Acer aspire 7720 numlock werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:17
Heb hier een Acer aspire 7720 en de numlock werkt niet, het heeft een tijdje gewerkt en nou niet meer.
Als ik op Numlock knop druk zie ik ook verder geen lampjes branden.

Heeft iemand ervaring hiermee? of weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan verhelpen?
op Acer.nl kon ik ook niks vinden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Fn + Numlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
dat help ook niet. heb Vista SP1 als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 20:50
Kijk eens of numlock wel aan wil als je hier op srukt via het virtuele toetsenbord. (Configuratiescherm -> Toegankelijkheid -> Toegankelijksheidcentrum -> Schermtoetsenbord starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
GENETX schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:19:
Kijk eens of numlock wel aan wil als je hier op srukt via het virtuele toetsenbord. (Configuratiescherm -> Toegankelijkheid -> Toegankelijksheidcentrum -> Schermtoetsenbord starten)
idd met schermtoetsenbord kan ik wel virtual tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik heb ook een Acer 7720. Hierbij werkt het hele numpad gedeelte niet meer sinds hij voor een reparatie is weg geweest.

Werkt hij bij jou ook helemaal niet meer of alleen staat hij vast op de normale functies (dus geen cijfers). Zelf heb ik het vermoeden dat er bij mij een verkeerde bios versie in staat (van de 15" versie zonder numpad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Brokencore schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:03:
Ik heb ook een Acer 7720. Hierbij werkt het hele numpad gedeelte niet meer sinds hij voor een reparatie is weg geweest.

Werkt hij bij jou ook helemaal niet meer of alleen staat hij vast op de normale functies (dus geen cijfers). Zelf heb ik het vermoeden dat er bij mij een verkeerde bios versie in staat (van de 15" versie zonder numpad)
Hier werkt het hele numpad gedeelte niet idd.
Een verkeerde bios versie zou wel de oorzaak kunnen zijn. daar zat ik ook eraan te denken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 20:50
Lijkt me inderdaad ook een BIOS fout dan. Probeer eens de laatste er op te zetten en anders een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:16
Let met het flashen wel op dat je dit in DOS doet! Ik heb met de Acer tool in Windows proberen te flashen, en dat ging dus mis.

Hij wou alleen maar met een speciale toetscombinatie aan, maar gaf vervolgens geen beeld. Hiervoor heb ik hem op reparatie gedaan, en sinds dien werkt mijn numpad niet meer.

Ik ben zelf een beetje huiverig om hem zelf te flashen nu, ben veel te bang dat het weer fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61214

Enig idee hoe dit uiteindelijk op te lossen valt? Is de enige mogelijkheid de laptop opnieuw op te sturen naar Acer?

Ook mijn laptop kreeg een nieuw moederbord en een laatste bios versie na een mislukte bios upgrade.
Gevolg: het numerieke pad werkt niet meer en is niet met numlock of fn+f11 aan de praat te krijgen.

Is het iemand gelukt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61214

Nog niet uitgeprobeerd omdat ik op kantoor zit maar ik heb een patch via e-mail toegestuurd gekregen van Acer genaamd WinKBSel.zip‎(10kB)‎ met onderstaande instructies:

Om uw numerieke gedeelte van het toetsenbord weer aan de praat te krijgen, dient u middels de bijlage die meegestuurd is een aanpassing te maken.
In de bijlage zit tevens een PDF bestand die aangeeft welke stappen u moet ondernemen.

WinKBSel.zip uitpakken en daarna WinKBSel1003.exe RECHTSklikken en kiezen voor "uitvoeren als administrator"

Voor het bestandje dus even met Acer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321242

Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad met een Aspire 7520
Hier kan je dat bestandje downloaden :
http://www.dbits.be/index...--aspire-7750g-75xx-77xx-
Pagina: 1