Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in mijn PC een NEC DVD RW 1300A zitten, en deze heeft altijd prima gewerkt. Inmiddels ben ik overgestapt naar Windows Vista, deze herkent de schijf wel, alleen als ik er een CD in stop begint hij hem te lezen, alleen de data die erop staat krijg ik nooit te zien. Dus het lijkt te functioneren totdat ik dus de data zou moeten gaan kunnen lezen, maar ik krijg niets te zien.

Ik heb al op de site van NEC gekeken, maar kan er niet duidelijk iets over vinden.
Weet een van jullie een oplossing (behalve terug te gaan naar XP?)

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
om gebrande cd's of legale?

welke firmware draait er op de NEC1300A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij opent totaal niks, ofdat het nu een legale CD is of een zelf-gebrande / illegale CD.

Als ik via confugratiescherm naar systeem ga en vervolgens apparaatbeheer bekijk en de eigenschappen van de NEC bekijk dan staat er het besturingsprogramma van Windows (versie 6.0) en die gaat naar C:\Windows\System32\cdrom.sys

Als ik de boel wil updaten gaat hij zoeken naar updates op internet, maar vind uiteindelijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Master/slave jumpers etc zitten goed? Misschien is Vista daar wat kritischer in. Heb je Vista wel via deze brander kunnen installeren?

Edit: doen DVD's het wel goed?

[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 27-05-2008 16:33 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
DVDs precies het zelfde probleem?

op de site van NEC stonden wel Firmwares ik zou er even na kijken..

Firmware updates zijn hier te vinden...

[ Voor 29% gewijzigd door Bikkel-Rulez op 27-05-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De DVD rom heeft in XP altijd goed gewerkt, DVD speler zat er al in bij aankoop dus neem aan dat die goed zitten. Ofdat het nu CD/DVD's illegaal of legaal zijn, dat maakt allemaal niets uit, probleem blijft bestaan.

Ik heb Vista via een andere lezer erop gezet, omdat die wat sneller is.

Welke van de twee firmwares zou ik eventueel moeten downloaden? Geen van de namen komt me bekend voor Sandra geeft het volgende:

CD-ROM/DVD (M:) : N/A @ _NEC DVD_RW ND-1300A (ATAPI33, DVD+-RW, CD-RW, 2MB Cache)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 16:49 ]

Pagina: 1