Toon posts:

ik heb echt een heel raar probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, eerst ff m'n stats (kunnen belangrijk zijn dus...):

Asus P3V4X jumperfree motherboard
Pentium III 866 @ 133 mhz
Creative G-force 2 GTS 32 mb. @ 333 mhz. met direct x 8.0 en detonator 3 (welke versie weet ik ff niet... gewoon de nieuwste van de site van nvidia)
256 mb. werkgeheugen @ 133 mhz.
(hoofd) harde schijf maxtor 20,1 gb. 7700 rpm

Voor de rest is niks echt belangrijk lijkt me..

Maar okay, hier dus m'n probleem. Als ik bijv. delta force speel en dan uit het spel ga, dan is mijn desktop veranderd van 1280x1024 @ 100 hz. naar 800x600 @ ong 60 hz. Op zich niet echt een probleem zou je zeggen... maar hij is zeg maar ingezoomd. Dus ik zie het midden van mijn scherm dus ong. 10x vergroot en dan kan ik dus niet terug schakelen naar een andere resolutie.... enigste manier om dat te doen is eerst in safemode de resolutie op 640x480 doen, dan weer opnieuw opstarten, en dan weer op 1280x1024 doen.... En het rare is dat dit niet alleen bij delta force gebeurt maar ook bij UT en zelfs half-life.... dit begint me echt te irriteren. Als je me kan helpen (en het daadwerkelijk werkt... |:(... :)) dan ben ik je zeer dankbaar.... eeuwig niet maar wel dankbaar... :)

"Quote the RAVEN, Nevermore!!!"

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Met andere drivers voor je videokaart had je ook dit probleem :?

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:53

Cansu

Cirus the Virus

Welk OS heb je?
Detonator versie 6.50 zal je dan wel hebben als je de nieuwste van de nVidia site hebt.

Maar verder echt vaag probleem. Wel was er toch een bug in Win2k met de refresh rate? Die zette ie terug naar 60Hz. Kan dat er wat mee te maken hebben?

[typo]

Viva la Netherlands!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49

Epsilon

heb ik ook welles gehad maar dan met de rare resoluties van 1153x960 ed
dan heb ik het zelfde prob
maar dat van jouw op 800x600 is ergug raar
nieuwste drivers downloaden
detanator 10.51 of zo

Verwijderd

laat me raden:
Deze games werken allemaal onder open-GL?
en je speelt ze ook op 800x600?
Dan moet je D3D gebruiken, of gewoon een hogere res gebruiken, en je beeldschermeigenschappen>geavanceerd voor (d3d en) Open-GL eens instellen.

Je kunt ook als je in 800x600 zit ook gewoon met rechts op je desktop klikken en eigenschappen opvragen. (dan krijg je dus de beeldschinst te zien) Is toch niet moeilijk?

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Dit is een bekend probleem met alle games die de halflife engine gebruiken....

Heb ik ook wel eens last van, vooral als weer eens een of ander wazig util zich verstopt heeft in taskmanager (ctrl-alt-del geval), en/of de taskbar...

Ik heb 't met verschillende utils dus kan niet specifiek iets zeggen..

Kan in ieder geval wel aanraden om gewoon met een GF2 kaart lekker minimaal in 1024 te gamen...kan hij makkelijk aan....zelfs met volle FSAA (alleen, let wel, halflife engine houd NIET van "Force FSAA in all apps" krijg je ook wazige problemen van..)

Dus als je dit probleem ook in UT hebt, zou ik toch eens kijken of je een of ander util hebt draaien....bijvoorbeeld zo'n "color correction" progje..voor wat ze dan noemen constant color calibration...

En ook zou ik eens kijken of je het probleem ook hebt met de gewone drivers van de fabrikant van je kaart...creative dus...

Probeer 't maar eens zou ik zo zeggen :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
hhmm.. ben zo te zien wat info vergeten erbij te vertellen maar hier komt de rest dan:

Ik draai bijna alle spellen op 1024x768 op 32 bit maar zonder fsaa. Dat vind ik maar schokkerig lopen. Verder heb ik windows 98 second edition. En waar kan je de nieuwste drivers (10. nogwat) downloaden??
Nog wat vergeten (blijf veranderen.. :)), ik draai alles in direct 3D, k'heb slechte ervaringen met openGL (vastlopers, het loopt te langzaam enz. enz.).

En ik heb geen color correct of iets draaiends wat mijn geforce manipuleert zeg maar...

alvast bedankt, maar tot nu toe heb ik het (nog) niet kunnen verhelpen...

"Quote the RAVEN, Nevermore!!!"

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:53

Cansu

Cirus the Virus

Viva la Netherlands!

Pagina: 1