Q6600 kan ik voltage niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 18:02
Ik kan mijn q6600 niet oc'e omdat het voltage helemaal kaal blijft. Kan het gewoonweg niet veranderen. fsb:geheugen gaat allemaal wel. Erg raar want als ik hem 3.0ghz laat draaien zonder het voltage op te krikken loopt het zooitje niet natuurlijk. iemand tips ?

Mobo: Msi -35 neo-f
Q6600
geheugen: kingston pc 5300

Ik zat te denken aan een bios update ? Maar zolang dit niet nodig is stel ik dit liever uit.

Verwijderd

waarom kun je het niet op 3ghz laten draaien zonder je voltage te verhogen?
bij mij werkt het ook, heb wel ander mobo

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:24:
Omdat elke CPU anders is. ;) En zijn mobo kan meer Vdroop en Vdrop hebben waardoor die minder ver komt.

@TS Wat gebeurd er als je het voltage veranderd niks of kun je het niet vinden. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:24:
De ene CPU is de andere niet. Dat het bij jou werkt op stock voltage betekend niet dat dat bij elke CPU zo is. Ik heb zelf voor 3.1GHz 1,3875 volt nodig om stabiel te draaien. Voor 3GHz wel wat minder maar nog steeds meer dan stock.

@TS. Kijk eens goed door de BIOS heen, vaak moet je eerst iets anders instellen tot dat je de vCore kan aanpassen. Zet trouwens ook dingen zoals EIST uit want daar kan het ook aan liggen. Mocht het echt niet lukken kan je altijd nog een BIOS update doen.

Volgens mij moet ik bij mijn Asus mobo ook eerst andere dingen instellen tot dat ik de vCore kan aanpassen. Standaard is het bij mij grijs en kan ik er niets mee doen dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2008 15:28 ]

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 18:02
PilatuS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:27:
[...]

De ene CPU is de andere niet. Dat het bij jou werkt op stock voltage betekend niet dat dat bij elke CPU zo is. Ik heb zelf voor 3.1GHz 1,3875 volt nodig om stabiel te draaien. Voor 3GHz wel wat minder maar nog steeds meer dan stock.

@TS. Kijk eens goed door de BIOS heen, vaak moet je eerst iets anders instellen tot dat je de vCore kan aanpassen. Zet trouwens ook dingen zoals EIST uit want daar kan het ook aan liggen. Mocht het echt niet lukken kan je altijd nog een BIOS update doen.

Volgens mij moet ik bij mijn Asus mobo ook eerst andere dingen instellen tot dat ik de vCore kan aanpassen. Standaard is het bij mij grijs en kan ik er niets mee doen dacht ik.
Klopt ja, zelf heb ik ook asus. Dan moet je eerst iets aanvinken wil je het kunnen vernaderen.(ook grijs)

Deze pc is voor een vriend. En ik had geprobeerd de q6600 zonder aanpassing op 3.0 te laten lopen. Maar toen starte mijn pc haast niet meer. 10 keer resette en ik kwam pas in de bios.
Voeding: 650 watt van antec, dus dat zou het ook niet moeten zijn. Ga zo wel kijken naar een update. en zal eist uitzette

Edit: De bios is geupdate en nu staat alles in het grijs op auto maar kan nog steeds niks veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door StormRider op 27-05-2008 15:55 ]

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
ik zou even goed rondkijken in de bios, vaak staat bijvoorbeeld ook als je een optie highlight onderaan hoe je die moet veranderen, bijv. door enter te duwen of een getal in te typen of met +/- toetsen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in het bios cell menu zijn ze idd read-only. Volgens mij kun je ze wel aanpassen in de DOT dualcorecenter die meegeleverd wordt op de driver disk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1