gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door ratz op 11-06-2008 11:52 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik heb een LAcie quadra op FW800 aangesloten en die werkt perfect. Het enige jammere vind ik dat de schijf meer geluid produceert dan mijn IMac.

aAarGhh

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En zowiezo, u schijf haalt de maximumsnelheid van 400 Mbit nooit, dus ge hebt geen snelheidsvoordeel van van USB2.0 naar Firewire 800 te gaan.

Enige voordeel is dat USB2.0 CPU eet, en Firewire niet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ik heb dit ook een aantal maal gezien in systeemprofiel "Waarschuwing: FireWire-apparaten kunnen niet worden weergegeven." De eerste keer was bij een vriend: defect logicboard, de tweede keer was bij mij zelf: PRAM reset, en alles weer OK. daarnaast als je deze melding krijgt, ligt het niet aan je schijf maar aan je iMac natuurlijk !! :o

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties hier.

De Lacie schijf waarvan ik eerder een link maakte, heeft FW 800 dus dat zi wel goed denk ik. Met betrekking tot het geluid zal ik toch bij een iFactors of iets dergelijks vragen of ze een Mac hebben met schijven aangesloten om het even te testen.
Pagina: 1