intern geheugen overklokken

Pagina: 1
Acties:

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi, ik gebruik mijn pc niet voor bijzonder zware taken, maar ik heb nieuw intern geheugen gekocht en nu vroeg ik me af: kan ik het intern geheugen ook overklokken en zo ja, is dat veilig of net zo risicovol als het overklokken van een processor? ik heb het geheugen net gekocht, dus als het kapot gaat ben ik niet zo blij, maar als het gaat zou ook wel weer leuk zijn.
bij voorbaat dank voor alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen je in te lezen via Frequently Asked Questions TCA. Verder hangt het af van je moederbord, voeding, processor etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
gambieter schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:29:
Je kunt het beste beginnen je in te lezen via Frequently Asked Questions TCA. Verder hangt het af van je moederbord, voeding, processor etc etc.
Daar staat toch alleen informatie over processor overklokken? of heb ik de FAQ niet volledig doorgelezen?
Mijn moederbord is een MSI P965 NEO-F, met in de BIOS best veel overklokopties. Voeding is 300 Watt en processor is een E6600

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

amx schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:12:
Daar staat toch alleen informatie over processor overklokken? of heb ik de FAQ niet volledig doorgelezen?
Overklokken doe je normaal niet alleen met geheugen, het is een totaalpakket.
Mijn moederbord is een MSI P965 NEO-F, met in de BIOS best veel overklokopties. Voeding is 300 Watt en processor is een E6600
Je voeding zou wel eens krap kunnen zijn, afhankelijk van het merk, de videokaart en het aantal amps op de +12V lijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
amx schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:12:
[...]

Geheugen is ook wel alleen over te klokken, maar dan moet je een divider instellen.
Zodat het geheugen sneller loopt dan de FSB. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic