Telenet digicorder om video te streamen?

Pagina: 1
Acties:

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Wat ik wil doen is muziek/films van mijn pc streamen naar de digicorder.. Ik heb Tversity geinstalleerd en werkende gekregen (op pcs en pda werkt het perfect) Nu is mijn vraag, zou dit ook te streamen zijn naar de digicorder (van Telenet) ?
Ik vrees er eigenlijk voor dat de digicorder niet voor streaming media kan worden gebruikt, omdat hij voor de router hangt...
maar misschien weten jullie daar iets op, of heeft iemand daar een oplossing voor gevonden?

• fl1p
niemand die mij kan helpen?

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

lukt niet, zelfs als je het netwerk"probleem" opgelost krijgt, de software op de Digicorder ondersteund het echt niet.

• fl1p
en daar bestaan nog geen hacks voor? O-)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
de digicorder ontvangt zijn streams enkel via het dvb-c-protocol en dus enkel gecodeerd over de coax-kabel...

dus tenzij jouw pc jouw streams als dvb-c stream op een coax kan doorsturen, gecodeerd met juiste master- en boxkey (vanwege gebruikte nagravision2-codering door telenet voor zijn streams) gaat het je niet lukken.

* soulrider vraagt zich af waarom er zoveel mensen zijn die denken dat die digiboxen/-corders hun stream/beelden ontvangen via die netwerkkabel .... het beeld blijft binnenkomen over de coax, ook de "on-demand"-films enzo.

Of jij moet zowel de software als de hardware gehackt krijgen, anders ga je niets zelf kunnen streamen naar je digicorder. (software om eigen streams af te spelen, hardware om die ev. aanspreekbaar te maken door de software) Lees je even in op alle andere Telenet-digibox/-corder topics die hier al bestaan (en waar ik vaak ruime info heb verschaft).

Dus neen, hardware noch software van digicorder ondersteunen het.
(en qua hacks wordt er wel gezocht, maar nog niet veel gevonden - wat is een pc met 2 netwerkkaarten in combinatie met een vmware-netwerk toch handig om iets uit te proberen )

en als ex-werknemer van hen (niet rechtstreeks dus minder gebonden) kan ik je redelijk wat informatie geven over de werking van dat ding.

[ Voor 18% gewijzigd door soulrider op 30-05-2008 14:52 ]

Verwijderd

soulrider schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:46:
de digicorder ontvangt zijn streams enkel via het dvb-c-protocol en dus enkel gecodeerd over de coax-kabel...

dus tenzij jouw pc jouw streams als dvb-c stream op een coax kan doorsturen, gecodeerd met juiste master- en boxkey (vanwege gebruikte nagravision2-codering door telenet voor zijn streams) gaat het je niet lukken.

* soulrider vraagt zich af waarom er zoveel mensen zijn die denken dat die digiboxen/-corders hun stream/beelden ontvangen via die netwerkkabel .... het beeld blijft binnenkomen over de coax, ook de "on-demand"-films enzo.

Of jij moet zowel de software als de hardware gehackt krijgen, anders ga je niets zelf kunnen streamen naar je digicorder. (software om eigen streams af te spelen, hardware om die ev. aanspreekbaar te maken door de software) Lees je even in op alle andere Telenet-digibox/-corder topics die hier al bestaan (en waar ik vaak ruime info heb verschaft).

Dus neen, hardware noch software van digicorder ondersteunen het.
(en qua hacks wordt er wel gezocht, maar nog niet veel gevonden - wat is een pc met 2 netwerkkaarten in combinatie met een vmware-netwerk toch handig om iets uit te proberen )

en als ex-werknemer van hen (niet rechtstreeks dus minder gebonden) kan ik je redelijk wat informatie geven over de werking van dat ding.
Als je die uitleg wilt delen, laat maar komen. Wij hebben hier ook Telenet (wat is die digicorder traag 8)7 )

• soulrider
je vind het meeste al door even te zoeken hier @GoT op Telenet, digibox en/of digicorder.
(of via mijn post-history en daar even gericht zoeken)

als er dan nog iets is dat niet duidelijk, laat het even weten in dit topic, via een ander topic of via DM, dan kan ik wat gerichter informatie geven. Anders kan ik hier pagina's gaan inrammelen waar je uiteindelijk het 'bos niet meer door de bomen ziet' en dat voor velen gaat klinken als een verhaal van iemand van de sales afdeling van Telenet. (die er vaak amper de technische kennis voor hebben om dat ding te verkopen, mij krijgen die niet verkocht om ook echt te gaan gebruiken - ik heb er wel eentje van tijdens een actie om te zien of dat ding ook aan de praat te krijgen is zonder enig contact met Telenet)

en ja die digicorder is traag, alhoewel die al rapper is dan de digibox. de HD-box/-corder zou nog wat sneller zijn, maar daar kan ik je weinig over vertellen want toen was ik al vertrokken uit de firma.

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 30-05-2008 16:09 ]

• fl1p
soulrider:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik weet genoeg denk ik :)
Heel veel werk om uiteindelijk maar een miniem resultaat te bekomen dus ;)

nog eens bedankt

• soulrider
graag gedaan - openheid over kennis en informatie mag er zijn.

Mocht het je toch ooit lukken, of mocht je ergens een oplossing vinden die het toch mogelijk maakt, laat het mij dan eventueel ook weten. Ik werk ondertussen al bijna 2 jaar niet meer voor Telenet, en ik hou ook niet alle informatie/hacks bij. Al mijn uitspraken zijn gebasseerd op mijn kennis vergaard in de tijd dat ik wel werkte op hun technische dienst (de 070-lijn voor internet en de 015 voor analoge en digitale tv).
Mocht ik zelf ergens ooit een oplossing vinden voor zoiets dan merk je het ook wel...
Pagina: 1