Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma voor problemen en oplossingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik werk gebruiken ze ongeveer 150 tot 200 verschillende programma's nu willen ze alles vast leggen zoals:

Handleidingen over installatie van een programma
Problemen en oplossingen van een programma

Nu zoeken ze iets dat wij alle programma's in kunnen voeren en dat we op 1 van de 200 programma's klikken dat je dan de problemen en oplossingen kunt zien .

Weet iemand wat wij daarvoor kunnen gebruiken ??

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 18:00

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Een computer :?

ff serieus;

Wat had je zelf in gedachten? waar kun je mee werken?
Heb je enige ervaring met databases?

edit:
Moet het een standaard iets zijn, of is iets zelf ontwikkelds ook goed?

[ Voor 25% gewijzigd door sjunnie op 27-05-2008 18:38 ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zoekt een Configuration Management DataBase (CMDB), kort gezegd? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Serieus wat een vage vraag zeg.

Modbreak:Als je niets toe te voegen hebt; doe dat dan ook niet

[ Voor 53% gewijzigd door Spider.007 op 28-05-2008 09:16 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:33:
Waar ik werk gebruiken ze ongeveer 150 tot 200 verschillende programma's nu willen ze alles vast leggen zoals:

Handleidingen over installatie van een programma
Problemen en oplossingen van een programma
Een wiki lijkt me wel voldoende ?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Een CMDB is daarvoor niet helemaal de aangewezen plek denk ik, eerder een knowledge base.
Maar wanneer je een goed servicedeskpakket implementeert kan je het er allebei in kwijt, dus dat is dan weer makkelijk ;-)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Precies :)
Dat koppelen met elkaar is niet het ingewikkeldste verhaal - de meeste CMDB varianten hebben ook een Software inventory gedeelte.

[ Voor 86% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2008 21:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het mag allemaal niet teveel kosten, het moet gebruiksvriendelijk zijn, en dat je niet heel lang bezig bent om alles in te voeren of aan te passen .

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Tja, als je voor 200 applicaties alle beschikbare informatie in een systeem moet zetten ben je daar natuurlijk even zoet mee, dat gaat niet vanzelf.
Wat heb je zelf eigenlijk al uitgezocht?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zal me toch aan moeten sluiten bij de reacties hierboven; er is hier niet echt een magisch oplossing voor die binnen 5 minuten dit probleem voor je oplost. Ik stel voor dat je iig Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens doorleest en dan nog wat meer informatie plaatst; vooral met betrekking tot de zaken die je zelf al hebt uitgezocht :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1