Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 18:52
Ik moet de laptop van de nichtje repareren maar dat gaat niet erg makkelijk

Eeerst een nieuwe HDD( 2,5 " Sata) en toen moest ik windows erop zetten, maaar ik krijg al een BSOD in de setup. Hij leest eerst al die drivers en daarna zeg tie: Doet het zelf maar.

BSOD code: 0x00000007e(als ik google kom ik niet wijzer uit!)

En nog iets erbij: pci.sys

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Mvg Needakill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om wat voor laptop gaat het? Merk, type, etc? Het is een SATA schijf, heb je de drivers (van je Serial ATA Storage Controller) al in de Windows installatie geladen? (dit kun je doen door aan het begin van de setup/ installatie op F6 te drukken). Heb je bijvoorbeeld ook al je geheugen getest met Memtest86? Vaak gaat het trouwens al fout als je geen of geen goede drivers voor je HDD hebt ingeladen. Je kunt ook in je BIOS je harde schijf in PATA mode zetten, probeer dat eens om te kijken of dat goed gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
Fijutsu Siemens(vind zelf maar rommel)

Intel Centrino, 512 mb ram. Komt nog een edit aan!

Harde schijf is een WD 80 gb. Drivers van me sata schijf niet geladen. waar je haal die btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Normaal gesproken ga je éérst drivers verzamelen zodat je niet met een half-opgestarte installatie opgezadeld zit (zoals nu).

Maar die vind je dus over het algemeen op de site van de leverancier zelf (succes, want de Fujitsu-siemens site is niet een van de handigste).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
Hij is nog geen eens opgestart. Ik zei dat hij bij de windows Setup al vast liep. Ik hoef alleen die Sata drivers in te bakken of op te zoeken. Of ik google verkeerd of ik vind ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 13:01
Als ik jou was zou ik het geheugen eens een keer een paar uur op Memtest86 laten stampen. Heb het vermoeden dat dit een geheugen probleem betreft. Op die 1 of andere manier kan die iets niet lezen/schrijven uit/in het geheugen. Windows (dus ook de setup) gaat hier finaal op z'n bek.

Mocht het geheugen goed zijn (een pass of 3/4 is toch wel minimaal in deze situatie). Dan zou je kunnen kijken of je pci bus nog wel goed is.

Echter weet ik bijna zeker dat je geheugen brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Die pci.sys foutmelding komt v.z.i.w. wel eens voor als je een oud XP cd'tje (als in zonder SP, of misschien met SP1) gebruikt op moderne systemen met pci-express chipset. Probeer eens een cd'tje met SP2 of SP3 geslipstreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:06:
Die pci.sys foutmelding komt v.z.i.w. wel eens voor als je een oud XP cd'tje (als in zonder SP, of misschien met SP1) gebruikt op moderne systemen met pci-express chipset. Probeer eens een cd'tje met SP2 of SP3 geslipstreamed.
Slipstreamen werkt heel goed met nLite
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
Ik heb idd nog een Windows XP cd met service pack 1. Ik denk dat het probleem is.

Ben nu bezig met een nieuw cdtje. :D

BTW: het is niet het geheugen, maar het is wel traag geheugen merk ik wel.
Pagina: 1