Toon posts:

Draadloos Netwerk Onmogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren ,

Ik zit met een probleem , we hebben al 2 jaar draadloos internet via een Speedtouch 716v5 . Heeft het altijd perfect gedaan maar sins kort is het draadloos niet meer te ontvangen , of voor 2 a 3 sec maar dan verdwijnt het draadloos netwerk weer .

Wat heb ik gedaan ,

2 Nieuwe Draadlooze routers geprobeert , Signaal ook niet te ontvangen of verdwijnt na 1 a 2 seconden . Conceptronic , 3Com

Nieuwe Draadlooze Netwerkaarten geprobeert vinden de netwerken helemaal niet , Conceptronic , Asus , Sweex .

Ook worden de draadlooze netwerken van de buuren niet meer gevonden , of ook 1 a 2 seconden en verdwijnen dan weer .

Met de frequentie kanalenliggen romellen . Is 1x keer gelukt maar google werd geopend na 5 min . Daarna verdijnt de webpagina .

En ook laptop of andere pc's vinden de netwerken niet of maar tijdelijk die na een refresh van de Beschikbare draadlooze netwerken lijst alweer verdwijnen .

Alles lijkt erop dat hier of daar een stoor zender zit ??

Of is er een andere redenen voor . Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten Peter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 17:41 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Brakke XP installatie? Ziet er naar uit dat dat het enige is wat je nog niet hebt uitgesloten. Probeer het anders eens met een Live Knoppix CD-Rom.

off topic: kun je iets aan je spelling en interpunctie doen? Je tekst ziet er beroerd uit.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het schijnt handig te zijn als je je OS vermeldt. Indien je XP hebt, installeer 's SP3 en kijk of het problemen oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Pc's werken gewoon met Windows Xp Home en Professional en eentje werkt met Vista Basic .

Brakke Windows kan gewoon niet .

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:16:
Brakke Windows kan gewoon niet .
Pourquoi pas? Mss last van spyware, malware of virus rommel?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Probeer Netstumbler eens, en kijk of er veel draadloze netwerken in je buurt zijn, of andere stoorzenders.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:18:
[...]

Pourquoi pas? Mss last van spyware, malware of virus rommel?
Op Alle 4 Pc's die hier draadloos draaien ? Ik weet wel zeker dat ze allemaal spyware/adware virus vrij zijn .

Net stumbler geeft het zelfde aan als het gewoone Windows programma voor draadloze netwerken . Niks nieuws , of hij vindt het netwerk en daarna verdwijnt het netwerk weer (Zelfde resultaat op alle pc's met alle routers )

Vreemd echt vreemd , vooral omdat hij het zelfde doet met de Conceptronic draadloze router en de 3Com draadloze router . (Geleend van de baas)

Ik heb de routers allemaal tegelijk aangesloten , zelfs dan vinden de pc de draadloze verbindingen niet , van deze wireless routers .

Wij zijn overigens niet de enige , bij de buurman hebben ze het zelfde euvel .

Verwijderd

Het is best goed mogelijk dat er ergens in je buurt een zender is geplaatst die nu voor problemen zorgt, aangezien je buurman er ook last van heeft. Toch zou ik even bij je ISP een lijnmeting laten doen, die zien gauw genoeg of er onregelmatigheden zijn. Wat ook mogelijk is is dat je router even moet resetten, heb wel eens meegemaakt dat mijn router na een firmware update van de modem ook niets meer deed, na een reset was het weer goed :)

En omdat er 4 pc's zijn aangesloten wil het niet zeggen dat je niet geinfecteerd bent, kan verspreiden van PC naar PC. Je kan ook even kijken of er een firmware update is voor je router. Verder kan, zowel ook bij je buur, het geval zijn dat jullie routers gehacked zijn of niet goed genoeg beveiligd is waardoor er nu eentje in jullie IP range bezig is. Ik zie te vaak dat mensen simpele passwords gebruiken en dan vallen routers gewoon snel ten prooi.

Mij benieuwen of je wat kan vinden :)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je internet verbinding staat natuurlijk los van je draadloze verbinding naar je AP toe. Ik zou idd toch maar eens met een Knoppix cd-rom testen en je beveiliging nalopen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:28:
[...]
Wij zijn overigens niet de enige , bij de buurman hebben ze het zelfde euvel .
Zeg, in wat voor bebouwing woon je eigenlijk? appartement, open bebouwing, halfopen?

Laatst iemand gehad die een soort zender heeft geplaatst ofzo, of met godmagweten CB's is begonnen ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Hoeveel draadloze netwerken zie je in je netwerklijst?
Eventueel kun je je modem en een laptop meenemen naar een andere locatie om uit te sluiten dat er een giga stoorzender in de buurt bijgekomen is.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

ik ben monteur voor een isp, we hadden in een flat een hoop draadloze routers ingesteld tot de lift werd gerenoveerd, totaal geen signaal meer in de hele flat!

(meterkasten met routers wel allemaal binnen 3 meter van lift)

maar ik denk ook dat je de oorzaak in zoiets moet gaan zoeken.

misschien dat het kanaal veranderen naar 1 nog iets opleverd

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:12
Ik heb ooit zoiets meegemaakt, maar dan op bepaalde uren. Bleek te komen door een router beneden, wireless PC op zolder en een pasgeboren baby die op die uren dat het mis ging in bed lag op de eerste verdieping en de babyfoon dan dus aan stond :)

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoiMia op 30-05-2008 20:50 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
ParaNoiMia schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:49:
Ik heb ooit zoiets meegemaakt, maar dan op bepaalde uren. Bleek te komen door een router beneden, wireless PC op zolder en een pasgeboren baby die op die uren dat het mis ging in bed lag op de eerste verdieping en de babyfoon dan dus aan stond :)
Yep, of bv die tv-videosetjes / draadloze cameratjes.

Genoeg rommel die op 2.4Ghz zit, en lekker stoort op je wifinetwerkje. Weinig netwerken hoeft niet perse te betekenen dat de band ook vrij is.
Pagina: 1